Korzár logo Korzár
Štvrtok, 19. júl, 2018 | Meniny má Dušana
Nájdete nás na webe

Štúdia elektrického taxíka Milano

Nemecký koncern Volkswagen už dávnejšie oznámil, že prvé sériové vozidlá s čisto elektrickým pohonom uvedie na trh v roku 2013.

Štúdia VW Milano Taxi. Čierno-zelená karoséria je spomienkou na taxíky takýchto farieb, ktoré kedysi jazdili v Miláne.(Zdroj: archív)

Nemecký koncern Volkswagen už dávnejšie oznámil, že prvé sériové vozidlá s čisto elektrickým pohonom uvedie na trh v roku 2013. Je veľmi pravdepodobné, že spočiatku pôjde najmä o vozidlá určené najmä pre kratšie jazdy v meste. Na tieto účely je určená aj štúdia Milano Taxi, ktorú firma Volkswagen predstavila na veľtrhu v Hannoveri. Ide o štúdiu taxíka v podobe mestského vanu, ktorý sa vyznačuje mnohými inovatívnymi technickými riešeniami, vyvinutými pre špecifické potreby vodiča i cestujúcich v taxíku. Štúdia má zeleno-čierne lakovanie, čo má byť prejav pocty módnej metropole Miláno, v ktorej kedysi jazdili taxíky práve s takouto farebnou kombináciou karosérie. Najzaujímavejším technickým prvkom tejto štúdie sú jej veľké výklopné dvere na pravej strane. Vďaka novej kinematike sa dvere odsunú smerom dopredu a uvoľnia veľký otvor na vstup cestujúcich. Na ľavej strane nemá koncepčný taxík žiadne dvere pre cestujúcich, pretože z hľadiska bezpečnosti je najvhodnejšie, keď cestujúci nastupujú do taxíka len z pravej strany. Vedľa vodiča nie je sedadlo, je tam len priestor pre batožiny. Za zadnými sedadlami je len malý batožinový priestor pre menšie predmety. Štúdia Milano Taxi je dlhá 373 cm, vysoká 160 cm a široká 166 cm. Štylisticky pripomína toto vozidlo dnes už kultový mikrobus VW z 50. rokov minulého storočia. Podobne ako tento mikrobus (prezývaný Samba) má aj nová štúdia presklené vonkajšie bočné časti strechy. Niektoré štylistické prvky vozidla, najmä na jeho prednej časti, naznačujú, ako budú vyzerať volkswageny budúcich generácií. Na konzole vedľa sedadla vodiča je osempalcový dotykový displej. Na tomto displeji vidia cestujúci cenu za prepravu a môžu si naň vyvolať informácie o zaujímavých miestach pozdĺž trasy jazdy, informácie o počasí. Je tam aj čítačka platobných kariet, umožňujúca bezhotovostné platenie a prvky na ovládanie klimatizácie. Na pohon elektrického taxíka slúži elektromotor so špičkovým výkonom 85 kW (trvalý výkon je 50 kW). Zdrojom elektrickej energie je pod podlahou umiestnená lítiovo-iónová batéria s kapacitou 45 kWh. S plne nabitou batériou môže taxík prejsť až 300 kilometrov. Štúdia Milano Taxi má hmotnosť 1 500 kg a jej maximálna rýchlosť je 120 km/h.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 25 658
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 18 697
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 17 609
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 12 715
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 125
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 975
  7. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 3 336
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 201
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 3 006
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 007

Neprehliadnite tiež

Dekan leteckej fakulty o nákupe stíhačiek: Je to zahmlievané rúškom utajenia

Ministerstvo ignorovalo odborníkov z košickej univerzity.

Pamätník Kuciaka a jeho priateľky z centra Košíc záhadne zmizol

O tom, kto a prečo ho zlikvidoval, nevedia aktivisti, knižnica ani magistrát.

Marihuanu pestoval vo veľkom, chcel zachrániť dom pred exekúciou

Gečan predával drogy, dostal takmer sedem rokov.

V Starej Ľubovni testujú novinku, plastové priechody pre chodcov

Krompašania na zebry osádzajú LED svietidlá.

Tatran Prešov si konkrétne ciele stanoví po šiestom kole

Počas stavby štadióna bude aj trénovať mimo domova.

Hlavné správy zo Sme.sk

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Ako riskantná je cesta slovenským autobusom

Aká je kvalita autobusov na cestách.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Majstra populizmu nemá kto nahradiť

Skutočný talent vie škodiť aj z opozície.

SVET

Zabíjali pred desiatkami rokov. Dnes sú im na stope

Polícia dúfa, že vďaka DNA odhalí Zodiaca, ktorý vraždil pred polstoročím.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop