Korzár logo Korzár

Dajte Schumacherovi auto!

Po dlhej ceste z Číny sú už všetky tímy F1 koneène doma a pripravujú sa na katalánsky okruh. Práve tam sa vraj začne skutočný zápas o titul.


KOŠICE. Vždy sa to začína v Európe nanovo. Na exotických okruhoch sa s výsledkami pohráva počasie a až európska stabilita ukáže, kto je naozaj vpredu a kto dokáže udržať tempo vývoja najlepšie. Pretože vládne zákaz testov, tak sa väčšina tímov zatvorila v dielňach a aerotuneloch, aby popracovala na poznatkoch z úvodných pretekov. Prakticky všetci pripravujú zlepšenia, no asi najviac je sledovaný tím Mercedes, pretože Schumacherov návrat zatiaľ nenaplnil očakávania.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Reparovaný Mercedes

Dajte mu čas - tvrdia odborníci a Ross Brawn spolu s Norbertom Haugom ich dopĺňajú, keď vravia, že najprv musia Michaelovi postaviť auto a až potom od neho môžu čakať výsledky. Do Barcelony preto Mercedes úplne prepracoval súčasný podvozok a snaží sa ušiť auto na mieru legendárnemu Schumacherovi. "Náš problém je, že máme zle rozdelenú hmotnosť auta," tvrdí skúsený Brawn a dodáva. "Zistili sme to už počas prvých jázd. Ostatným sa to podarilo lepšie odhadnúť." Okrem prerozdelenia hmotnosti však Mercedes chystá aj zväčšiť rázvor kolies a zlepšiť aerodynamiku auta. Ohlasované zmeny by však mali urobiť auto menej nedotáčavé, čo Schumacherovi až tak nesedí. Nuž uvidíme, či mu to pomôže. Dodajme, že nový podvozok chystaný pre Schumiho nie je až taký nový, iba reparovaný. Je to prvý testovaný podvozok zo začiatku sezóny.

SkryťVypnúť reklamu

Vráti sa turbo?

Prekvapivo nespokojní sú aj v McLarene. Angličania sa sťažujú, že ich auto nemá rýchlosť aj napriek tomu, že vedú šampionát a vyhrali už polovicu pretekov!? "Všetci pracujú na zlepšení. Je to tesnejšie, než sme si mysleli, a preto nemôžeme byť spokojní," burcuje tím šéf Whitmarsh. McLaren chystá do Španielska nový aerobalík a chce všetkým dokázať, že sa vie ešte zlepšovať. Jeho vnútorný šachtový systém, ktorý na rovinke pomáha zvýšiť rýchlosť o pár kilometrov, postavil nový model pred všetkých a teraz sa ho pokúšajú napodobiť. Na druhej strane zasa McLaren šípil, že niektoré tímy asi používajú aktívne zavesenie kolies, čo je už roky zakázané, a tak sa rozhodol nájsť tiež spôsob, ako tento zákaz obísť. FIA však potvrdila, že systém je legálny a nikto nič neporušil a McLaren iba strácal čas špekulovaním nad nepovolenou vecou. No a zatiaľ čo vo vývoji a výrobe špekulujú, tak vedenie sa zasa díva ïalej dopredu a už sa diskutuje o posledných verziách pravidiel pre nové motory, ktoré by platili od roku 2013. Vraví sa, že to budú štvorvalcové 1,5-litrové turbomotory, ktoré majú byť ľahšie a lacnejšie. Ale nemali by sme predbiehať. Nechajme pánom čas.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 180
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 143
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 232
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 534
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 137
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 264
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 125
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 779
  1. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  2. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  3. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  4. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  5. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  6. Štefan Šturdzík: 350
  7. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  8. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 370
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 733
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 547
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 170
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 457
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 671
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 676
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 620
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  2. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  3. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  4. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  5. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  6. Štefan Šturdzík: 350
  7. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  8. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 370
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 733
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 547
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 170
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 457
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 671
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 676
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 620
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu