Korzár logo Korzár
Nedeľa, 11. apríl, 2021 | Meniny má JúliusKrížovkyKrížovky
MÔŽETE S NÍM PRETEKAŤ I JAZDIŤ PO CESTE

BMW M3 GTS

Písmeno M môže znamenať všeličo, ale pre priaznivcov mníchovskej značky BMW znamená jediné – je doplnkovým označením najvýkonnejších športových modelov tejto značky.

Superšportové BMW M3 GTS. Vozidlo poháňa vysokootáčkový osemvalec s maximálnym výkonom 331 kW.Superšportové BMW M3 GTS. Vozidlo poháňa vysokootáčkový osemvalec s maximálnym výkonom 331 kW. (Zdroj: archív)

„Emkové" bavoráky vyrába spoločnosť BMW M GmbH, ktorá je stopercentnou dcérskou spoločnosťou firmy BMW AG a ktorá má štatút samostatného výrobcu automobilov. V minulom roku sa na celom svete predala spoločnosť BMW M vyše 15 000 vozidiel typu M3, M5, M6, X5 M a X6 M.

Dvadsaťročná stálica M3

Už vyše dvadsaťročnou stálicou v sortimente spomenutej firmy je model M3 – v súčasnosti sa vyrába už štvrtá generácia tohto modelu. Pre tých, ktorým sa výkony tohto modelu stále ešte mália, pripravila firma BMW M lahôdku v podobe verzie M3 GTS. Táto verzia je odvodená od modelu M3 coupé a je síce primárne určená na klubové a iné motoristické športové podujatia, ale je schválená aj pre bežnú cestnú premávku.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Väčší objem, výkon i krútiaci moment

Verzia GTS sa od bežnej „em-trojky" odlišuje najmä motorom, ktorý má zväčšený zdvihový objem a poskytuje vyšší výkon i vyšší krútiaci moment. Zdvihový objem vysokootáčkového vidlicového osemvalca, vyvinutého firmou BMW M špeciálne pre model M3, bol zvýšený zo štyroch litrov na 4,36 litra. Upravený motor dosahuje maximálny výkon 331 kW pri 8 300 ot/min, čo je o 22 kW viac ako má motor M3. Maximálna hodnota krútiaceho momentu sa zdvihla o 40 Nm na 440 Nm, pričom tento moment je k dispozícii už pri 3 750 ot/min.

Nemá zadné sedadlá

Navonok sa verzia GTS od štandardného kupé M3 odlišuje niektorými špecifickými prvkami, napríklad upraveným predným nárazníkom a zadným prítlačným krídlom. Konštruktérom sa podarilo znížiť hmotnosť vozidla na 1 530 kg (M3 váži 1 600 kg), a to napríklad tým, že zadné bočné okná i zadné okno nie sú zo skla, ale z polykarbonátu, ale aj tým, že vozidlo nemá zadné sedadlá. Strecha je z uhlíkových kompozitov, koncové tlmiče hluku z titánu (rovnako ako na modeli M3). Klimatizačný systém a rádio, čo sériové prvky modelu M3, sa do verzie GTS montujú len na želanie.

Skryť Vypnúť reklamu

Šesťbodové pásy

Vozidlo má za prednými sedadlami pretekárskeho typu priskrutkovaný ochranný oblúk a v karosérii sú upevňovacie body na pripevnenie šesťbodových bezpečnostných pásov (na použitie auta v bežnej premávke slúžia klasické trojbodové pásy). Vozidlo jazdí na 19-palcových ráfikoch z ľahkej zliatiny. Tuhosť tlmičov možno nezávisle prestavovať v ťahu i tlaku. Závitové prvky umožňujú podľa potreby znížiť prednú časť vozidla o 16 mm, zadnú o 12 mm.

Jediná farba karosérie

Predné brzdy so zväčšenými kotúčmi majú šesť piestikov, zadné štyri. Vozidlo sa dodáva výhradne s ohňovo-oranžovou farbou karosérie. No a aby sme nezabudli na výkony nového modelu M3 GTS: zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá tomuto vozidlu 4,4 sekundy, kilometer s pevným štartom prejde za 22,5 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 305 km/h.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  2. Nové medzinárodné príležitosti vo vzdelávaní 2021 – 2027
  3. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19
  4. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  5. Novinka, ktorá sa neodmieta: Niké predstavuje Bonus bez limitu
  6. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko
  7. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  8. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov?
  9. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen?
  10. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou
  1. Virtuálny Suptech workshop o Blockchain technológiách
  2. Ranný rituál plný zdravia pre celú rodinu
  3. Koľko ovocia by ste mali denne zjesť? Máme odpoveď
  4. Wüstenrot poisťovňa dosiahla čistý zisk 1,8 milióna eur
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  6. Skúšanie a monitorovanie technických systémov na FVT
  7. Prekonalo Vaše dieťa COVID-19?
  8. Za 16 rokov pomohli Prešovskému kraju získať milióny eur
  9. Slovník investora 04: Kto môže investovať
  10. Na čo si dať pozor pri zateplení fasády
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 28 600
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 779
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 22 756
  4. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen? 20 677
  5. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 13 862
  6. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 13 522
  7. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 12 721
  8. Aj sladkosti môžu byť zdravé. Viete, ako ich spoznáte? 9 006
  9. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 7 084
  10. Najprv eštebák, potom oligarcha. Aká bola Širokého éra? 6 411
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Ospravedlňujeme sa za dočasnú nedostupnosť archívnych diskusií. Náš diskusný systém vylepšujeme do novej podoby a všetky diskusné vlákna budú dostupné v priebehu nasledujúcich dní.

Neprehliadnite tiež

Profesor Jarčuška hovorí, že lekári museli robiť medicínu, na ktorú vôbec neboli pripravení.

Nečakal stratu súkromia, ľudia ho spoznávajú v obchode.

1 h
Predseda Košického samosprávneho kraja Rastislav Trnka.

Kraj si podľa neho vie vyriešiť svojich obyvateľov do dvoch mesiacov.

1 h
Najväčšia zelená plocha vo vnútroblokovom priestore Kuzmányho, Kpt. Nálepku a Magurská by podľa želania miestnych mala byť staromestským Central parkom.

Na Dargovskej vystriedajú nevyužívaný asfalt kontajnery i relax zóna.

1 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Eva Petričková na sociálnych sieťach ukazuje, že aj autistické deti vedia byť fantastické.

Deťom chýbajú terapie, rodičom oddych.

9. apr
Vizualizácia projektu Metropolis.

Metropolis zapadol prachom.

14 h
Dnes píše Matúš Ritomský

Dovoľme si hovoriť o konci pandémie

Publicista Matúš Ritomský.

Na prekonanie poslednej fázy pandémie potrebujeme rozumný optimizmus.

8. apr

Ako vidí spätne reláciu s Cibulkovou?

9. apr

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop