torého v Seelowe trápila technika.
KOŠICE. Ako sa neskôr ukázalo, práve ona sa podpísala pod jeho konečné umiestnenie, keď do celkového hodnotenia šampionátu si pripísal po druhý raz iba jeden bod. Po súťaži neskrýval rozčarovanie, lebo v príprave urobil maximum pre dosiahnutie dobrého výsledku.
Optimizmus schladila technika
Po voľnom aj meranom tréningu si Vlasatý veril, že áčkové finále v Seelowe by mohlo byť reálne, ale to netušil, čo ho bude čakať v kvalifikačných jazdách. „Tréning dopadol celkom dobre a po prvej kvalifikačnej jazde som bol tretí, čo sa javilo ako dobrá východisková pozícia pred ďalšími dvomi. Žiaľ, v druhej som mal problémy s elektrikou a motor asi trikrát stratil otáčky, a hoci som sa snažil, predsa len na lepšie ako šieste miesto to nestačilo. Aj preto v poslednej sérii som išiel z posledného radu a hoci som bol piaty, stačilo to iba na B-finále,“ hovorí Igor Vlasatý. Uvedomoval si, že skončiť v tejto rozjazde na prvom či druhom mieste nebude ľahké, ale svoju kožu nechcel ľahko predať. To ešte netušil, čo si pre neho pripravila jeho bugina. „Na štartovom rošte som bol posledný, čo nebola žiadna výhra, avšak pri dobrej konštelácii sa môže na trati udiať všeličo. Len pár sekúnd po štarte vypovedala prevodovka, ktorá mi nedovolila prejsť viac ako polovicu kola a musel som buginu odstaviť,“ vracia sa k prvým pretekom v nemeckom Seelowe. Len niekoľko dní mal na opravu prevodovky i samotnej kontroly buginy, lebo o týždeň neskôr sa už celá karavána jazdcov sťahovala do Novej Paky.
Na štarte 39 tisícšesťstoviek
Do Košíc ani nedorazil, ostal s technikou za riekou Morava, kde s mechanikmi opravoval poškodené veci na svojej bugine. „Snažil som sa ušetriť čas i cestovanie, preto som zostal u Petra Turka, aby sme mohli čím skôr nachystať buginu na víkendové podujatie. Okrem prevodovky sme skontrolovali aj ďalšie komponenty, pričom som menil aj niektoré čidlá i snímače,“ povedal I. Vlasatý. Už tradične o podujatie v Novej pake je zo strany jazdcov veľký záujem. Potvrdilo sa to aj pri jubilejnom 30. ročníku, keď do Štikovskej rokliny prišlo bojovať o body 120 pretekárov. V divízii D3A 1600 sa na štart postavilo 39 bugín. V silnej konkurencii si dobre počínal Vlasatý, ktorému tentoraz A-finále neuniklo, hoci oň musel tuho bojovať. Už samotná účasť v ňom bola úspechom, lebo viacerí favoriti zostali pred jeho bránami. „V tréningu som dosiahol druhý a desiaty čas, v kvalifikácii som skončil raz štvrtý a dvakrát tretí. Tieto umiestnenia mi zabezpečili prvý rad v B-finále, ktoré som vyhral a postúpil ďalej. Štartoval som z posledného miesta, pričom sa mi podarilo predbehnúť troch jazdcov a skončil som na siedmej priečke. Považujem to za úspech, veď z takmer štyridsať jazdcov som skončil v prvej desiatke,“ povedal I. Vlasatý. Do celkového hodnotenia si pripísal 10 bodov a udržal si priebežne ôsmu priečku, pričom na tretieho Nosálka stráca dvadsať bodov.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.