Korzár logo Korzár
Štvrtok, 19. máj, 2022 | Meniny má Gertrúda

Druhá 'klasika' v okolí Budimíra

Pretekári i fanúšikovia už rátajú hodiny do štartu druhého klasického endura v tohtoročnom kalendári, ktoré sa uskutoční už počas tohto víkendu v okolí Budimíra.

Po dobre zvládnutom minuloročnom country crosse si tentoraz odkrojili organizátori okolo Vlada Gregu poriadny kus z koláča podujatí, keď sa podujali pripraviť oveľa náročnejšie klasické enduro, ktoré si vyžaduje viac úsilia aj práce. Rok sa s rokom zišiel a pretekári i fanúšikovia už rátajú hodiny do štartu druhého klasického endura v tohtoročnom kalendári, ktoré sa uskutoční už počas tohto víkendu v okolí Budimíra.

KOŠICE. Prvé sa uskutočnilo pred necelými dvoma mesiacmi na Horehroní, kde sme si všetci užili viac ako dosť na náročnej a blatistej trati, ktorá počas prvého dňa bola pohrebiskom pre viacerých jazdcov. Organizátori druhej klasiky zo Športového klubu Budimíra v spolupráci s Enduroclubom Tepličany a Enduroclubom Kavečany sľubujú rovnako zaujímavú trať, ktorá by mala byť zjazdná pre malých aj veľkých za každého počasia. Piate podujatie deväťdielneho slovenského šampionátu bude zároveň aj prvou súťažou stredoeurópskeho pohára MACEC cupu. V rámci neho sa očakáva účasť ďalších zahraničných pretekárov okrem Česka, ktorí sú už pravidelnou súčasťou slovenských podujatí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Na trati nebude čas na oddych

Aj keď organizátori mali iné predstavy pri stavbe trate, ktorá pôvodne mala tvoriť osmičku, aby bol iba jeden servis, sa zmenili a pôjde sa jeden okruh v celkovej dĺžke okolo 50 km, pričom s tromi testami by ho mali jazdci zvládnuť za viac ako dve hodiny. Aj to navráva, že na trati nebude veľa miest, aby si jazdci oddýchli. „Snažili sme sa pripraviť technickú aj náročnú trať, ale aby to nebol, ako sa hovorí, žiaden masaker a všetci došli v zdraví do cieľa. Centrum súťaže a depo bude na klasickom mieste na obcou, kde bude štart aj cieľ. V jednom kole musia jazdci absolvovať tri testy, cross v Kavečanoch, enduro v Tepličanoch a extrém v priestoroch depa, ktorý je situovaný na časti trate z podujatí Cassovie cupu," hovorí V. Grega. Dodal, že na trati museli vypustiť niektoré náročné úseky a bažiny, pričom niektoré z nich by sa mali prechádzať po paletách. „Napriek tomu je na trati viacero divácky pekných miest. Spomeniem dlhý výjazd vyschnutým korytom jedného z potokov. Počas súťažného dňa absolvujú jazdci prvej a druhej výkonnostnej triedy, čiže majstráka a pohára tri kolá. Dve čakajú na jazdcov hobby, veterán, dorast i jazdcov s jednorazovou licenciou," dodal V. Grega. My len dodajme, že štart súťaže je po oba dni o 9.00 h.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  2. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  3. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  5. Aké typy cukrovky poznáme?
  6. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  7. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  8. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 8 259
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 276
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 853
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 418
  5. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 405
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 346
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 1 256
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 214

Blogy SME

  1. Natália Šepitková: V Dánsku podpísali európski lídri významnú dohodu, ktorá zníži závislosť Európy od ruského plynu
  2. Aliancia NIE RAKOVINE: Ideme za vami - Turné NIE RAKOVINE 2022
  3. Kristína Jakubičková: Ako sa hádať na úrovni alebo prečo sa neuchýliť k invektívam najhrubšieho zrna
  4. Marek Mačuha: Heger ide proti svojmu vládnemu programu
  5. Peter Biščo: Fico a Smer majú „ absťák “ z nemožnosti kradnúť.
  6. Klaudia Hátašová: IRÓNIA slobodnej matky
  7. Ivan R. V. Rumánek: Slovenské korene Josefa Abrháma
  8. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 7.časť
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 462
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 9 504
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 183
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 074
  5. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 4 210
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 4 139
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 082
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 107
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Natália Šepitková: V Dánsku podpísali európski lídri významnú dohodu, ktorá zníži závislosť Európy od ruského plynu
  2. Aliancia NIE RAKOVINE: Ideme za vami - Turné NIE RAKOVINE 2022
  3. Kristína Jakubičková: Ako sa hádať na úrovni alebo prečo sa neuchýliť k invektívam najhrubšieho zrna
  4. Marek Mačuha: Heger ide proti svojmu vládnemu programu
  5. Peter Biščo: Fico a Smer majú „ absťák “ z nemožnosti kradnúť.
  6. Klaudia Hátašová: IRÓNIA slobodnej matky
  7. Ivan R. V. Rumánek: Slovenské korene Josefa Abrháma
  8. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 7.časť
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 462
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 9 504
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 183
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 074
  5. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 4 210
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 4 139
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 082
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 107
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu