Svoju pozíciu v Číne chce Hyundai posilňovať ďalšími modernými modelmi, ku ktorým patrí aj model Verna, ktorý mal svetovú premiéru na nedávnom autosalóne v Pekingu.
Verna, ktorá je považovaná za náhradu modelu Accent, bola vyvinutá v priebehu ostatných piatich rokov, a to špeciálne pre čínsky trh. Vozidlo patrí do strategicky dôležitého segmentu C1 a je postavené na novej podvozkovej plošine s nízko položenou podlahou. Použitím ocelí s vysokou pevnosťou sa dosiahla vysoká tuhosť karosérie. Rozmery vozidla neboli zatiaľ zverejnené, v tlačovej správe sa však uvádza, že batožinový priestor má objem 454 litrov. Na pohon nového modelu sú určené dva motory z nového radu Gamma. Základný 1,4-litrový motor má maximálny výkon 78,7 kW pri 6 300 ot/min a jeho krútiaci moment je 135,4 Nm pri 5 000 ot/min. Tento motor môže byť kombinovaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo štvorstupňovou automatickou prevodovkou. Priemerná spotreba (s manuálnou prevodovkou) je 5,7 l/100 km.
Výkonnejší 1,6-litrový motor vyvíja 90,4 kW pri 6 300 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 155 Nm pri 4 200 ot/min. Tento motor sa dodáva len v kombinácii s automatickou prevodovkou. Obidva motory sú zhotovené z hliníkovej zliatiny a vystrojené dvomi vačkovými hriadeľmi v hlave valcov i systémom variabilného časovania ventilov. Model Verna sa začne sériovo vyrábať v júli, a to v závode s vysokým stupňom automatizácie v Pekingu. Na čínsky trh sa tento model dostane v druhej polovici roka a neskôr ho firma Hyundai bude ponúkať aj na iných trhoch. V niektorých krajinách sa tento model bude pravdepodobne predávať pod zaužívaným názvom Accent.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.