Taliansky šéfdizajnér koncernu VW Walter de Silva úplne preštylizoval prednú časť vozidla, ktorej teraz dominujú horizontálne línie. Na rozdiel od menších volkswagenov je predná maska phaetona chrómovaná. Na masku nadväzujú na bokoch nové bixenónové reflektory s integrovanými smerovými svetlami (na báze LED) a svetlami do zatáčky (takisto z "lediek"). Modifikovaná bola aj zadná časť vozidla, v ktorej sú nové zadné svetlá. Phaeton sa dodáva na podvozku s dvomi rôznymi rázvormi, pričom verzia s kratším rázvorom je dlhá 506 cm, s dlhším 518 cm. V zadnej časti interiéru môžu byť tri sedadlá alebo len dve pohodlné kreslá. Na pohon nového phaetonu sú k dispozícii štyri motory, z toho jeden turbodieselový. Základným motorom je vidlicový šesťvalec s maximálnym výkonom 206 kW. Ďalším benzínovým motorom je vidlicový osemvalec výkonu 246 kW. Najvýkonnejším motorom celého sortimentu je dvanásťvalec tvaru W, ktorého maximálny výkon je 331 kW. Vznetové motory sú zastúpené úsporným prepĺňaným vidlicovým šesťvalcom, ktorý vyvíja maximálny výkon 176 kW. Týmto motorom poháňaný phaeton zrýchli z 0 na 100 km/h za 8,6 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 237 km/h. Kombinovaná normovaná spotreba uvedeného motora je 8,5 l/100 km. Nový phaeton je sériovo vystrojený pohonom všetkých kolies a systémom vzduchového pruženia. O príjemnú mikroklímu v interiéri vozidla sa stará štvorzónová klimatizačná sústava. Do sériovej výbavy vozidla patria všetky najmodernejšie asistenčné systémy. Ide napríklad o systém dynamickej regulácie diaľkového svetla, asistent zmeny jazdného pruhu a systém rozpoznávania dopravných značiek. Tento systém, ktorého základom je malá kamera, premieta na multifunkčný displej i na centrálny dotykový displej údaje o obmedzení rýchlosti. Svetovou novinkou je to, že tento systém rozpozná aj značku zákazu predbiehania. Nový phaeton príde na trh v júni a jeho základná cena v Nemecku bude 66 500 eur.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.