Korzár logo Korzár
Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Štúdia elektrického taxíka Milano

Nemecký koncern Volkswagen už dávnejšie oznámil, že prvé sériové vozidlá s čisto elektrickým pohonom uvedie na trh v roku 2013.

Štúdia VW Milano Taxi. Čierno-zelená karoséria je spomienkou na taxíky takýchto farieb, ktoré kedysi jazdili v Miláne.Štúdia VW Milano Taxi. Čierno-zelená karoséria je spomienkou na taxíky takýchto farieb, ktoré kedysi jazdili v Miláne. (Zdroj: archív)

Nemecký koncern Volkswagen už dávnejšie oznámil, že prvé sériové vozidlá s čisto elektrickým pohonom uvedie na trh v roku 2013. Je veľmi pravdepodobné, že spočiatku pôjde najmä o vozidlá určené najmä pre kratšie jazdy v meste. Na tieto účely je určená aj štúdia Milano Taxi, ktorú firma Volkswagen predstavila na veľtrhu v Hannoveri. Ide o štúdiu taxíka v podobe mestského vanu, ktorý sa vyznačuje mnohými inovatívnymi technickými riešeniami, vyvinutými pre špecifické potreby vodiča i cestujúcich v taxíku. Štúdia má zeleno-čierne lakovanie, čo má byť prejav pocty módnej metropole Miláno, v ktorej kedysi jazdili taxíky práve s takouto farebnou kombináciou karosérie. Najzaujímavejším technickým prvkom tejto štúdie sú jej veľké výklopné dvere na pravej strane. Vďaka novej kinematike sa dvere odsunú smerom dopredu a uvoľnia veľký otvor na vstup cestujúcich. Na ľavej strane nemá koncepčný taxík žiadne dvere pre cestujúcich, pretože z hľadiska bezpečnosti je najvhodnejšie, keď cestujúci nastupujú do taxíka len z pravej strany. Vedľa vodiča nie je sedadlo, je tam len priestor pre batožiny. Za zadnými sedadlami je len malý batožinový priestor pre menšie predmety. Štúdia Milano Taxi je dlhá 373 cm, vysoká 160 cm a široká 166 cm. Štylisticky pripomína toto vozidlo dnes už kultový mikrobus VW z 50. rokov minulého storočia. Podobne ako tento mikrobus (prezývaný Samba) má aj nová štúdia presklené vonkajšie bočné časti strechy. Niektoré štylistické prvky vozidla, najmä na jeho prednej časti, naznačujú, ako budú vyzerať volkswageny budúcich generácií. Na konzole vedľa sedadla vodiča je osempalcový dotykový displej. Na tomto displeji vidia cestujúci cenu za prepravu a môžu si naň vyvolať informácie o zaujímavých miestach pozdĺž trasy jazdy, informácie o počasí. Je tam aj čítačka platobných kariet, umožňujúca bezhotovostné platenie a prvky na ovládanie klimatizácie. Na pohon elektrického taxíka slúži elektromotor so špičkovým výkonom 85 kW (trvalý výkon je 50 kW). Zdrojom elektrickej energie je pod podlahou umiestnená lítiovo-iónová batéria s kapacitou 45 kWh. S plne nabitou batériou môže taxík prejsť až 300 kilometrov. Štúdia Milano Taxi má hmotnosť 1 500 kg a jej maximálna rýchlosť je 120 km/h.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  6. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  9. Zelená Bratislava
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  1. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  3. Prebudili ste sa už v sude, sene alebo teepee? Je to zážitok!
  4. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  5. Bezbariérové vozidlo
  6. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  9. Zelená Bratislava
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 146
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 120
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 15 127
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 742
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 12 756
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 365
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 408
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 261
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 180
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 8 934
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Z tenisového centra v Košiciach škrtli halu, ušetria 15 miliónov

Poslanci odobrili memorandum so zväzom s podmienkami.

Z Národného tenisového centra bude po škrtoch Národné tréningové centrum.

Situácia v škole v Rokycanoch je vybičovaná. Učiteľky nedostávajú výplaty

Obec s otvorením 5. ročníka súhlasila, starosta si ide svoje.

Odvolaná riaditeľka ZŠ Rokycany Iveta Markovičová.

Takmer raz toľko. Zákazku mala Myslava preplatiť o 90 percent

Kontrolór hovorí o predražených prácach. Starostka to odmieta.

Starostka tvrdí, že postupovali podľa smernice. Podľa kontrolórov ju však ešte predtým zrušili.
Obyvatelia bytovky na Ulici SNP 33 spísali petíciu. Žiadajú vysťahovať neprispôsobivých.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Prvé dni po pôrode ovplyvnia celý život, aj tak delíme matky od detí

V roku 2018 sa na Slovensku narodilo predčasne štyritisíc detí.

Podcast Dobré Ráno.
Ilustračné foto.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Ako by Trnku potrestali u Emira Kusturicu

Sebaočistu prokuratúra ani len nepredstiera.

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop