Korzár logo Korzár
Štvrtok, 15. apríl, 2021 | Meniny má FedorKrížovkyKrížovky

Víťazná oslava tímu RedBull na Hungaroringu

Horúco na trati veľkej ceny Maďarska nebolo iba vďaka teplote vzduchu, ale aj zásluhou počínania si niektorých pretekárov.



BUDAPEŠŤ. Hungaroring je úzka a kľukatá trať, kde sa prakticky nedá predbiehať a piloti F1 ju prirovnávajú skôr ku trati pre motokáry. Aby sa tunajší závod zdramatizoval, tak sa vždy musí udiať niečo mimoriadne. Kvalifikácia potvrdila dominanciu redbullov, ktoré deklasovali aj ferrari o viac ako sekundu a Alonso len pritakával, že v F1 sa to rýchlo mení, a keď pred týždňom na neho redbully v Nemecku nestačili, tak teraz sa situácia znova otočila.

Rozhodlo safety car

Na trať nečakane vyšlo bezpečnostné vozidlo, pretože na okruhu zostali úlomky akéhosi vozidla. To bol pre väčšinu signál, aby absolvovali povinnú zastávku v depe. Tlačenica v ňom však priniesla zrážku Kubicu a Sutila, ktorú zavinil nepozorný "lízatkový muž" Renaultu, keď si nevšimol prichádzajúceho Sutila a pustil Kubicu von. Autá sa zrážkou poškodili tak, že sa pre nich preteky skončili. Tesne predtým sa zasa uvoľnilo ešte v depe pravé zadné koleso na Rosbergovom aute a takmer zostrelilo mechanika iného tímu. To hlavné, čo premiešalo poradie na pódiu, však prišlo neskôr. Za vedúcim Webberom zahrievala gumy dvojica Vettel - Alonso. Sebastian však jazdil pomaly aj potom, čo SC prestalo blikať signalizačnými svetlami na znamenie, že odchádza do depa a nasleduje reštart. Mladý Nemec neskôr tvrdil, že si vraj tento signál nevšimol a akurát mu zlyhala vysielačka. Svojou jazdou však spomalil všetkých ostatných a vytvoril (skôr neúmyselne, ako úmyselne) výhodu pre Webbera, ktorý následne získal rýchlejšie náskok potrebný na zastávku v depe. Vettel bol za tento krok následne penalizovaný "trestnou lavicou", ktorú však nevedel stráviť a ktorá pre neho znamenala až tretie miesto v cieli.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Idiot Schumacher

Najdlhšie zostal na trati Barrichello, ktorý však štartoval na tvrdších gumách. Po návrate sa zaradil za Schumachera a s mäkšími pneumatikami sa mu rýchlo priblížil. Nemec ho nemienil pustiť a tvrdosť, s akou držal za sebou Brazílčana, vyvrcholila v 66. kole, keď ho pri pokuse o predbehnutie na konci cieľovej roviny takmer pritlačil na boxový múrik! Rubens, pre ktorého predbehnutie bývalého kolegu bolo vecou prestíže, mal veľké šťastie, že vážne nehavaroval. Nemec však po pretekoch povedal, že si iba bránil pozíciu a nevidí na tom nič zlé. V pondelok sa však na svojej web stránke Rubensovi ospravedlnil, že vraj po uvidení videa uznal, že to bolo ozaj nebezpečné. Odborná verejnosť však pre takéto počínanie nemala pochopenie a Eddie Irvine ho dokonca nazval idiotom, ktorý si myslí, že keď sa volá Schumacher, tak si môže dovoliť všetko. FIA Nemca potrestala penalizáciou 10 miest na štarte v nasledujúcich pretekoch, no po takom počine by si zaslúžil aj zákaz štartu aspoň v jednej súťaži.

Skryť Vypnúť reklamu

Z výsledkovej listiny

25.GP Maďarska 2010 (70 kôl - 306,63 km) : 1. Webber (Austr./RedBull) 1:41:05,571 h, 2. Alonso (Šp./Ferrari) +17,821 s, 3. Vettel (Nem./RedBull) +19,252,4. Massa (Braz./Ferrari) +27,474, 5. Petrov (Rus./Renault) +1:13,192 min.,6. Huelkenberg (Nem./Williams) +1:16,723, 7. de la Rosa (Šp./BMW Sauber), 8. Button (V. Brit./McLaren), 9. Kobajaši (Jap./BMW Sauber), 10. Rubens Barrichello (Braz./Williams) +1 kolo. (PP: Vettel - RedBull 1'18,773" (200,215), NK: Vettel - redbull 1'22,362"(191,491) v 70. kole, Viedli: 1. - 15. k. Vettel, 16. - 70. k. Webber.). Priebežné poradie jazdcov (12/19): 1. Webber 161 bodov, 2. Hamilton 157, 3. Vettel 151. Pohár konštruktérov (12/19): 1. RedBull 312 bodov, 2. McLaren 304, 3. Ferrari 238.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič
  2. Po celý rok ako na dovolenke. Tak sa žije v Čerešniach
  3. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  4. Kedysi rádio, dnes mozog auta. Poznáte históriu infotainmentu?
  5. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  6. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  7. Vyskúšajte newslettre denníka SME
  8. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  9. Slováci sú rekordéri, majú aj 20 vernostných programov súčasne
  10. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť!
  1. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  2. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  3. Vyskúšajte newslettre denníka SME
  4. Lesné plody - Sila zo samotného srdca prírody
  5. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  6. Slovník investora 05: Obchodovanie na burze
  7. Slováci sú rekordéri, majú aj 20 vernostných programov súčasne
  8. Po celý rok ako na dovolenke. Tak sa žije v Čerešniach
  9. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť!
  10. Goji: bobule šťastia pomáhajú proti depresii
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 49 974
  2. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 20 358
  3. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 17 406
  4. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 15 670
  5. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 11 952
  6. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 9 368
  7. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19 8 613
  8. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 8 441
  9. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 7 924
  10. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať 6 655
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Návštevníci si prezerajú tovar v obchodnom dome Ikea.

Plavárne ešte zvažujú, či sa im oplatí otvoriť.

11 h

Ako funguje vektorová vakcína a či mi spôsobí krvné zrazeniny.

6 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop