Korzár logo Korzár
Pondelok, 23. máj, 2022 | Meniny má Želmíra

Štúdia elektrického taxíka Milano

Nemecký koncern Volkswagen už dávnejšie oznámil, že prvé sériové vozidlá s čisto elektrickým pohonom uvedie na trh v roku 2013.

Štúdia VW Milano Taxi. Čierno-zelená karoséria je spomienkou na taxíky takýchto farieb, ktoré kedysi jazdili v Miláne.Štúdia VW Milano Taxi. Čierno-zelená karoséria je spomienkou na taxíky takýchto farieb, ktoré kedysi jazdili v Miláne. (Zdroj: archív)

Nemecký koncern Volkswagen už dávnejšie oznámil, že prvé sériové vozidlá s čisto elektrickým pohonom uvedie na trh v roku 2013. Je veľmi pravdepodobné, že spočiatku pôjde najmä o vozidlá určené najmä pre kratšie jazdy v meste. Na tieto účely je určená aj štúdia Milano Taxi, ktorú firma Volkswagen predstavila na veľtrhu v Hannoveri. Ide o štúdiu taxíka v podobe mestského vanu, ktorý sa vyznačuje mnohými inovatívnymi technickými riešeniami, vyvinutými pre špecifické potreby vodiča i cestujúcich v taxíku. Štúdia má zeleno-čierne lakovanie, čo má byť prejav pocty módnej metropole Miláno, v ktorej kedysi jazdili taxíky práve s takouto farebnou kombináciou karosérie. Najzaujímavejším technickým prvkom tejto štúdie sú jej veľké výklopné dvere na pravej strane. Vďaka novej kinematike sa dvere odsunú smerom dopredu a uvoľnia veľký otvor na vstup cestujúcich. Na ľavej strane nemá koncepčný taxík žiadne dvere pre cestujúcich, pretože z hľadiska bezpečnosti je najvhodnejšie, keď cestujúci nastupujú do taxíka len z pravej strany. Vedľa vodiča nie je sedadlo, je tam len priestor pre batožiny. Za zadnými sedadlami je len malý batožinový priestor pre menšie predmety. Štúdia Milano Taxi je dlhá 373 cm, vysoká 160 cm a široká 166 cm. Štylisticky pripomína toto vozidlo dnes už kultový mikrobus VW z 50. rokov minulého storočia. Podobne ako tento mikrobus (prezývaný Samba) má aj nová štúdia presklené vonkajšie bočné časti strechy. Niektoré štylistické prvky vozidla, najmä na jeho prednej časti, naznačujú, ako budú vyzerať volkswageny budúcich generácií. Na konzole vedľa sedadla vodiča je osempalcový dotykový displej. Na tomto displeji vidia cestujúci cenu za prepravu a môžu si naň vyvolať informácie o zaujímavých miestach pozdĺž trasy jazdy, informácie o počasí. Je tam aj čítačka platobných kariet, umožňujúca bezhotovostné platenie a prvky na ovládanie klimatizácie. Na pohon elektrického taxíka slúži elektromotor so špičkovým výkonom 85 kW (trvalý výkon je 50 kW). Zdrojom elektrickej energie je pod podlahou umiestnená lítiovo-iónová batéria s kapacitou 45 kWh. S plne nabitou batériou môže taxík prejsť až 300 kilometrov. Štúdia Milano Taxi má hmotnosť 1 500 kg a jej maximálna rýchlosť je 120 km/h.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  2. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  3. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  4. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  5. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  6. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  7. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  8. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  1. ZŠ v Moldave nad Bodvou bola súčasťou projektu ENGIE Eco školy
  2. Zelenší dvor pre ZŠ Hviezdoslava vďaka projektu ENGIE Eco školy
  3. Príďte si vychutnať výstavu ilustrácií pre deti
  4. Liptovský Mikuláš: V našom meste pes neskapal
  5. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  6. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  7. Gestačný diabetes mellitus
  8. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 972
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 4 099
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 3 244
  4. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 240
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 1 921
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 606
  7. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 016
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely 901

Blogy SME

  1. Martina Kotúčová: Americké sebevědomí
  2. Irena Šimuneková: Ihráčske kamenné more
  3. Ján Valchár: Zombíci, Skywalkeri a Terminátori na Ukrajine alebo Je máj, dajte nám ryžu!
  4. Michal Rodziňák: VC Španielska F1: Začína byť horúco
  5. Ústav verejnej politiky FSEV UK: (Ne)transparentný regulačný proces počas pandémie?
  6. ADRA Slovensko: Projekt potravinovej sebestačnosti v Ugande v plnom prúde
  7. Vladimír Krátky: Neužitoční idioti ?
  8. Richard Rychtarech: Berlin calling
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 352
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 6 659
  3. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 377
  4. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 5 710
  5. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 888
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 842
  7. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 601
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 410
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Kotúčová: Americké sebevědomí
  2. Irena Šimuneková: Ihráčske kamenné more
  3. Ján Valchár: Zombíci, Skywalkeri a Terminátori na Ukrajine alebo Je máj, dajte nám ryžu!
  4. Michal Rodziňák: VC Španielska F1: Začína byť horúco
  5. Ústav verejnej politiky FSEV UK: (Ne)transparentný regulačný proces počas pandémie?
  6. ADRA Slovensko: Projekt potravinovej sebestačnosti v Ugande v plnom prúde
  7. Vladimír Krátky: Neužitoční idioti ?
  8. Richard Rychtarech: Berlin calling
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 352
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 6 659
  3. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 377
  4. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 5 710
  5. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 888
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 842
  7. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 601
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 410
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu