och.
PREŠOV. Okrem srdcovky, ktorou je rely, ho môžeme vídať na kopcoch a mal by sa predstaviť aj na pretekoch automobilov na okruhu, ktoré sa budú konať na Slovakiaringu. Plány pred novou sezónou sú zakaždým veľké, dá sa v rovnakom duchu hovoriť o nasadení či nadšení z príprav súťažnej techniky. V polovičke sezóny prevládajú rozpačité reakcie na dosiahnuté výsledky.
Nálada na bode mrazu
Igor Drotár neskrýval začiatkom roka svoje plány i radosť zo Škody Fabie WRC, ktorá nahradila v jeho rukách ďalšie wéercéčko - Škodu Octavia. Počiatočné nadšenie z novej Škody Fabia WRC veľmi rýchlo vyprchalo z tímu Slovakia Rally System jazdiaceho vo farbách Liqui Moly. Na objednávku postavené autíčko predsa len zápasilo s viacerými detskými chorobami, ktoré legendám v automobilových súťažiach rely Igorovi Drotárovi - Vladovi Bánocimu odoberalo potrebnú miazgu do jazdenia. Víťazne naladená posádka nezískala veľa bodov do šampionátu rely a čiastkové úspechy na kopcoch či víťazstvo na prešovskej rely nezažehnalo čierne mračná, ktoré sa sťahovali nad týmto tímom v prvej polovici sezóny. Nečudo, že nálada bola na bode mrazu a atmosféra začínala hustnúť. „Na každú sezónu či súťaž sa nesmierne tešíme, tentoraz to bolo asi dvojnásobné. Vedeli sme, že budeme mať v rukách novú techniku, Fabiu WRC ročník 2003. Hádam aj preto sme sa nevedeli dočkať úvodného prológu sezóny. Ten sme síce rozohrali veľmi dobre, ale v konečnom účtovaní to nedopadlo podľa našich predstáv. Hoci moje pocity z auta boli dobré, predsa len v Egri sme nezískali ani bod do šampionátu, keď sme pre maličkosti museli odstúpiť po oba dni z prvého miesta. Boli sme z toho rozčarovaní, ale hovorili sme si, že sezóna sa len rozbieha," vracia sa k úvodným pretekom sezóny I. Drotár. Technika si postavila hlavu aj na relyšprinte v Trebíči.
Domáce víťazstvo
Viacero malicherných porúch vyprovokovalo prenajímateľa ich auta k tomu, aby fabia prešla kompletnou prehliadkou pred súťažou v Prešove. „Do metropoly Šariša dorazilo akoby nové wéercéčko, ktoré nemalo počas súťaže žiadnu chybičku. Dokonale sme to využili a vyhrali domácu súťaž. Po predchádzajúcich dvoch nedojazdených pretekoch sme vyhrali a mysleli si, že karta sa začína obracať. Hneď po Prešove som jazdil kopec v Rakúsku, kde som bol raz tretí a štvrtý absolútne. Po oba dni prvý v skupine a triede A. Dobre nás to naladilo na Rally Salgó-Gemer jazdiacu sa na Slovensku aj v Maďarsku," hovorí Drotár. Posádka Liqui Moly chcela zatiahnuť a odčiniť zlý úvod sezóny. Žiaľ, už prvé kilometre rozhodli o ich odstúpení. „Tretia nebodovaná súťaž navodila napätú atmosféru. Takto sa predsa nedá súťažiť, aby zo šiestich podujatí na štyroch odišla technika," znepokojene hovorí jazdec Liqui Moly. Aj keď na druhý deň dojazdili na šiestom mieste, obaja neskrývali rozčarovanie. To nepominulo ani na ďalšom kopci v Ústí nad Orlicí, kde technika opäť štrajkovala. „Všetko fungovalo dobre až do druhej ostrej jazdy, ktorej čas navrával, že s autom sa čosi deje. Bol som nahnevaný a hoci som obhájil druhé miesto v triede, bol som rozhodnutý odísť domov. Napokon som zostal a súťaž dokončil víťazstvom v triede i skupine. Napriek tomu sme už boli v tíme rozhodnutí urobiť nejaké zmeny, či už v prípade prenajímateľa auta, či dokonca výmeny jazdca. Spoločnosť Profiko nám ponúkla novší model Fabie WRC ročník 2005, s ktorým som už absolvoval dobšinský kopec, kde sa nám darilo oveľa lepšie. Dosiahnuté výsledky ma potešili a verím, že v druhej polovici sezóny sa nám bude lepšie dariť," vyslovil svoje želanie I. Drotár.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.