Korzár logo Korzár
Piatok, 20. júl, 2018 | Meniny má Iľja Eliáš
Nájdete nás na webe

Elektrický bicykel VW

Stále rastúci počet áut vedie najmä vo veľkých mestách k častým dopravným zápcham. Odborníci prichádzajú s rôznymi návrhmi na zlepšenie dopravy vo veľkomestách. Jednou z ciest je posilnenie hromadnej dopravy.

Elektrický bicykel Bik.e. Tento inovatívny bicykel možno poskladať a uložiť v aute do priestoru pre rezervné koleso.

Stále rastúci počet áut vedie najmä vo veľkých mestách k častým dopravným zápcham. Odborníci prichádzajú s rôznymi návrhmi na zlepšenie dopravy vo veľkomestách. Jednou z ciest je posilnenie hromadnej dopravy, čo však zatiaľ prakticky v žiadnom veľkomeste neviedlo k želanému efektu. Ľudia sa jednoducho nechcú vzdať individuálnej mobility, ktorú im práve poskytuje osobné auto.

Mnohé automobilky si tento problém uvedomujú a prichádzajú s rôznymi koncepciami tzv. mikromobility. Ide tu o zachovanie individuálnej mobility pri použití takého dopravného prostriedku, ktorý na cestách zaberá čo najmenej miesta. Ide pritom o prostriedky, ktoré majú byť len doplnkom iných spôsobov dopravy.

Článok pokračuje pod video reklamou

Takéto miniatúrne prostriedky na individuálnu dopravu už predstavili napríklad japonské firmy Toyota a Honda. Nedávno sa k nim pridala nemecká firma Volkswagen, ktorá v Pekingu predstavila svoju predstavu o prostriedku na "mikromobilitu". Ide o unikátny bicykel s elektrickým pohonom, ktorý sa vyznačuje zaujímavými konštrukčnými riešeniami. Firma Volkswagen pritom zverejnila len základné údaje o tomto elektrobicykli, nazvanom Bik.e. Už na prvý pohľad vidno, že Bik.e má netypický a veľmi elegantný tvar nosného rámu. Hlavným konštrukčným rysom tohto elektrobicykla je však to, že ho možno poskladať tak, že sa vojde do priestoru pre rezervné koleso v bežnom osobnom automobile. Na rozdiel od iných bicyklov tak nezaberá žiadne miesto v batožinovom priestore vozidla. Bicykel je vystrojený veľkými, 20-palcovými kolesami. Hmotnosť bicykla je podľa neoficiálnych údajov menej než 20 kg. O elektrickej pohonnej sústave elektrobicykla nie sú známe žiadne podrobnosti. Vie sa len toľko, že akumulátor postačí na jazdu dĺžky 20 kilometrov. Akumulátor, uložený v ráme bicykla, možno dobíjať z palubnej siete "materského" automobilu. V praxi to znamená, že s autom možno prísť na veľké odstavné parkoviská na okraji veľkomesta a potom sa na bicykli vydať do stredu mesta. Pokiaľ vieme o nabíjacom mieste v strede mesta, môžeme ísť do vzdialenosti až 20 km, ak nie, môžeme prejsť asi 10 km, aby sme sa potom mohli vrátiť k autu a akumulátor dobiť. Všimnite si, že bicykel Bik.e nemá žiadne pedále, takže po prípadnom vybití akumulátora ho už musíte tlačiť. Maximálna rýchlosť nového elektrobicykla je 20 km/h. Bicykel by síce mohol ísť aj rýchlejšie, ale na uvedenú hodnotu je rýchlosť obmedzená preto, aby sa na ňom v Nemecku smelo jazdiť bez prilby. Bicykel je vystrojený káblami ovládanými kotúčovými brzdami na oboch kolesách a je vystrojený svetlami na báze svietiacich diód. Na bližšie technické údaje o elektrobicykli Bik.e si zrejme budeme musieť počkať do začiatku jeho sériovej výroby. S tou by sa podľa neoficiálnych informácií mohlo začať už koncom tohto roka.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  4. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. GOPASS-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 29 155
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 21 012
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 19 864
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 13 980
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 582
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 3 917
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 782
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 090
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 010
  10. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 1 948

Neprehliadnite tiež

Farmári reagujú na premiéra, z jeho prístupu sú znechutení

Počkajú si na september. V hre je stále aj ich návrat do Bratislavy.

Majiteľka nebankovky sľubovala 48-percentné ročné výnosy. Odsúdili ju za podvod

Za pyramídovú hru dostala najprv osem a pol roka, teraz štyri.

Päťdesiat mŕtvych. Jarovnice zmietla pred 20 rokmi prívalová vlna

Na extrémnej povodni sa podieľalo viacero faktorov.

Štartuje nová druholigová sezóna. Aj so šiestimi tímami z východu

Poprad zabojuje o Fortuna ligu, záchranu nespomína nik.

Na košické autobusy montujú cyklonosiče, využiť sa zatiaľ nedajú

Riešia ešte posledné technické a personálne problémy.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Techniku zo základne v Dolnej Krupej žiada ministerstvo vrátiť

Čo robia Noční vlci v Dolnej Krupej.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: V RTVS môže byť ohrozené vysielanie správ

Ľudia v spravodajstve končia, spor o verejnoprávnosť pokračuje.

Stĺpček Jakuba Fila

Ešte sa chceme tváriť, že vlci sú len zvedaví turisti a branci iba obľubujú pohyb?

Tajné služby o Nočných vlkoch mlčia.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop