Ide o model Mini Countryman, ktorý je štvrtým variantom radu Mini (po základnom modeli a modeloch Clubman a kabriolet). Ide súčasne o prvé Mini so štvordverovou karosériou a veľkými zadnými dverami.
Väčšie vonkajšie rozmery
Z typicky mestského vozidla sa tak stalo všestranne využiteľné vozidlo pre rodiny, ktoré potrebujú priestrannejšie vozidlo. Napriek zväčšeným vonkajším rozmerom si Countryman ponecháva všetky typické dizajnérske prvky vozidiel Mini, a to od krátkych previsov vpredu a vzadu, línie strechy a do kapoty motora zapustených reflektorov, až po zvislo postavené zadné svetlá. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 595 mm, pričom vpredu sú vzpery McPherson a vzadu viacprvková náprava. Dĺžka vozidla je 4 097 mm (základné Mini je dlhé 3 700 mm), jeho šírka je 1 789 mm a výška 1 561 mm (nárast o 15 cm).
Sedadlá: štyri aj päť
V interiéri sú štandardne štyri sedadlá, na želanie však môže byť vozidlo vystrojené trojmiestnou zadnou lavicou. Zadné sedadlá možno pozdĺžne posúvať a možno meniť sklon ich operadiel. Sklopením operadiel zadných sedadiel sa objem batožinového priestoru zväčší z 350 litrov na 1 170 litrov. Pri uvádzaní na trh budú pre Countryman k dispozícii tri benzínové a dva naftové motory, pričom všetky pochádzajú z novej generácie motorov BMW.
Variabilné časovanie ventilov
Zážihové 1,6-litrové motory sú vystrojené systémom variabilného časovania ventilov VALVETRONIC. Najslabší z týchto motorov má výkon 72 kW pri 6 000 ot/min. a krútiaci moment 153 Nm pri 3 000 ot/min. Ďalší motor má maximálny výkon 90 kW a najvyšší krútiaci moment 160 Nm. Najvýkonnejšia verzia 1,6-litrového benzínového motora, montovaná do modelu Cooper S Countryman, je vystrojená priamym vstrekovaním benzínu a prepĺňaná turbodúchadlom typu Twin-Scroll.
Maximálny výkon 135 kW
Tento motor vyvíja 135 kW pri 5 500 ot/min. a jeho najvyšší krútiaci moment je 240 Nm (krátkodobo 260 Nm). Mini Cooper S Countryman zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,6 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 215 km/h. Priemerná normovaná spotreba tohto motora je 6,1 l/100 km. Dva 1,6-litrové turbodieselové motory s variabilnou geometriou turbíny majú maximálny výkon 66 kW, resp. 82 kW a ich priemerná spotreba je 4,3, resp. 4,4 l/100 km. Benzínové motory môžu byť kombinované aj s automatickou šesťstupňovou prevodovkou.
Prvý raz aj 4x4
Do sériového výstroja modelu Countryman patrí aj stabilizačný systém DSC, čelné, bočné a okenné airbagy, klimatizačný systém a indikácia straty vzduchu z pneumatík. Príplatkový výstroj zahrnuje aj panoramatickú sklenenú strechu, adaptívne xenónové svetlomety a systém trakčnej kontroly DTC. Countryman je prvým modelom radu Mini, ktorý môže byť na želanie vystrojený systémom permanentného pohonu všetkých kolies MINI ALL4.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.