KOŠICE. Vždy sa to začína v Európe nanovo. Na exotických okruhoch sa s výsledkami pohráva počasie a až európska stabilita ukáže, kto je naozaj vpredu a kto dokáže udržať tempo vývoja najlepšie. Pretože vládne zákaz testov, tak sa väčšina tímov zatvorila v dielňach a aerotuneloch, aby popracovala na poznatkoch z úvodných pretekov. Prakticky všetci pripravujú zlepšenia, no asi najviac je sledovaný tím Mercedes, pretože Schumacherov návrat zatiaľ nenaplnil očakávania.
Reparovaný Mercedes
Dajte mu čas - tvrdia odborníci a Ross Brawn spolu s Norbertom Haugom ich dopĺňajú, keď vravia, že najprv musia Michaelovi postaviť auto a až potom od neho môžu čakať výsledky. Do Barcelony preto Mercedes úplne prepracoval súčasný podvozok a snaží sa ušiť auto na mieru legendárnemu Schumacherovi. "Náš problém je, že máme zle rozdelenú hmotnosť auta," tvrdí skúsený Brawn a dodáva. "Zistili sme to už počas prvých jázd. Ostatným sa to podarilo lepšie odhadnúť." Okrem prerozdelenia hmotnosti však Mercedes chystá aj zväčšiť rázvor kolies a zlepšiť aerodynamiku auta. Ohlasované zmeny by však mali urobiť auto menej nedotáčavé, čo Schumacherovi až tak nesedí. Nuž uvidíme, či mu to pomôže. Dodajme, že nový podvozok chystaný pre Schumiho nie je až taký nový, iba reparovaný. Je to prvý testovaný podvozok zo začiatku sezóny.
Vráti sa turbo?
Prekvapivo nespokojní sú aj v McLarene. Angličania sa sťažujú, že ich auto nemá rýchlosť aj napriek tomu, že vedú šampionát a vyhrali už polovicu pretekov!? "Všetci pracujú na zlepšení. Je to tesnejšie, než sme si mysleli, a preto nemôžeme byť spokojní," burcuje tím šéf Whitmarsh. McLaren chystá do Španielska nový aerobalík a chce všetkým dokázať, že sa vie ešte zlepšovať. Jeho vnútorný šachtový systém, ktorý na rovinke pomáha zvýšiť rýchlosť o pár kilometrov, postavil nový model pred všetkých a teraz sa ho pokúšajú napodobiť. Na druhej strane zasa McLaren šípil, že niektoré tímy asi používajú aktívne zavesenie kolies, čo je už roky zakázané, a tak sa rozhodol nájsť tiež spôsob, ako tento zákaz obísť. FIA však potvrdila, že systém je legálny a nikto nič neporušil a McLaren iba strácal čas špekulovaním nad nepovolenou vecou. No a zatiaľ čo vo vývoji a výrobe špekulujú, tak vedenie sa zasa díva ïalej dopredu a už sa diskutuje o posledných verziách pravidiel pre nové motory, ktoré by platili od roku 2013. Vraví sa, že to budú štvorvalcové 1,5-litrové turbomotory, ktoré majú byť ľahšie a lacnejšie. Ale nemali by sme predbiehať. Nechajme pánom čas.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.