Korzár logo Korzár
Utorok, 24. máj, 2022 | Meniny má Ela

Model Spirra EX dosiahne maximálnu rýchlosť 315 km/h

Ak ste ešte nikdy nepočuli o automobilke Oullim Motors, nech vás to netrápi. Ide totiž o malú juhokórejskú firmu, ktorá len nedávno predstavila svoj prvý model, a to nie hocijaký – ide o prvý kórejský superšportový automobil.

Oullim Spirra. Spirra je prvý juhokórejský superšportový automobil.Oullim Spirra. Spirra je prvý juhokórejský superšportový automobil. (Zdroj: archív)

Aj keď je Južná Kórea piatym najväčším automobilovým výrobcom na svete, doteraz žiadna z veľkých juhokórejských automobiliek nemá v svojom výrobnom programe výkonný športový automobil, ktorý by mohol konkurovať aj takým "zavedeným" superšportiakom, aké vyrábajú firmy Ferrari a Lamborghini.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prototyp už v roku 2002

Vozidlo, ktoré teraz predstavila firma Oullim Motors, má názov Spirra a jeho vývoj sa začal už na počiatku 90. rokov minulého storočia. S koncepciou vozidla prišiel Han-chul Kim, ktorý bol vtedy dizajnérom vo firme Ssangyong Motors a neskôr so svojou manželkou založil spoločnosť Proto Motors. Táto firma predstavila v roku 2002 na autosalóne v Soule prototyp športového vozidla PS-II. Na pekinskom autosalóne v roku 2004 debutovalo toto vozidlo už pod terajším názvom Spirra. Malosériová manufaktúrna výroba tohto exotického vozidla však bola neustále odkladaná, a to najmä kvôli nedostatku finančných prostriedkov.

SkryťVypnúť reklamu

Do predaja už v lete

Zmena nastala až v roku 2006, keď firmu Proto Motors "zhltla" firma Oullim Motors. Táto firma doviedla projekt Spirra do konca a tak by sa prvé kórejské superšportové vozidlá Spirra mali k motoristom dostať už tohto leta. Spirra je dvojmiestne kupé s motorom pred zadnou nápravou. Nosnou časťou vozidla je priestorový rám z rúrok. Na tomto ráme je upevnená karoséria, ktorá je skoro celá zhotovená z ľahkých uhlíkových kompozitov. Rázvor podvozku je 2 660 mm, celková dĺžka vozidla je 4 355 mm, šírka je 1 924 mm a výška 1 215 mm.

Namiesto osemvalca šesťvalec

V priebehu vývoja došlo k zmene pohonnej jednotky. Pôvodne mal vozidlo poháňať neprepĺňaný vidlicový osemvalec, nakoniec však voľba padla na 2,7-litrový vidlicový šesťvalec z produkcie firmy Hyundai. Tento motor sa do vozidla montuje v niekoľkých výkonových verziách. Základný model Spirra N je poháňaný neprepĺňanou verziou, ktorej maximálny výkon je 130 kW. Motor modelu Spirra S je doplnený malým turbodúchadlom, čím sa jeho výkon zvýšil na 246 kW. Väčšie turbodúchadlo dopomohlo motoru verzie Spirra T k maximálnemu výkonu 298 kW.

SkryťVypnúť reklamu

Motor výkonu 373 kW

Na pohon špičkového modelu Spirra EX slúži dvomi turbodúchadlami poháňaný motor, ktorého výkon je 373 kW. Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Špičkový model Spirra EX zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 315 km/h. Vozidlo jazdí na 18-palcových ráfikoch, vykovaných z hliníka. Zatiaľ nie je jasné, či sa kórejský superšportový automobil Spirra bude predávať aj na európskom trhu a aká by bola jeho cena.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Chceš prácu v IT?
  2. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  3. VELUX zmapoval kvalitu interiérov slovenských domácností
  4. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie
  5. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  6. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  7. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  1. Chceš prácu v IT?
  2. VELUX zmapoval kvalitu interiérov slovenských domácností
  3. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie
  4. ZŠ v Moldave nad Bodvou bola súčasťou projektu ENGIE Eco školy
  5. Zelenší dvor pre ZŠ Hviezdoslava vďaka projektu ENGIE Eco školy
  6. Príďte si vychutnať výstavu ilustrácií pre deti
  7. Liptovský Mikuláš: V našom meste pes neskapal
  8. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 5 020
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 3 120
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 2 975
  4. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 289
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 1 814
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 663
  7. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 017
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely 913

Blogy SME

  1. Martin Greguš: Matovičove diktátorské chúťky
  2. Lórant Kulík: Šport: Košický Peace Half Marathon vyhrala dvojnásobná olympionička
  3. Inštitút strategických politík: Podnestersko sa môže stať novým frontom v agresii Ruska proti Ukrajine
  4. Věra Tepličková: Náš minister Kim ide ako pílka...
  5. Martina Kotúčová: Americké sebevědomí
  6. Ján Valchár: Zombíci, Skywalkeri a Terminátori na Ukrajine alebo Je máj, dajte nám ryžu!
  7. Michal Rodziňák: VC Španielska F1: Začína byť horúco
  8. ADRA Slovensko: Projekt potravinovej sebestačnosti v Ugande v plnom prúde
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 386
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 520
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 5 826
  4. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 4 865
  5. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 3 204
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 432
  7. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 367
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 103
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martin Greguš: Matovičove diktátorské chúťky
  2. Lórant Kulík: Šport: Košický Peace Half Marathon vyhrala dvojnásobná olympionička
  3. Inštitút strategických politík: Podnestersko sa môže stať novým frontom v agresii Ruska proti Ukrajine
  4. Věra Tepličková: Náš minister Kim ide ako pílka...
  5. Martina Kotúčová: Americké sebevědomí
  6. Ján Valchár: Zombíci, Skywalkeri a Terminátori na Ukrajine alebo Je máj, dajte nám ryžu!
  7. Michal Rodziňák: VC Španielska F1: Začína byť horúco
  8. ADRA Slovensko: Projekt potravinovej sebestačnosti v Ugande v plnom prúde
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 386
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 520
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 5 826
  4. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 4 865
  5. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 3 204
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 432
  7. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 367
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 103
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu