Korzár logo Korzár
Utorok, 24. máj, 2022 | Meniny má Ela

Nový Citroën C4 bude mať svetovú premiéru v Paríži

Francúzska automobilka Citroën, súčasť koncernu PSA, v ostatnom období veľmi razantne inovuje svoj sortiment. V roku 2008 prišiel na trh nový model C5 a začiatkom tohto roka bol predstavený nový model C3.

Nový Citroën C4. Druhú generáciu cé-štvorky predstavia na parížskom autosalóne.Nový Citroën C4. Druhú generáciu cé-štvorky predstavia na parížskom autosalóne. (Zdroj: archív)

Tohtoročný inovačný proces automobilky Citroën sa však nekončí – francúzska automobilka oznámila, že na domácom jesennom autosalóne, teda v Paríži, predstaví model C4 novej generácie.

Dynamický a športový dizajn

Pôjde o náhradu za doterajší model C4, ktorý sa vyrábal od roku 2004 a bol náhradou za model Xsara. Už teraz však zverejnil výrobca takú malú „chuťovku" o novom modeli, a to v podobe niekoľkých fotografií a základných technických údajov. Dynamický a športový dizajn vozidla nesie prvky, ktoré nový model jednoznačne zaraďujú do rodiny najnovších citroënov. Pod typickou prednou maskou je veľký otvor na vstup chladiaceho vzduchu, po stranách sú reflektory, zasahujúce až do bokov vozidla.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Väčšie vonkajšie rozmery

Strecha je zakončená decentným spojlerom, dizajn zadnej časti dotvárajú vodorovné zadné svetlá. Nový model C4 má väčšie vonkajšie rozmery a tým aj priestrannejší interiér než doterajší model. Dĺžka vozidla narástla o 5 cm na 433 cm. Do šírky narástlo vozidlo o 2 cm na 179 cm a do výšky o 3 cm na 149 cm. Rázvor podvozku je 2 608 mm. Batožinový priestor má objem 408 litrov, čo je vraj najväčší objem v danej triede. Konštruktéri dbali na mimoriadne dobré odhlučnenie interiéru.

Sedadlá s masážnou funkciou

K dobrej pohode vodiča prispieva aj možnosť individuálneho nastavenia farby displejov na prístrojovom paneli i vlastných polyfonických zvukových výstražných znamení. Luxusnejšie verzie vozidla budú vystrojené prednými sedadlami s masážnou funkciou. Vozidlo bude vystrojené prakticky všetkými známy asistenčnými systémami. Patrí medzi ne napríklad systém asistencie rozjazdu do kopca, automatická elektrická parkovacia brzda, systém na varovanie pred nechcenou zmenou jazdného pruhu a xenónové reflektory, ktoré sa natáčajú do zatáčky.

SkryťVypnúť reklamu

Inovatívny systém eTouch

Novinkou je systém monitorovania tzv. mŕtveho miesta (je to miesto, do ktorého vodič v spätnom zrkadle nevidí) i inovatívny systém eTouch. Tento systém umožňuje vodičovi, aby sledoval svoje jazdné zvyklosti a spotrebu paliva a nechal si od systému „poradiť", ako znížiť spotrebu. Pri konštrukcii vozidla sa použilo 15 % „zelených", teda recyklovaných materiálov. Použitím moderných výrobných metód, napríklad laserového zvárania, sa podarilo znížiť hmotnosť vozidla. O pohonných jednotkách pre novú cé-štvorku zverejnil výrobca len kusé informácie.

Moderné zážihové a vznetové motory

Sortiment motorov budú tvoriť moderné benzínové a vznetové motory. Benzínové motory budú pokrývať výkonové rozpätie od 72 kW do 115 kW. S najvýkonnejším benzínovým motorom zrýchli model C4 z 0 na 100 km/h za 8,7 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 214 km/h. Úsporné vznetové motory pokryjú výkony od 68 kW do 110 kW. Priemerná normovaná spotreba týchto motorov sa pohybuje od 4,2 do 5 l/100 km. Nový model C4 sa bude vyrábať v závode firmy PSA vo francúzskom meste Mulhouse.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Chceš prácu v IT?
  2. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  3. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie
  4. VELUX zmapoval kvalitu interiérov slovenských domácností
  5. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  6. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  7. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  1. 6 praktických tipov - ako na sušenie potravín v sušičke
  2. Cukrovka skracuje dĺžku života
  3. Hluk v školských triedach sa dá riešiť izoláciou
  4. Chceš prácu v IT?
  5. VELUX zmapoval kvalitu interiérov slovenských domácností
  6. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie
  7. ZŠ v Moldave nad Bodvou bola súčasťou projektu ENGIE Eco školy
  8. Zelenší dvor pre ZŠ Hviezdoslava vďaka projektu ENGIE Eco školy
  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 5 139
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 2 592
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 2 342
  4. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 331
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 694
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 1 608
  7. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 017
  8. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 849

Blogy SME

  1. Matúš Šutaj Eštok: Bezprecedentný nátlak alebo ovplyvňovanie sudcov je zjavne dovolené?
  2. Ján Škerko: Teraz sa všetci predháňajú, čo by nám dali. Nakoniec nedostaneme nič, čo myslíte?
  3. Lukáš Ochaba: Niečo, čo sme nikdy nevideli
  4. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: detail streliska na galeone zo 17. storočia
  5. Tomáš Sedílek: Dánsko a jeho rozprávkové výkony nás môžu poslať domov.
  6. Robert Škerko: Naša cesta na zámok pri Lučenci !
  7. Róbert Thomas: Ako láska z Horského parku zasiahla do našej rodiny
  8. Štefan Vidlár: Nerobme nič
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 9 826
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 813
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 5 070
  4. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 4 055
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 3 548
  6. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 3 245
  7. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 3 219
  8. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 250
  1. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  3. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  6. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  7. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  8. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dušan Kováčik dostal osemročný nepodmienečný trest.

Najvyšší súd odsúdil Kováčika na osemročný trest s minimálnym stupňom stráženia.


a 1 ďalší 1 h
Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Až teraz by sa mal Fico začať báť.


27m
Dušan Kováčik na Najvyššom súde.

Nebol prvým špeciálnym prokurátorom. Úradu urobil hanbu.


1 h
Ilustračné foto.

Vojna na Ukrajine trvá už tri mesiace.


a 5 ďalší 15 h

Blogy SME

  1. Matúš Šutaj Eštok: Bezprecedentný nátlak alebo ovplyvňovanie sudcov je zjavne dovolené?
  2. Ján Škerko: Teraz sa všetci predháňajú, čo by nám dali. Nakoniec nedostaneme nič, čo myslíte?
  3. Lukáš Ochaba: Niečo, čo sme nikdy nevideli
  4. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: detail streliska na galeone zo 17. storočia
  5. Tomáš Sedílek: Dánsko a jeho rozprávkové výkony nás môžu poslať domov.
  6. Robert Škerko: Naša cesta na zámok pri Lučenci !
  7. Róbert Thomas: Ako láska z Horského parku zasiahla do našej rodiny
  8. Štefan Vidlár: Nerobme nič
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 9 826
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 813
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 5 070
  4. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 4 055
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 3 548
  6. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 3 245
  7. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 3 219
  8. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 250
  1. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  3. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  6. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  7. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  8. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu