Korzár logo Korzár
Pondelok, 16. júl, 2018 | Meniny má Drahomír
Nájdete nás na webe
NAJMENŠÍ ŠPORTOVO-ÚŽITKOVÝ MODEL MNÍCHOVSKEJ AUTOMOBILKY

Vyskúšali sme BMW X1

Keď nemecká automobilka zaradila v roku 2000 do svojho sortimentu svoj prvý športovo-úžitkový automobil, model X5, nemohla s istotou vedieť, ako tento bavorák úplne novej triedy prijmú motoristi.

Športovo-úžitkové BMW X1. Model X1 prišiel na trh po úspešných väčších modeloch X3 a X5.(Zdroj: archív)

Iks-päťka sa však stala hitom, ale pre mnohých to bolo príliš veľké auto. Preto už v roku 2003 uviedla firma BMW na trh menší model X3.

Premiéra vo Frankfurte

Ukázalo sa však, že aj "pod" modelom X3 je ešte na trhu miesto, a tak na vlaňajšom frankfurtskom autosalóne mohli návštevníci obdivovať doteraz najmenšie bavorácke "iksko", model X1. Pri vývoji modelu X1 siahli konštruktéri po osvedčených prvkoch a skupinách z už vyrábaných modelov: predná náprava typu McPherson i zadná päťprvková náprava pochádzajú z trojkového radu, zatiaľ čo "pracovisko" vodiča, teda prístrojový panel a volant, je prakticky totožné s kokpitom vozidiel radu 1.

Článok pokračuje pod video reklamou

Aj do ľahšieho terénu

Vozidlo má rázvor 2 760 mm, jeho dĺžka je 4 454 mm, šírka je 1 798 mm a výška 1 545 mm. Svetlá výška podvozku je 194 mm, čo umožňuje jazdu v nie príliš náročnom teréne. Zadné sedadlá sú štandardne delené na tri diely, a to v pomere 40:20:40, čo značne zvyšuje variabilitu využitia vnútorného priestoru. Sklon operadiel zadných sedadiel možno meniť v rozsahu 31 stupňov. Zmenou tohto sklonu sa mení objem batožinového priestoru, a to od 420 do 490 litrov. Sklopením zadných sedadiel sa tento priestor zväčší až na 1 350 litrov.

Tri a tri motory

Na pohon modelu X1 sú k dispozícii tri benzínové a tri vznetové motory. Základným zážihovým motorom je dvojlitrový štvorvalec výkonu 110 kW. Ďalším motorom je jediný šesťvalec v ponuke, a to trojlitrový motor, ktorý sa dodáva v dvoch výkonových verziách (160 a 190 kW). Vznetové motory sú zastúpené tromi výkonovými verziami štvorventilového turbodieselového štvorvalca. Jednotlivé verzie majú výkon 105, 130 a 150 kW.

Zadný pohon i 4x4

Niektoré motory možno kombinovať s pohonom všetkých kolies i s pohonom len zadných kolies, pričom čo najvýkonnejší vznetový motor sa kombinuje len s pohonom 4x4. Mali sme možnosť vyskúšať si BMW X1 sDrive 18d, ktorého vznetový motor výkonu 105 kW poháňa prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky len zadnú nápravu. S vozidlom sme najazdili niečo vyše 2 000 km, a to najmä po diaľniciach. Motor svojím výkonom celkom postačuje, aj keď kopcovitý terén si vyžaduje častejšie radenie.

Tisícka s jednou nádržou

Ocenili sme mimoriadne nízku spotrebu, čo nám umožnilo s plnou nádržou prejsť až okolo tisíc kilometrov. Celková normovaná spotreba je 5,2 l/100 km, mimo mesta je to dokonca len 4,7 l/100 km (no, nesmiete sa veľmi hnať). Vozidlo bolo vystrojené cúvacou kamerou, pričom obraz priestoru za vozidlom bol doplnený o zelene vyznačené línie, naznačujúce kam sa vozidlo pri danom natočení volantu bude pohybovať (červené línie vyznačovali stopu pri plne vytočenom volante). Ocenili sme aj skvelý výhľad z vozidla (a to aj cez zadné okno) a (to už omieľam dookola) ergonomicky usporiadané ovládacie prvky. Vyzerá to tak, že model X1 nadviaže na úspech svojich väčších bratov X3 a X5.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 13 728
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 158
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 194
  4. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 8 520
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 854
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 545
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 756
  8. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 3 542
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 313
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 2 850

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop