Korzár logo Korzár
Utorok, 24. máj, 2022 | Meniny má Ela

Elektrický bicykel VW

Stále rastúci počet áut vedie najmä vo veľkých mestách k častým dopravným zápcham. Odborníci prichádzajú s rôznymi návrhmi na zlepšenie dopravy vo veľkomestách. Jednou z ciest je posilnenie hromadnej dopravy.

Elektrický bicykel Bik.e. Tento inovatívny bicykel možno poskladať a uložiť v aute do priestoru pre rezervné koleso.Elektrický bicykel Bik.e. Tento inovatívny bicykel možno poskladať a uložiť v aute do priestoru pre rezervné koleso.

Stále rastúci počet áut vedie najmä vo veľkých mestách k častým dopravným zápcham. Odborníci prichádzajú s rôznymi návrhmi na zlepšenie dopravy vo veľkomestách. Jednou z ciest je posilnenie hromadnej dopravy, čo však zatiaľ prakticky v žiadnom veľkomeste neviedlo k želanému efektu. Ľudia sa jednoducho nechcú vzdať individuálnej mobility, ktorú im práve poskytuje osobné auto.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mnohé automobilky si tento problém uvedomujú a prichádzajú s rôznymi koncepciami tzv. mikromobility. Ide tu o zachovanie individuálnej mobility pri použití takého dopravného prostriedku, ktorý na cestách zaberá čo najmenej miesta. Ide pritom o prostriedky, ktoré majú byť len doplnkom iných spôsobov dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Takéto miniatúrne prostriedky na individuálnu dopravu už predstavili napríklad japonské firmy Toyota a Honda. Nedávno sa k nim pridala nemecká firma Volkswagen, ktorá v Pekingu predstavila svoju predstavu o prostriedku na "mikromobilitu". Ide o unikátny bicykel s elektrickým pohonom, ktorý sa vyznačuje zaujímavými konštrukčnými riešeniami. Firma Volkswagen pritom zverejnila len základné údaje o tomto elektrobicykli, nazvanom Bik.e. Už na prvý pohľad vidno, že Bik.e má netypický a veľmi elegantný tvar nosného rámu. Hlavným konštrukčným rysom tohto elektrobicykla je však to, že ho možno poskladať tak, že sa vojde do priestoru pre rezervné koleso v bežnom osobnom automobile. Na rozdiel od iných bicyklov tak nezaberá žiadne miesto v batožinovom priestore vozidla. Bicykel je vystrojený veľkými, 20-palcovými kolesami. Hmotnosť bicykla je podľa neoficiálnych údajov menej než 20 kg. O elektrickej pohonnej sústave elektrobicykla nie sú známe žiadne podrobnosti. Vie sa len toľko, že akumulátor postačí na jazdu dĺžky 20 kilometrov. Akumulátor, uložený v ráme bicykla, možno dobíjať z palubnej siete "materského" automobilu. V praxi to znamená, že s autom možno prísť na veľké odstavné parkoviská na okraji veľkomesta a potom sa na bicykli vydať do stredu mesta. Pokiaľ vieme o nabíjacom mieste v strede mesta, môžeme ísť do vzdialenosti až 20 km, ak nie, môžeme prejsť asi 10 km, aby sme sa potom mohli vrátiť k autu a akumulátor dobiť. Všimnite si, že bicykel Bik.e nemá žiadne pedále, takže po prípadnom vybití akumulátora ho už musíte tlačiť. Maximálna rýchlosť nového elektrobicykla je 20 km/h. Bicykel by síce mohol ísť aj rýchlejšie, ale na uvedenú hodnotu je rýchlosť obmedzená preto, aby sa na ňom v Nemecku smelo jazdiť bez prilby. Bicykel je vystrojený káblami ovládanými kotúčovými brzdami na oboch kolesách a je vystrojený svetlami na báze svietiacich diód. Na bližšie technické údaje o elektrobicykli Bik.e si zrejme budeme musieť počkať do začiatku jeho sériovej výroby. S tou by sa podľa neoficiálnych informácií mohlo začať už koncom tohto roka.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Chceš prácu v IT?
  2. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  3. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie
  4. VELUX zmapoval kvalitu interiérov slovenských domácností
  5. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  6. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  7. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  1. Chceš prácu v IT?
  2. VELUX zmapoval kvalitu interiérov slovenských domácností
  3. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie
  4. ZŠ v Moldave nad Bodvou bola súčasťou projektu ENGIE Eco školy
  5. Zelenší dvor pre ZŠ Hviezdoslava vďaka projektu ENGIE Eco školy
  6. Príďte si vychutnať výstavu ilustrácií pre deti
  7. Liptovský Mikuláš: V našom meste pes neskapal
  8. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 5 019
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 3 132
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 2 985
  4. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 287
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 1 816
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 660
  7. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 017
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely 916

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Náš minister Kim ide ako pílka...
  2. Martin Greguš: Matovičove diktátorské chúťky
  3. Inštitút strategických politík: Podnestersko sa môže stať novým frontom v agresii Ruska proti Ukrajine
  4. Michal Rodziňák: VC Španielska F1: Začína byť horúco
  5. Martina Kotúčová: Americké sebevědomí
  6. Ján Valchár: Zombíci, Skywalkeri a Terminátori na Ukrajine alebo Je máj, dajte nám ryžu!
  7. ADRA Slovensko: Projekt potravinovej sebestačnosti v Ugande v plnom prúde
  8. Irena Šimuneková: Ihráčske kamenné more
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 390
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 515
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 5 854
  4. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 4 868
  5. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 3 204
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 457
  7. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 370
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 122
  1. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  3. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  6. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  7. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  8. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Náš minister Kim ide ako pílka...
  2. Martin Greguš: Matovičove diktátorské chúťky
  3. Inštitút strategických politík: Podnestersko sa môže stať novým frontom v agresii Ruska proti Ukrajine
  4. Michal Rodziňák: VC Španielska F1: Začína byť horúco
  5. Martina Kotúčová: Americké sebevědomí
  6. Ján Valchár: Zombíci, Skywalkeri a Terminátori na Ukrajine alebo Je máj, dajte nám ryžu!
  7. ADRA Slovensko: Projekt potravinovej sebestačnosti v Ugande v plnom prúde
  8. Irena Šimuneková: Ihráčske kamenné more
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 390
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 515
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 5 854
  4. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 4 868
  5. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 3 204
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 457
  7. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 370
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 122
  1. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  3. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  6. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  7. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  8. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu