Korzár logo Korzár
Piatok, 16. apríl, 2021 | Meniny má Dana, DanicaKrížovkyKrížovky
KÓREJSKÝ SUPERŠPORTOVÝ AUTOMOBIL

Model Spirra EX dosiahne maximálnu rýchlosť 315 km/h

Ak ste ešte nikdy nepočuli o automobilke Oullim Motors, nech vás to netrápi. Ide totiž o malú juhokórejskú firmu, ktorá len nedávno predstavila svoj prvý model, a to nie hocijaký – ide o prvý kórejský superšportový automobil.

Oullim Spirra. Spirra je prvý juhokórejský superšportový automobil.Oullim Spirra. Spirra je prvý juhokórejský superšportový automobil. (Zdroj: archív)

Aj keď je Južná Kórea piatym najväčším automobilovým výrobcom na svete, doteraz žiadna z veľkých juhokórejských automobiliek nemá v svojom výrobnom programe výkonný športový automobil, ktorý by mohol konkurovať aj takým "zavedeným" superšportiakom, aké vyrábajú firmy Ferrari a Lamborghini.

Prototyp už v roku 2002

Vozidlo, ktoré teraz predstavila firma Oullim Motors, má názov Spirra a jeho vývoj sa začal už na počiatku 90. rokov minulého storočia. S koncepciou vozidla prišiel Han-chul Kim, ktorý bol vtedy dizajnérom vo firme Ssangyong Motors a neskôr so svojou manželkou založil spoločnosť Proto Motors. Táto firma predstavila v roku 2002 na autosalóne v Soule prototyp športového vozidla PS-II. Na pekinskom autosalóne v roku 2004 debutovalo toto vozidlo už pod terajším názvom Spirra. Malosériová manufaktúrna výroba tohto exotického vozidla však bola neustále odkladaná, a to najmä kvôli nedostatku finančných prostriedkov.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Do predaja už v lete

Zmena nastala až v roku 2006, keď firmu Proto Motors "zhltla" firma Oullim Motors. Táto firma doviedla projekt Spirra do konca a tak by sa prvé kórejské superšportové vozidlá Spirra mali k motoristom dostať už tohto leta. Spirra je dvojmiestne kupé s motorom pred zadnou nápravou. Nosnou časťou vozidla je priestorový rám z rúrok. Na tomto ráme je upevnená karoséria, ktorá je skoro celá zhotovená z ľahkých uhlíkových kompozitov. Rázvor podvozku je 2 660 mm, celková dĺžka vozidla je 4 355 mm, šírka je 1 924 mm a výška 1 215 mm.

Namiesto osemvalca šesťvalec

V priebehu vývoja došlo k zmene pohonnej jednotky. Pôvodne mal vozidlo poháňať neprepĺňaný vidlicový osemvalec, nakoniec však voľba padla na 2,7-litrový vidlicový šesťvalec z produkcie firmy Hyundai. Tento motor sa do vozidla montuje v niekoľkých výkonových verziách. Základný model Spirra N je poháňaný neprepĺňanou verziou, ktorej maximálny výkon je 130 kW. Motor modelu Spirra S je doplnený malým turbodúchadlom, čím sa jeho výkon zvýšil na 246 kW. Väčšie turbodúchadlo dopomohlo motoru verzie Spirra T k maximálnemu výkonu 298 kW.

Skryť Vypnúť reklamu

Motor výkonu 373 kW

Na pohon špičkového modelu Spirra EX slúži dvomi turbodúchadlami poháňaný motor, ktorého výkon je 373 kW. Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Špičkový model Spirra EX zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 315 km/h. Vozidlo jazdí na 18-palcových ráfikoch, vykovaných z hliníka. Zatiaľ nie je jasné, či sa kórejský superšportový automobil Spirra bude predávať aj na európskom trhu a aká by bola jeho cena.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič
  2. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  3. Po celý rok ako na dovolenke. Tak sa žije v Čerešniach
  4. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  5. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  6. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  7. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  8. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  9. Vyskúšajte pravidelné spravodajské emaily SME
  10. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  1. Dodávame len preverené riešenia, hovorí šéf ABRA Software
  2. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  3. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  4. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  5. Reverzné inžinierstvo na FVT
  6. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  7. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  8. Vyskúšajte pravidelné spravodajské emaily SME
  9. Lesné plody - Sila zo samotného srdca prírody
  10. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 48 890
  2. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 19 478
  3. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 16 525
  4. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 12 934
  5. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 11 065
  6. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 8 281
  7. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 7 809
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 7 765
  9. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19 6 398
  10. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť! 5 781
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Očkovanie v dennom stacionári v Nižnej Sitnici.

Viac vakcín by malo ísť na západ, kde je o ne väčší záujem.

11 h

Prieskum Globsecu hovorí o vzťahu Slovákov k Rusku.

4 h
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Zasmejme sa s OĽaNO

Peter Tkačenko

Sľuby o zvyšovaní transparentnosti sú dnes smiešne, ale zákony stále platia.

14. apr

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop