Korzár logo Korzár
Piatok, 20. máj, 2022 | Meniny má Bernard

Modernizované Audi TT

Nemecká automobilka Audi zverejnila nedávno informácie o svojom zmodernizovanom modeli TT, ktorý sa vyrába ako kupé i roadster.

Modernizované Audi TT. Na karosérii boli vykonané len drobné úpravy.Modernizované Audi TT. Na karosérii boli vykonané len drobné úpravy. (Zdroj: archív)

Na karosérii modelu TT boli vykonané len malé úpravy. Nový predný nárazník má väčšie otvory na vstup chladiaceho vzduchu, mriežka prednej masky je lesklo čierna a hmlové svetlá sú lemované chrómovanými krúžkami.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Denné svetlá z „lediek"

Spodnú hranu reflektorov lemuje 12 bielych svietiacich diód, ktoré slúžia ako denné svetlá. Modifikovaná bola aj zadná časť vozidla, ktorá má teraz väčší difuzér. Úpravami karosérie sa dĺžka vozidla zväčšila o 2 cm, na 4 187 mm. Šírka vozidla (1 842 mm) a jeho výška (1 352 mm pre kupé a 1 357 mm pre roadster) sa nezmenili. Na zadnej časti je spojler, ktorý sa automaticky vysúva pri rýchlosti 120 km/h. Batožinový priestor roadstera má objem 250 litrov. Mäkká sklápacia strecha sa otvára buď ručne, alebo pomocou elektrohydraulického mechanizmu (trvá to 12 sekúnd).

SkryťVypnúť reklamu

Zmodernizovaný interiér

Zmodernizovaný bol aj interiér vozidla, v ktorom sú teraz dekoračné prvky s hliníkovým vzhľadom. Sortiment motorov tvoria tri prepĺňané štvorvalce s priamym vstrekovaním paliva. Novinkou tohto sortimentu je dvojlitrový motor TFSI (s priamym vstrekovaním benzínu), ktorý je vystrojený systémom variabilného zdvihu ventilov. Tento motor, ktorý je náhradou za doterajší dvojlitrový motor TFSI a za 3,2-litrový vidlicový šesťvalec, vyvíja maximálny výkon 155 kW. Konštantný krútiaci moment 250 Nm je k dispozícii od 1 500 do 4 500 ot./min.

Motor s titulom

Ku kultivovanému chodu motora prispievajú dva vyvažovacie hriadele. Kombinovaná priemerná spotreba tohto motora je 6,6 l/100 km, čo je zníženie o 1,1 l/100 km v porovnaní s doterajším motorom. Kupé TT, vystrojené týmto motorom, ktorý päť ráz za sebou získal titul Motor roka, zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 245 km/h. V kombinácii so šesťstupňovou prevodovkou S-tronic a pohonom všetkých kolies quattro trvá zrýchlenie na stovku len 5,6 sekundy.

SkryťVypnúť reklamu

V sortimente motorov aj „nafťák"

Druhým benzínovým motorom je 1,8-litrový štvorvalec TFSI, dodávaný v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies. Maximálny výkon tohto motora je 118 kW, jeho najvyšší krútiaci moment je 250 Nm. Priemerná spotreba tohto motora je 6,4 l/100 km. Audi TT je jediným športovým vozidlom vo svojej triede, ktorého sortiment pohonných jednotiek zahŕňa aj vznetový motor. Ide o dvojlitrový turbodieselový motor s maximálnym výkonom 125 kW a s najvyšším krútiacim momentom 350 Nm.

Využíva energiu brzdenia

Priemerná spotreba tohto motora je len 5,3 l/100 km. Audi TT, poháňané týmto motorom, zrýchli na 100 km/h za 7,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 226 km/h. Všetky tri motory sú vystrojené systémom na rekuperáciu energie počas brzdenia (energia sa využíva na dobíjanie akumulátora). Na želanie môžu byť všetky verzie modelu TT vystrojené tlmičmi s elektronicky riadenou tuhosťou, pričom vodič môže zvoliť normálnu alebo športovú charakteristiku tlmenia.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Gestačný diabetes mellitus
  2. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  3. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  4. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  5. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  6. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  7. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  8. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  1. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 185
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 216
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 5 608
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 1 745
  5. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 407
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 169
  7. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 150
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 990

Blogy SME

  1. Adriana Boysová: Svet plný farieb, bohýň, borcov a nápisov na stenách
  2. Michal Múčka: Reptilián
  3. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  4. Miroslav Kocúr: Fašistov a Fica si „nezaslúžim“
  5. Jozo Peric: Veľká Británia zvláda infláciu dobre, nárast cien bývania sa drží na európskom priemere
  6. Tomáš Sedílek: Najvyššie postavený ázijský tím v rebríčku IIHF. Náš dnešný súper Kazachstan.
  7. INESS: Emancipovanejší pacient a rodina ako pomoc zdravotníkom
  8. Anna Miľanová: X - WOMAN: Recycle
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 16 705
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 10 997
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 730
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 5 166
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 093
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 3 972
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 137
  8. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 2 771
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  3. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  8. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Adriana Boysová: Svet plný farieb, bohýň, borcov a nápisov na stenách
  2. Michal Múčka: Reptilián
  3. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  4. Miroslav Kocúr: Fašistov a Fica si „nezaslúžim“
  5. Jozo Peric: Veľká Británia zvláda infláciu dobre, nárast cien bývania sa drží na európskom priemere
  6. Tomáš Sedílek: Najvyššie postavený ázijský tím v rebríčku IIHF. Náš dnešný súper Kazachstan.
  7. INESS: Emancipovanejší pacient a rodina ako pomoc zdravotníkom
  8. Anna Miľanová: X - WOMAN: Recycle
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 16 705
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 10 997
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 730
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 5 166
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 093
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 3 972
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 137
  8. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 2 771
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  3. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  8. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu