Korzár logo Korzár
Nedeľa, 11. apríl, 2021 | Meniny má JúliusKrížovkyKrížovky

Štúdia elektrického taxíka Milano

Nemecký koncern Volkswagen už dávnejšie oznámil, že prvé sériové vozidlá s čisto elektrickým pohonom uvedie na trh v roku 2013.

Štúdia VW Milano Taxi. Čierno-zelená karoséria je spomienkou na taxíky takýchto farieb, ktoré kedysi jazdili v Miláne.Štúdia VW Milano Taxi. Čierno-zelená karoséria je spomienkou na taxíky takýchto farieb, ktoré kedysi jazdili v Miláne. (Zdroj: archív)

Nemecký koncern Volkswagen už dávnejšie oznámil, že prvé sériové vozidlá s čisto elektrickým pohonom uvedie na trh v roku 2013. Je veľmi pravdepodobné, že spočiatku pôjde najmä o vozidlá určené najmä pre kratšie jazdy v meste. Na tieto účely je určená aj štúdia Milano Taxi, ktorú firma Volkswagen predstavila na veľtrhu v Hannoveri. Ide o štúdiu taxíka v podobe mestského vanu, ktorý sa vyznačuje mnohými inovatívnymi technickými riešeniami, vyvinutými pre špecifické potreby vodiča i cestujúcich v taxíku. Štúdia má zeleno-čierne lakovanie, čo má byť prejav pocty módnej metropole Miláno, v ktorej kedysi jazdili taxíky práve s takouto farebnou kombináciou karosérie. Najzaujímavejším technickým prvkom tejto štúdie sú jej veľké výklopné dvere na pravej strane. Vďaka novej kinematike sa dvere odsunú smerom dopredu a uvoľnia veľký otvor na vstup cestujúcich. Na ľavej strane nemá koncepčný taxík žiadne dvere pre cestujúcich, pretože z hľadiska bezpečnosti je najvhodnejšie, keď cestujúci nastupujú do taxíka len z pravej strany. Vedľa vodiča nie je sedadlo, je tam len priestor pre batožiny. Za zadnými sedadlami je len malý batožinový priestor pre menšie predmety. Štúdia Milano Taxi je dlhá 373 cm, vysoká 160 cm a široká 166 cm. Štylisticky pripomína toto vozidlo dnes už kultový mikrobus VW z 50. rokov minulého storočia. Podobne ako tento mikrobus (prezývaný Samba) má aj nová štúdia presklené vonkajšie bočné časti strechy. Niektoré štylistické prvky vozidla, najmä na jeho prednej časti, naznačujú, ako budú vyzerať volkswageny budúcich generácií. Na konzole vedľa sedadla vodiča je osempalcový dotykový displej. Na tomto displeji vidia cestujúci cenu za prepravu a môžu si naň vyvolať informácie o zaujímavých miestach pozdĺž trasy jazdy, informácie o počasí. Je tam aj čítačka platobných kariet, umožňujúca bezhotovostné platenie a prvky na ovládanie klimatizácie. Na pohon elektrického taxíka slúži elektromotor so špičkovým výkonom 85 kW (trvalý výkon je 50 kW). Zdrojom elektrickej energie je pod podlahou umiestnená lítiovo-iónová batéria s kapacitou 45 kWh. S plne nabitou batériou môže taxík prejsť až 300 kilometrov. Štúdia Milano Taxi má hmotnosť 1 500 kg a jej maximálna rýchlosť je 120 km/h.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  2. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19
  3. Nové medzinárodné príležitosti vo vzdelávaní 2021 – 2027
  4. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  5. Novinka, ktorá sa neodmieta: Niké predstavuje Bonus bez limitu
  6. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko
  7. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  8. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov?
  9. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen?
  10. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou
  1. Virtuálny Suptech workshop o Blockchain technológiách
  2. Ranný rituál plný zdravia pre celú rodinu
  3. Koľko ovocia by ste mali denne zjesť? Máme odpoveď
  4. Wüstenrot poisťovňa dosiahla čistý zisk 1,8 milióna eur
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  6. Skúšanie a monitorovanie technických systémov na FVT
  7. Prekonalo Vaše dieťa COVID-19?
  8. Za 16 rokov pomohli Prešovskému kraju získať milióny eur
  9. Slovník investora 04: Kto môže investovať
  10. Na čo si dať pozor pri zateplení fasády
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 28 600
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 779
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 22 756
  4. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen? 20 677
  5. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 13 862
  6. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 13 522
  7. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 12 721
  8. Aj sladkosti môžu byť zdravé. Viete, ako ich spoznáte? 9 006
  9. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 7 084
  10. Najprv eštebák, potom oligarcha. Aká bola Širokého éra? 6 411
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Ospravedlňujeme sa za dočasnú nedostupnosť archívnych diskusií. Náš diskusný systém vylepšujeme do novej podoby a všetky diskusné vlákna budú dostupné v priebehu nasledujúcich dní.

Neprehliadnite tiež

Profesor Jarčuška hovorí, že lekári museli robiť medicínu, na ktorú vôbec neboli pripravení.

Nečakal stratu súkromia, ľudia ho spoznávajú v obchode.

1 h
Predseda Košického samosprávneho kraja Rastislav Trnka.

Kraj si podľa neho vie vyriešiť svojich obyvateľov do dvoch mesiacov.

1 h
Najväčšia zelená plocha vo vnútroblokovom priestore Kuzmányho, Kpt. Nálepku a Magurská by podľa želania miestnych mala byť staromestským Central parkom.

Na Dargovskej vystriedajú nevyužívaný asfalt kontajnery i relax zóna.

1 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Eva Petričková na sociálnych sieťach ukazuje, že aj autistické deti vedia byť fantastické.

Deťom chýbajú terapie, rodičom oddych.

9. apr
Vizualizácia projektu Metropolis.

Metropolis zapadol prachom.

14 h
Dnes píše Matúš Ritomský

Dovoľme si hovoriť o konci pandémie

Publicista Matúš Ritomský.

Na prekonanie poslednej fázy pandémie potrebujeme rozumný optimizmus.

8. apr

Ako vidí spätne reláciu s Cibulkovou?

9. apr

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop