. Prvým automobilom značky Alfa bol model 24 HP, ktorý navrhol konštruktér Giuseppe Merosi. Išlo takpovediac o vozidlo vyššej triedy, pretože v oblasti menších a cenovo výhodnejších vozidiel si nová automobilka netrúfala konkurovať už vtedy dobre zavedenej firme Fiat. Alfe sa začalo dariť aj v automobilových pretekoch, ale rozmach firmy zabrzdila prvá svetová vojna, počas ktorej sa firma preorientovala na vojenskú výrobu. Počas tejto vojny sa firma dostala pod správu podnikateľa Nicolu Romea. Jeho meno bolo potom pridané do názvu firmy a od roku 1920 už všetky firmou vyrábané automobily nesú označenie Alfa Romeo. V roku 1925 vyhrala Alfa Romeo svoje prvé majstrovstvá sveta. V roku 1934 bola firma začlenená do skupiny Finmeccanica a stala sa tak štátnou firmou. Pritom bolo uzavreté pretekárske oddelenie, ktoré prevzal Enzo Ferrari. V druhej svetovej vojne bol základný závod firmy v Portellu značne poškodený bombardovaním. Po druhej svetovej vojne firma pochopila, že svet si namiesto ručne zhotovených luxusných limuzín žiada cenovo prístupnejšie, vo veľkých sériách vyrábané modely, a tak v roku 1950 uviedla na trh svoje prvé auto strednej triedy (model 1900). V roku 1954 prišiel na trh mimoriadne úspešný model Giulietta. Hoci boli „alfy" technicky pokrokovými vozidlami, dostala sa firma Alfa Romeo v polovici 80. rokov do problémov a v roku 1985 bola táto štátna firma ponúknutá na predaj. Veľký záujem o firmu prejavila americká firma Ford, to však zmobilizovalo taliansky koncern Fiat, ktorý Alfa Romeo kúpil. Spočiatku bola táto firma súčasťou spoločnosti Alfa Lancia Industriale S.p.A., po reorganizácii v roku 2007 vznikla firma Alfa Romeo Automobiles, ktorá je súčasťou koncernu Fiat Group Automobiles. Najnovší model firmy Alfa Romeo, predstavený na tohtoročnom ženevskom autosalóne, nesie tradičné meno Giulietta.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.