Korzár logo Korzár
Štvrtok, 19. máj, 2022 | Meniny má Gertrúda

Automat odstraňuje strach zo šoférovania

Hoci ženy za volantom nemajú dobrú povesť, mnoho z nich sa svojimi jazdeckými schopnosťami mužom bez problémov vyrovná. Viacerým z nich k tomu pomáha automatická prevodovka.




Tá umožňuje voľbu rôznych rýchlostných stupňov bez toho, aby sa museli preraďovať, keďže to sa vykonáva automaticky počas stáleho chodu motora.

Motor na križovatke "nezdochne"

Oproti klasickej prevodovke je výhodou automatu i to, že pri radení a ani rozjazde nie je potrebné používať spojku. Vozidlo s automatickou prevodovkou nemôže na križovatke "zdochnúť". Pre mnohé ženy, ktoré sa necítia v aute práve najistejšie, je jej vynález asi najkrajším technologickým počinom minulého storočia. To si na Slovensku uvedomuje čoraz viac autoškôl, ktoré ponúkajú nielen ženám, že ich naučia jazdiť na automatickej prevodovke.

"Ak niekto jazdí na vozidle s automatickou prevodovkou, môže sa viac sústrediť na situáciu v cestnej premávke, ktorá je čoraz náročnejšia. Jednoduchšie zvláda krízové situácie, má viac času na sledovanie premávky a dopravných značiek. Navyše sa nezaťažuje radením rýchlostných stupňov a stláčaním spojky. Kto sa raz zaľúbi do automatu, málokedy sa už potom vracia k manuálu. Mali sme u nás mnoho záujemkýň, ktoré nemali dôveru vo vlastné sily, a bolo na nich doslova vidieť, ako sa boja sadnúť si za volant. Spoznali však automat a vďaka nemu rýchlejšie prekonali strach a dnes bez problémov jazdia," hovorí Juraj Kugla.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Teší sa obľube

Automatická prevodovka je vynález, ktorý sa čoraz viac presadzuje v motoristickom svete. Spolu s asistentom rozjazdu do kopca alebo parkovacími asistentmi patrí k veľmi užitočným vylepšeniam, ktoré výrazne zlepšia váš pocit z jazdy. Kým celá Amerika jazdí výlučne na automate, mnohí vodiči v Európe považujú auto s automatom za výsadu slabších šoférov, prípadne žien, ktoré si nedokážu ani len preradiť z jednotky na dvojku. J. Kugla však upozorňuje, že ide len o predsudok, ktorý nemá žiadne opodstatnenie. "Ide o systém šoférovania, ktorý je podstatne jednoduchší a má veľkú perspektívu do budúcnosti. Jazdiť by sa malo predovšetkým s hlavou, ruka by nemala byť rozptyľovaná. Vtedy je potrebné venovať sa kope iných vecí a nie rozmýšľať, či mám zaradený správny prevodový stupeň. Je vhodná aj pre ľudí so zdravotným handicapom, pre nich je to fantastická vec, lebo získaním vodičského oprávnenia sa im podstatne kvalitatívne zmení život. Určite teda automat nie je len pre tých, čo majú obe ruky ľavé. Postupne sa jeho obľúbenosť zvyšuje aj v Európe, hoci si nemyslím, že si väčšinou autá s automatom kupujú iba športovejšie založení ľudia obľubujúci rýchlu jazdu na silnejších motoroch. To už dávno neplatí, lebo takúto prevodovku nájdete aj na autách s nižšími kubatúrami, dokonca sa vyrábajú už aj v "litrovej" úprave alebo ako 1.2."

SkryťVypnúť reklamu

Zlepšuje aj bezpečnosť

J. Kugla tvrdí, že súčasné automatické prevodovky sú už na rozdiel od minulosti tak "premakané", že ich bez problémov musí naozaj zvládnuť každý šofér alebo šoférka. "Predtým, keď vodič chcel predbiehať, bol často problém, či prevodovka správne zareaguje. Tieto detaily sú už však dávno vyriešené. Dnes dokáže automat pri prudšej akcelerácii podradiť v desatine sekundy aj o dva prevodové stupne, čo zabezpečí potrebné zrýchlenie. A to sú rozhodujúce momenty pre zvýšenie bezpečnosti na cestách. Pre mňa je dobrý šofér ten, čo sa vie správne zaradiť, predvída vývoj dopravnej situácie, vidí dopravnú značku a pozná jej význam, neprekvapí ho zmena miestnej úpravy. Ak vie dobre obsluhovať manuál, je to možno taký bonus navyše, ale v dnešnej dobe nie taký podstatný. Požiadavky na bežných vodičov sú také veľké, že by sa mali venovať sledovaniu cestnej premávky a nie technike jazdy. Ale to nevylučuje, aby si človek, ktorý má vodičské oprávnenie na automat, urobil neskôr aj vodičák na manuál." Kugla ako dlhoročný učiteľ šoférovania považuje ženy za lepšie, pokojnejšie a hlavne zodpovednejšie vodičky ako mužov. A to aj napriek tomu, že podľa jeho inštruktorských skúseností pri jazde so žiakmi sú to práve ženy, ktoré vo väčšine trúbia na podľa nich pomalé vozidlá autoškoly.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  2. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  3. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  5. Aké typy cukrovky poznáme?
  6. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  7. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  8. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 8 048
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 283
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 861
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 412
  5. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 405
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 338
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 1 237
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 214

Blogy SME

  1. Aliancia NIE RAKOVINE: Ideme za vami - Turné NIE RAKOVINE 2022
  2. Kristína Jakubičková: Ako sa hádať na úrovni alebo prečo sa neuchýliť k invektívam najhrubšieho zrna
  3. Natália Šepitková: V Dánsku podpísali európski lídri významnú dohodu, ktorá zníži závislosť Európy od ruského plynu
  4. Marek Mačuha: Heger ide proti svojmu vládnemu programu
  5. Peter Biščo: Fico a Smer majú „ absťák “ z nemožnosti kradnúť.
  6. Ivan R. V. Rumánek: Slovenské korene Josefa Abrháma
  7. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší?
  8. Klaudia Hátašová: IRÓNIA slobodnej matky
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 459
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 9 483
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 183
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 071
  5. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 4 210
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 4 139
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 081
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 106
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Aliancia NIE RAKOVINE: Ideme za vami - Turné NIE RAKOVINE 2022
  2. Kristína Jakubičková: Ako sa hádať na úrovni alebo prečo sa neuchýliť k invektívam najhrubšieho zrna
  3. Natália Šepitková: V Dánsku podpísali európski lídri významnú dohodu, ktorá zníži závislosť Európy od ruského plynu
  4. Marek Mačuha: Heger ide proti svojmu vládnemu programu
  5. Peter Biščo: Fico a Smer majú „ absťák “ z nemožnosti kradnúť.
  6. Ivan R. V. Rumánek: Slovenské korene Josefa Abrháma
  7. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší?
  8. Klaudia Hátašová: IRÓNIA slobodnej matky
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 459
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 9 483
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 183
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 071
  5. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 4 210
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 4 139
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 081
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 106
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu