Korzár logo Korzár
Sobota, 10. apríl, 2021 | Meniny má IgorKrížovkyKrížovky
ŠTÚDIA MESTSKÉHO VOZIDLA SA DO SÉRIOVEJ VÝROBY NEDOSTANE

Koncepčný Ford Start

Firma Ford si uvedomuje, že nastal čas na vývoj nového malého a úsporného mestského vozidla. Na jarnom autosalóne v čínskom Pekingu Ford predstavil koncepčné vozidlo Start, ktoré je akousi štúdiou možností vyvinúť a vyrábať inovatívny malý automobil.

Štúdia Ford Start. Start je štúdiou malého mestského vozidla.Štúdia Ford Start. Start je štúdiou malého mestského vozidla. (Zdroj: archív)

Možno to viete, možno nie, ale faktom je, že v súčasnosti žije už viac než polovica svetovej populácie v mestách a do roku sa urbanizácia sveta zvýši na 70 %. Mestá sa teda rozrastajú, zahusťujú a individuálna automobilová doprava v nich sa stáva čoraz zložitejšia. Firma Ford si uvedomuje, že nastal čas na vývoj nového malého a úsporného mestského vozidla. Na jarnom autosalóne v čínskom Pekingu Ford predstavil koncepčné vozidlo Start, ktoré je akousi štúdiou možností vyvinúť a vyrábať inovatívny malý automobil.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Dvojdverová karoséria

Dvojdverová karoséria štúdie Start má hladké, oblé tvary s úzkymi štrbinami medzi jednotlivými jej časťami, čo prispieva k zníženiu aerodynamického odporu. Prednej časti dominuje zaoblená verzia typickej lichobežníkovej "fordovskej" mriežky a štrbinové reflektory, tvorené svietiacimi diódami. K dobrým aerodynamickým vlastnostiam prispievajú aj hladké 17-palcové ráfiky, lisované z hliníka. Na ráfikoch sú namontované pneumatiky Michelin Green X 205/45R 17, špeciálne navrhnuté pre toto vozidlo.

Nosná časť je z hliníka

Nosnou časťou karosérie je ľahká hliníková bezpečnostná "klietka", na ktorú sú upevnené vonkajšie panely z deformovateľných, predfarbených a recyklovateľných kompozitov. Spodok vozidla je zakrytý hladkým jednodielnym krytom. Vonkajšie dizajnérske prvky sú zámerne jednoduché a funkčné. Dizajnérsky tím umiestnil do štúdia také inšpiratívne vozidlá, akými sú Porsche 356 či Alfa Romeo Zagato SZ a snažil sa odhaliť tie atribúty ich dizajnu, ktoré priťahujú ľudí. Koncepčné vozidlo Start je postavené na podvozku s rázvorom 2 300 mm, jeho celková dĺžka je menej než 3 700 mm, šírka je 1 672 mm a výška približne 1 400 mm.

Skryť Vypnúť reklamu

Jednoduchý interiér

Koncepcia jednoduchosti sa uplatnila aj v interiéri. Vodičovi sú poskytované len tie informácie, ktoré skutočne potrebuje. Nosná časť sedadiel je z ľahkého kompozitu. Predné sedadlá sú posuvne uložené na jednom strednom nosníku, čo uľahčuje vstup na zadné sedadlá.. Liate výplne sedadiel možno jednoducho vyberať. Na podlahe je "koberec" z liatej gumy. Na strednej konzole je radiaca páka päťstupňovej prevodovky a multifunkčný displej. Mnohé funkcie vozidla možno ovládať hlasovými pokynmi.

Poháňa ho prepĺňaný trojvalec

Na pohon štúdie slúži nový prepĺňaný jednolitrový trojvalec EcoBoost, vystrojený systémom priameho vstrekovania benzínu. Tento motor, ktorý sa bude v budúcnosti sériovo vyrábať, má porovnateľný výkon a krútiaci moment ako neprepĺňaný 1,6-litrový štvorvalec. Presné výkonové parametre motora však firma Ford nezverejnila. Predpokladá sa, však že motor bude emitovať menej než 100 gramov kysličníka uhličitého (jeden z hlavných tzv. skleníkových plynov) na kilometer jazdy. Štvormiestna štúdia Start je len akýmsi štylistickým cvičením a nebude z nej odvodený žiaden sériový model.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  2. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  3. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19
  4. Nové medzinárodné príležitosti vo vzdelávaní 2021 – 2027
  5. Novinka, ktorá sa neodmieta: Niké predstavuje Bonus bez limitu
  6. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko
  7. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  8. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov?
  9. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen?
  10. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou
  1. Virtuálny Suptech workshop o Blockchain technológiách
  2. Ranný rituál plný zdravia pre celú rodinu
  3. Koľko ovocia by ste mali denne zjesť? Máme odpoveď
  4. Wüstenrot poisťovňa dosiahla čistý zisk 1,8 milióna eur
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  6. Skúšanie a monitorovanie technických systémov na FVT
  7. Prekonalo Vaše dieťa COVID-19?
  8. Za 16 rokov pomohli Prešovskému kraju získať milióny eur
  9. Slovník investora 04: Kto môže investovať
  10. Na čo si dať pozor pri zateplení fasády
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 28 624
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 777
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 22 350
  4. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen? 19 964
  5. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 14 076
  6. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 13 326
  7. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 12 888
  8. Aj sladkosti môžu byť zdravé. Viete, ako ich spoznáte? 9 054
  9. Najprv eštebák, potom oligarcha. Aká bola Širokého éra? 6 460
  10. Platí zákaz cestovania. BUBO pozýva do Ománu 6 426
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Ospravedlňujeme sa za dočasnú nedostupnosť archívnych diskusií. Náš diskusný systém vylepšujeme do novej podoby a všetky diskusné vlákna budú dostupné v priebehu nasledujúcich dní.

Neprehliadnite tiež

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Boris Kollár počas dovolenky s Jurajom Ondrejčákom a Tomášom Rajeckým na Kube.

Obaja sú obvinení z korupcie.

18 h
Minister Matovič hovorí ruskej vakcíne Sputnik V.

Žiadosť poslal minister Marek Krajčí 5. marca.

17 h
Komentár Petra Schutza

Kto tu pácha svinstvá

Peter Schutz

Matovič zavádza na každom metri.

5 h
Ilustračné foto.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 370-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 10 487 obetí.

7 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop