Korzár logo Korzár

Prvé štvordverové Mini

Firma Mini, súčasť koncernu BMW, zverejnila nedávno podrobné technické údaje a množstvo snímok svojho nového modelu, ktorý mal svetovú premiéru na jarnom ženevskom autosalóne.

Mini Countryman. Kombi Countryman s päťdverovou karosériou je štvrtou verziou radu MiniMini Countryman. Kombi Countryman s päťdverovou karosériou je štvrtou verziou radu Mini (Zdroj: archív)

Ide o model Mini Countryman, ktorý je štvrtým variantom radu Mini (po základnom modeli a modeloch Clubman a kabriolet). Ide súčasne o prvé Mini so štvordverovou karosériou a veľkými zadnými dverami.

Väčšie vonkajšie rozmery

Z typicky mestského vozidla sa tak stalo všestranne využiteľné vozidlo pre rodiny, ktoré potrebujú priestrannejšie vozidlo. Napriek zväčšeným vonkajším rozmerom si Countryman ponecháva všetky typické dizajnérske prvky vozidiel Mini, a to od krátkych previsov vpredu a vzadu, línie strechy a do kapoty motora zapustených reflektorov, až po zvislo postavené zadné svetlá. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 595 mm, pričom vpredu sú vzpery McPherson a vzadu viacprvková náprava. Dĺžka vozidla je 4 097 mm (základné Mini je dlhé 3 700 mm), jeho šírka je 1 789 mm a výška 1 561 mm (nárast o 15 cm).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Sedadlá: štyri aj päť

V interiéri sú štandardne štyri sedadlá, na želanie však môže byť vozidlo vystrojené trojmiestnou zadnou lavicou. Zadné sedadlá možno pozdĺžne posúvať a možno meniť sklon ich operadiel. Sklopením operadiel zadných sedadiel sa objem batožinového priestoru zväčší z 350 litrov na 1 170 litrov. Pri uvádzaní na trh budú pre Countryman k dispozícii tri benzínové a dva naftové motory, pričom všetky pochádzajú z novej generácie motorov BMW.

Variabilné časovanie ventilov

Zážihové 1,6-litrové motory sú vystrojené systémom variabilného časovania ventilov VALVETRONIC. Najslabší z týchto motorov má výkon 72 kW pri 6 000 ot/min. a krútiaci moment 153 Nm pri 3 000 ot/min. Ďalší motor má maximálny výkon 90 kW a najvyšší krútiaci moment 160 Nm. Najvýkonnejšia verzia 1,6-litrového benzínového motora, montovaná do modelu Cooper S Countryman, je vystrojená priamym vstrekovaním benzínu a prepĺňaná turbodúchadlom typu Twin-Scroll.

SkryťVypnúť reklamu

Maximálny výkon 135 kW

Tento motor vyvíja 135 kW pri 5 500 ot/min. a jeho najvyšší krútiaci moment je 240 Nm (krátkodobo 260 Nm). Mini Cooper S Countryman zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,6 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 215 km/h. Priemerná normovaná spotreba tohto motora je 6,1 l/100 km. Dva 1,6-litrové turbodieselové motory s variabilnou geometriou turbíny majú maximálny výkon 66 kW, resp. 82 kW a ich priemerná spotreba je 4,3, resp. 4,4 l/100 km. Benzínové motory môžu byť kombinované aj s automatickou šesťstupňovou prevodovkou.

Prvý raz aj 4x4

Do sériového výstroja modelu Countryman patrí aj stabilizačný systém DSC, čelné, bočné a okenné airbagy, klimatizačný systém a indikácia straty vzduchu z pneumatík. Príplatkový výstroj zahrnuje aj panoramatickú sklenenú strechu, adaptívne xenónové svetlomety a systém trakčnej kontroly DTC. Countryman je prvým modelom radu Mini, ktorý môže byť na želanie vystrojený systémom permanentného pohonu všetkých kolies MINI ALL4.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 267
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 142
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 231
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 545
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 142
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 265
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 125
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 779
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  2. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  3. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  4. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  5. Štefan Šturdzík: 350
  6. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  7. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  8. Eva Chmelíková: Cítiť depresiu či úzkosť je ľudské.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 366
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 721
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 298
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 170
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 455
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 670
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 631
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 617
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Tupou Ceruzou: Medvede
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  2. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  3. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  4. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  5. Štefan Šturdzík: 350
  6. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  7. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  8. Eva Chmelíková: Cítiť depresiu či úzkosť je ľudské.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 366
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 721
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 298
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 170
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 455
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 670
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 631
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 617
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Tupou Ceruzou: Medvede

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu