Nemecký koncern Volkswagen už dávnejšie oznámil, že prvé sériové vozidlá s čisto elektrickým pohonom uvedie na trh v roku 2013. Je veľmi pravdepodobné, že spočiatku pôjde najmä o vozidlá určené najmä pre kratšie jazdy v meste. Na tieto účely je určená aj štúdia Milano Taxi, ktorú firma Volkswagen predstavila na veľtrhu v Hannoveri. Ide o štúdiu taxíka v podobe mestského vanu, ktorý sa vyznačuje mnohými inovatívnymi technickými riešeniami, vyvinutými pre špecifické potreby vodiča i cestujúcich v taxíku. Štúdia má zeleno-čierne lakovanie, čo má byť prejav pocty módnej metropole Miláno, v ktorej kedysi jazdili taxíky práve s takouto farebnou kombináciou karosérie. Najzaujímavejším technickým prvkom tejto štúdie sú jej veľké výklopné dvere na pravej strane. Vďaka novej kinematike sa dvere odsunú smerom dopredu a uvoľnia veľký otvor na vstup cestujúcich. Na ľavej strane nemá koncepčný taxík žiadne dvere pre cestujúcich, pretože z hľadiska bezpečnosti je najvhodnejšie, keď cestujúci nastupujú do taxíka len z pravej strany. Vedľa vodiča nie je sedadlo, je tam len priestor pre batožiny. Za zadnými sedadlami je len malý batožinový priestor pre menšie predmety. Štúdia Milano Taxi je dlhá 373 cm, vysoká 160 cm a široká 166 cm. Štylisticky pripomína toto vozidlo dnes už kultový mikrobus VW z 50. rokov minulého storočia. Podobne ako tento mikrobus (prezývaný Samba) má aj nová štúdia presklené vonkajšie bočné časti strechy. Niektoré štylistické prvky vozidla, najmä na jeho prednej časti, naznačujú, ako budú vyzerať volkswageny budúcich generácií. Na konzole vedľa sedadla vodiča je osempalcový dotykový displej. Na tomto displeji vidia cestujúci cenu za prepravu a môžu si naň vyvolať informácie o zaujímavých miestach pozdĺž trasy jazdy, informácie o počasí. Je tam aj čítačka platobných kariet, umožňujúca bezhotovostné platenie a prvky na ovládanie klimatizácie. Na pohon elektrického taxíka slúži elektromotor so špičkovým výkonom 85 kW (trvalý výkon je 50 kW). Zdrojom elektrickej energie je pod podlahou umiestnená lítiovo-iónová batéria s kapacitou 45 kWh. S plne nabitou batériou môže taxík prejsť až 300 kilometrov. Štúdia Milano Taxi má hmotnosť 1 500 kg a jej maximálna rýchlosť je 120 km/h.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.