Korzár logo Korzár
Štvrtok, 19. máj, 2022 | Meniny má Gertrúda

Vyskúšali sme Chevrolet Spark

Americká firma Chevrolet razantne inovuje svoj sortiment vozidiel, ponúkaných na európskom trhu. Novinkou v triede kompaktných vozidiel je model Spark (iskra), ktorý sa už predáva aj na našom trhu. Spark je náhradou za doterajší model Matiz, ktorý sa v Eu

Kokpit vozidla. Prístrojový panel sa prestavuje spolu s volantom.Kokpit vozidla. Prístrojový panel sa prestavuje spolu s volantom. (Zdroj: archív)

rópe pomerne dobre predával.

Zvíťazila štúdia Beat

Dizajnovým vzorom sériového modelu Spark bola štúdia Beat, ktorú spolu so štúdiami Groove a Trax predstavila firma Chevrolet na autosalóne v New Yorku v roku 2007. Výrobca pritom verejnosť požiadal, aby hlasovala, ktorá zo štúdií sa najviac páči. Jasným víťazom tejto ankety, do ktorej prišlo temer 1,9 milióna odpovedí, bola štúdia Beat. Dizajn modelu Spark je veľmi výrazný a vyznačuje sa kombináciou ostrých línií a zaoblených plôch.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Zamaskované" zadné kľučky

Pri pohľade zboku vyzerá Spark ako športové dvojdverové vozidlo, pretože "zamaskované" kľučky zadných dverí nevidno. Kolesá sú umiestnené temer v rohoch vozidla, čím sa dosiahol pomerne veľký vnútorný priestor, ktorý pojme piatich cestujúcich. V porovnaní s predchádzajúcim modelom Matiz má Spark o 40 mm dlhší rázvor (2 375 mm), dĺžka vozidla narástla o 145 mm, na 3 640 mm. Šírka vozidla je 1 597 mm, jeho výška je 1 551 mm. Priemer otáčania je necelých desať metrov, čo uľahčuje manévrovanie v úzkych uliciach miest.

SkryťVypnúť reklamu

Delené zadné sedadlá

Batožinový priestor má objem 170 litrov, sklopením zadných sedadiel (delených v pomere 60/40) ho možno zväčšiť na 994 litrov. Veľmi moderným dizajnom sa vyznačuje aj interiér vozidla, ktorému dominuje prístrojový panel, upevnený priamo na stĺpiku volantu. Spark sa dodáva s dvomi štvorvalcovými benzínovými motormi, ktoré majú štyri ventily na valec.

Motory výkonu 50 kW a 60 kW

Slabší jednolitrový motor má výkon 50 kW pri 6 400 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 93 Nm pri 4 800 ot/min. Výkonnejší 1,2-litrový motor vyvíja 60 kW a jeho krútiaci moment vrcholí hodnotou 91 Nm. Tento motor urobí zo Sparka svižné vozidlo, ktoré z 0 na 100 km/h zrýchli za 12,1 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 164 km/h. Podľa údajov výrobcu je kombinovaná priemerná spotreba oboch motorov 5,1 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Šesť airbagov

Mali sme možnosť vyskúšať si Spark, poháňaný práve výkonnejším motorom. Išlo o najluxusnejšiu (LT) z celkovo piatich verzií vybavenia. Do výbavy verzie LT patrí aj automatický klimatizačný systém, šesť airbagov, diaľkovo ovládaný centrálny zamykací systém, elektricky ovládané okná i zrkadlá a autorádio s ovládaním na volante. Na "iskre" sme ocenili pohodlné sedenie na predných i zadných sedadlách i kultivovaný chod motora, ktorý však "má rád" vyššie otáčky.

Prestavuje sa aj prístrojový panel

Vodič si musí zvyknúť, že pri prestavovaní volantu sa pohybuje i s ním spojený prístrojový panel. Pri parkovacích manévroch dobre poslúži parkovací asistenčný systém v zadnom nárazníku. Chevrolet Spark je moderné (nie len) mestské vozidlo, ktoré svojím atraktívnym dizajnom osloví najmä mladšiu generáciu.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  2. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  3. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  5. Aké typy cukrovky poznáme?
  6. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  7. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  8. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 8 048
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 283
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 861
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 412
  5. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 405
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 338
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 1 237
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 214

Blogy SME

  1. Vladimír Hatara: Prečo je politika odporná
  2. Natália Šepitková: V Dánsku podpísali európski lídri významnú dohodu, ktorá zníži závislosť Európy od ruského plynu
  3. Aliancia NIE RAKOVINE: Ideme za vami - Turné NIE RAKOVINE 2022
  4. Marek Mačuha: Heger ide proti svojmu vládnemu programu
  5. Kristína Jakubičková: Ako sa hádať na úrovni alebo prečo sa neuchýliť k invektívam najhrubšieho zrna
  6. Peter Biščo: Fico a Smer majú „ absťák “ z nemožnosti kradnúť.
  7. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší?
  8. Klaudia Hátašová: IRÓNIA slobodnej matky
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 478
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 9 569
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 183
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 078
  5. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 4 210
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 4 139
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 082
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 107
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  8. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ruských vojakov len za vojnu súdiť nemôžu.


36m

Handzuš hodnotí doterajšie zápasy Slovenska.


Jakub Bobovič 33m
Záber z filmu Čajkovského žena.

Serebrennikov otvára v Cannes tému, ktorú Rusi popierajú.


3 h
Ruskí vojaci kráčajú zničenou časťou hutníckeho závodu Illich Iron & Steel Works v Mariupoli.

Vojna na Ukrajine pokračuje 85. deň.


a 5 ďalší 19 h

Blogy SME

  1. Vladimír Hatara: Prečo je politika odporná
  2. Natália Šepitková: V Dánsku podpísali európski lídri významnú dohodu, ktorá zníži závislosť Európy od ruského plynu
  3. Aliancia NIE RAKOVINE: Ideme za vami - Turné NIE RAKOVINE 2022
  4. Marek Mačuha: Heger ide proti svojmu vládnemu programu
  5. Kristína Jakubičková: Ako sa hádať na úrovni alebo prečo sa neuchýliť k invektívam najhrubšieho zrna
  6. Peter Biščo: Fico a Smer majú „ absťák “ z nemožnosti kradnúť.
  7. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší?
  8. Klaudia Hátašová: IRÓNIA slobodnej matky
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 478
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 9 569
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 183
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 078
  5. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 4 210
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 4 139
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 082
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 107
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  8. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu