Podľa prvej lode tejto novej triedy sa budú ďalšie fregaty označovať ako fregaty triedy Shivalik.
Fregaty triedy Shivalik sú viacúčelové fregaty, ktoré budú hlavnými fregatami indického námorníctva v prvej polovici 21. storočia. Ide aj o prvé indické vojenské lode s charakteristikou stealth, čiže "neviditeľnosti". Lode sú navrhnuté tak, aby sa minimalizoval odraz radarových lúčov od ich povrchu a takisto sa minimalizovali ich akustické a infračervené emisie, čím sa sťažila ich lokalizácia nepriateľskými loďami. Shivalik je prvá indická loď, pri výrobe ktorej sa použila v Indii vyvinutá a vyrobená oceľ s vysokou pevnosťou. Výrobu prvých troch lodí triedy Shivalik schválila indická vláda v roku 1997, indické námorníctvo formálne objednalo tieto lode v roku 1999. Výrobcom lodí sú indické lodenice Mazagon Dock Ltd. Fregata Shivalik je dlhá 142,5 m, široká 16,9 m a jej ponor je 4,5 metra. Štandardný výtlak lode je 4 900 ton, výtlak s plným zaťažením je až 5 600 ton. Na pohon lode slúži pohonný systém známy pod skratkou CODOG. Ide o kombináciu vznetových motorov firmy Pielstick a plynových turbín General Electric. Pri bežnej plavbe je loď poháňaná vznetovými motormi, pri "naháňaní" nepriateľa ju poháňajú plynové turbíny (vtedy loď dosahuje rýchlosť až 59 km/h. Výzbroj lode tvorí kanón kalibru 76 mm, dva kanóny 30 mm, protilodné i protilietadlové strely, strely s plochou dráhou letu BrahMos alebo Klub a torpéda. Zaujímavosťou je, že Shivalik je prvou indickou loďou, ktorá má špeciálnu kabínu pre dve ženy-dôstojníčky.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.