Korzár logo Korzár
Štvrtok, 19. máj, 2022 | Meniny má Gertrúda

Monacké víťazstvo Webbera systémom štart - cieľ

Od návratu do Európy nepustil Webber súperom ani jedno kolo v čele pretekov.

Od návratu do Európy nepustil Webber súperom ani jedno kolo v čele pretekov!!!

KOŠICE. Priznajme si, že pred sezónou by asi málokto z nás veril, že Mark Webber bude porážať favorizovaného Sebastiana Vettela. Austrálčan sa však dostal do fantastickej formy a v kombinácii s vynikajúcim monopostom Adriana Neweya je momentálne neporaziteľný. Ak bude v takýchto výkonoch pokračovať aj ďalej, tak bude namieste prirovnávať to k vrcholným výkonom Schumachera z prvej polovice tohto desaťročia a Mark sa zapíše nezmazateľne do histórie F1.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Hetrik motorov Renault

Webber už v kvalifikácii nedal nikomu šancu a famóznym kolom ako jediný pokoril hranicu jednej minúty a štrnástich sekúnd. Kubica a Vettel zaostávali o približne tri desatiny a Hamilton až o šesť desatín sekundy. Pre Austrálčana to bolo už tretie pole position (rovnaký počet má aj Vettel) a potvrdil ním jasnú prevahu monopostov redbull. Mimochodom tri najrýchlejšie časy zajazdili motory renault, čo znamená, že proklamovaná prevaha motorov Mercedes je diskutabilná. Hoci tu treba tiež povedať, že Monako nie je práve rýchlostný okruh a určite správny moment príde aj pre mercedesy.

Starý Schumi je späť!

V dažďom sužovanej Európe nebolo ani v Monte Carle isté, či nezaprší (zapršalo podvečer po pretekoch). A hoci sa jazdilo na suchu, tak o zaujímavé okamihy nebola nakoniec núdza. Mnohí sa obávali, ako sa na úzkej trati pomestí 24 vozidiel, pričom šesť z nich je evidentne pomalších. Monacká "húsenková dráha" si však pamätá aj viacej vozidiel a tohtoročné obavy sa nakoniec ukázali ako neopodstatnené. Obišlo sa to dokonca aj bez havárie v prvej zákrute, ktorá však rozhodla o neskoršom umiestnení na pódiu. Webberovi sa totiž štart nepodaril najlepšie a kolesá sa prešmykli aj Kubicovi. Do St. Devote sa preto okrem nich zarovno tlačili aj Vettel a Massa. Do nasledujúceho stúpania sa už však zoradili v poradí Webber, Vettel, Kubica a Massa, čo sa prakticky nezmenilo až do cieľa. Dobrý štart mal Barrichello, ktorý sa pretlačil vedľa Schumachera a Rosberga na šieste miesto a nebyť havárie, tak by jeho slabý williams porazil značkové mercedesy! V pretekoch, v ktorých sa veľmi nepredbiehalo, okrem troch výjazdov bezpečnostného vozidla (havária Hulkenberga, neskôr Barrichella a v závere Trulliho a Chandhoka), sa o krajšie momenty postaral Alonso, ktorý po havárii v sobotu ráno nenastúpil v kvalifikácii, a preto štartoval z posledného miesta. V cieli sa však prepracoval dopredu o 18 pozícií, čo len dokazuje, že aj v Monaku sa dá predbiehať! A práve predbiehanie v poslednej zákrute prinieslo späť starú tému "Schumacher". Po kolízii Trulliho a Chandhoka asi štyri kolá pred koncom muselo na trať SC a súťaž sa po štvrtýkrát v histórii dojazdila za safety carom. Pred nájazdom do cieľovej rovinky SC zabočilo do depa a piloti mali prejsť v nezmenenom poradí cieľom pretekov. Nemec si to však vysvetlil po svojom a hneď ako SC zabočilo, tak predbehol Alonsa. To je však v rozpore s pravidlami a po pretekoch bol penalizovaný, čo ho odsunulo na 12. miesto. Zdá sa, že starý Schumacher je späť a použije čokoľvek, aby zvíťazil. Už mu chýba len víťazné auto.

SkryťVypnúť reklamu

Z výsledkovej listiny

57. GP Monaka 2010 (78 kôl – 262,52 km): 1. Webber (Aust/redbull) 1:50:13,355 h (141,814), 2. Vettel (Nem./redbull) + 0,448, 3. Kubica (Pol./renault) + 1,675, 4. Massa (Braz./ferrari) + 2,666, 5. Hamilton (Angl./mclaren) + 4,363, 6. Alonso (Špan./ferrari) + 6,341, 7. Rosberg (Nem./mercedes) + 6,651, 8. Sutil (Nem./force india) + 6,970, 9. Liuzzi (Tal./force india) + 7,305, 10. Buemi (Švaj./toro rosso) + 8,199. (PP: Webber – Red Bull 1:13,826 (162,869), NK: Vettel – Red Bull 1:15,192 (159,910) v 71. kole, Viedli: 1. - 78. k. Webber.). Priebežné poradie MS (6/19): 1. Webber 78 bodov., 2. Vettel 78, 3. Alonso 75, 4. Button 70, 5. Massa 61, 6. Kubica 59, 7. Hamilton 59, 8. Rosberg 56, 9. MiSchumacher 22, 10. Sutil 20, 11. Liuzzi 10, 12. Barrichello 7, 13. Petrov 6, 14. Alguersuari 3, 15 Hulkenberg 1, 16. Buemi 1. Pohár konštruktérov: 1. RedBull 156 bodov, 2. Ferrari 136, 3. McLaren 129, 4. Mercedes 78, 5. Renault 65, 6. Force India 30, 7. Williams 8, 9. Toro Rosso 4.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  2. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  3. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  5. Aké typy cukrovky poznáme?
  6. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  7. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  8. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 9 023
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 260
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 829
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 449
  5. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 407
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 404
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 1 319
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 208

Blogy SME

  1. Kristína Jakubičková: Ako sa hádať na úrovni alebo prečo sa neuchýliť k invektívam najhrubšieho zrna
  2. Marek Mačuha: Heger ide proti svojmu vládnemu programu
  3. Ivan R. V. Rumánek: Slovenské korene Josefa Abrháma
  4. Peter Biščo: Fico a Smer majú „ absťák “ z nemožnosti kradnúť.
  5. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší?
  6. Klaudia Hátašová: IRÓNIA slobodnej matky
  7. Anna Milanová: Profil? ... 2022
  8. Jan Pražák: Černá ovce rodiny
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 891
  2. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 153
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 131
  4. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 4 335
  5. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 4 152
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 076
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 548
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 102
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  8. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Kristína Jakubičková: Ako sa hádať na úrovni alebo prečo sa neuchýliť k invektívam najhrubšieho zrna
  2. Marek Mačuha: Heger ide proti svojmu vládnemu programu
  3. Ivan R. V. Rumánek: Slovenské korene Josefa Abrháma
  4. Peter Biščo: Fico a Smer majú „ absťák “ z nemožnosti kradnúť.
  5. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší?
  6. Klaudia Hátašová: IRÓNIA slobodnej matky
  7. Anna Milanová: Profil? ... 2022
  8. Jan Pražák: Černá ovce rodiny
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 891
  2. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 153
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 131
  4. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 4 335
  5. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 4 152
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 076
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 548
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 102
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  8. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu