e preložiť ako bezpilotné bojové lietadlo. Vývoj tohto lietadla je súčasťou britského programu SUAV(E), čiže Strategic Unmanned Air Vehicle (Experimental), čo znamená strategické bezpilotné lietadlo (experimentálne).
Prototyp Taranis bol vyvinutý tímom firiem, do ktorého okrem už spomenutej spoločnosti BAE Systems patria aj firmy Rolls-Royce, QinetiQ a Smiths Aerospace. Celkové náklady na vývoj lietadla dosiahli sumu 143 miliónov libier. O lietadle Taranis nezverejnila spoločnosť BAE Systems žiadne bližšie informácie. Lietadlo má krídlo tvaru delta a patrí medzi najväčšie bezpilotné lietadlá na svete.
Rozmery lietadla sú porovnateľné s rozmermi cvičného prúdového lietadla Hawk a jeho hmotnosť sa odhaduje na 8 ton. Za vývoj motora pre Taranis je zodpovedná firma Rolls-Royce. Taranis by mohol byť poháňaný motorom Adour 951, ktorý má ťah 28,8 kN a ktorý bol vyvinutý z motora Adour 871. Motor je vystrojený digitálnym riadiacim systémom FADEC a jeho interval údržby by mal byť až 4 000 hodín. Prvý let prototypu Taranis sa očakáva v roku 2011.
Demonštrátor Taranis by mal otestovať možnosti vývoja prvého autonómneho bezpilotného lietadla UCAV, ktoré by bolo schopné presne zasiahnuť ciele aj na iných kontinentoch. Toto lietadlo bude schopné niesť rôzne druhy výzbroje a bude schopné brániť sa proti útokom nepriateľských pilotovaných i nepilotovaných lietadiel. Mimochodom, lietadlo Taranis je pomenované podľa keltského boha hromu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.