Korzár logo Korzár
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Vyrazte za lepším životom. Športom.

Ešte stále váhate, s akým športom a či vôbec začať? Je najvyšší čas, aby ste sa rozhodli. Cvičenie nie je blahom len pre vaše telo, ale aj balzamom pre vašu myseľ. Preto neváhajte a pustite sa do toho. Ponúkame tipy na najobľúbenejšie športy.

Fitball sa orientuje najmä na ľudí s nadváhou, sedavým zamestnaním a problémovou chrbticou a kĺbmi.Fitball sa orientuje najmä na ľudí s nadváhou, sedavým zamestnaním a problémovou chrbticou a kĺbmi. (Zdroj: Judita Čermáková)

Bicyklovanie

Niet človeka, ktorý by sa musel učiť bicyklovať. Je to ideálny šport pre mladých i starších ľudí. Obávať sa ho nemusia ani tí, čo majú boľavé kĺby. Je to jedna z vhodných vytrvalostných aktivít aj pre ľudí s nadváhou.

Či si už zvolíte outdoorový bicykel, alebo uprednostnite pohodlnejší stacionárny, vhodné je zapamätať si zopár pravidiel. Ak chcete schudnúť a zbaviť sa najmä tuku, nezabudnite, že je potrebné držať sa vhodnej tepovej frekvencie. Tú si overíte, ak od čísla 220 odrátate svoj vek, z toho vypočítajte 65 až 70 percent odporúčaných úderov srdca za minútu. Pre tridsiatnika je teda vhodných 133 úderov za minútu. Pri vyšších hodnotách sa spaľujú najmä cukry.

Okrem vhodnej tepovej frekvencie je potrebné určiť si aj pravidelnosť tréningov. Dôležité je venovať sa pohybu pravidelne, napríklad tri razy týždenne od 30 minút do 1 hodiny. Zamerajte sa na správne držanie tela. Nevhodný je zaguľatený chrbát, preto sa do pedálov opierajte prednou časťou chodidla, šija a ramená by mali byť uvoľnené.

Nemyslite si, že čím ťažší prevod si na bicykli nastavíte, tým viac zhodíte. Zbytočne si zaťažíte kĺby a po svalovej bolesti sa vám bicyklovanie nebude zdať až také úžasné. Pri tomto športe sa nemáte trápiť, ale zvládať ho s pocitom ľahkosti.

Čo potrebujete

Kvalitný bicykel (horský, trekový cestný)
Prilba - je povinná mimo obce a pre deti do 15 rokov aj v obci
Cyklistické nohavice - mali by mať antibakteriálnu vložku odsávajúcu pot
Cyklistické tretry alebo botasky so spevnenou členitou podrážkou

Plávanie

Ideálna športová aktivita pre všetky vekové skupiny. Vypestujete si ňou svalovú vytrvalosť a celkovú kondíciu. Keďže zaťažujete obe polovice tela - pravú i ľavú - postavu si vyformujete rovnomerne. Precvičujete pritom veľké svalové skupiny, ale aj drobné svaly.

Výhodou plávanie je to, že si minimálne zaťažujete pohybové ústrojenstvo, pretože telo je nadnášané a kĺby tak netrpia. Práve preto je pre chudnutie najvhodnejšie. Veľa plavcov nechá pri plávaní pracovať najmä ramená a paže. Nesmiete zabúdať ani na prácu nôh - plávať musíte celým telom. Dôležité je striedať plavecké štýly a neobľúbiť si jeden. Len tak si zabezpečíme, že nezabudneme na žiaden sval.

Efektívne plávanie si zabezpečíte vtedy, ak budete trénovať pravidelne a s istou intenzitou. Začiatočníci sa zvyčajne rýchlo unavia, preto neplávajú dostatočne intenzívne, čo sa prejaví pasívnym plávaním, ktorého energetická spotreba sa takmer rovná nule.

Čo potrebujete

Vhodné plavky, ktoré priliehajú na telo, u dám odporúčame jednodielne plavky, páni klasické priliehajúce trenírky (nie moderné kraťasové, ktoré budú pri plávaní zavadzať!).

Plavecké okuliare.

Beh

Jeden z najmenej náročných športov, čo sa týka vybavenia a výberu lokality, kde športovanie uskutočníte. Hneď na začiatok upozorňujeme, že beh nie je vhodný pre ľudí, ktorí majú problémy s kĺbami.

Ak sa budete behaniu venovať približne trikrát týždenne minimálne 30 minút, začnete chudnúť. Rýchlosť chudnutia záleží na intenzite a pravidelnosti pohybu. Proces pálenia tukov sa začína približne po 10 minútach. Ak beháte ráno nalačno, spaľovanie sa zrýchli. Pri behu vám pracujú svaly, čím si ich spevníte. Účinne tiež bojujete proti celulitíde.

Pri behaní by ste nemali zabúdať na intenzitu. Pred behaním nejedzte. Ak sa obávate o svoje kĺby, vymeňte alsfaltový povrch za lesné cesty. Dýchajte zhlboka (vdych nosom, výdych ústami). Na pomoc si zavolajte trebárs kamarátku. Beh vo dvojici je jednoduchší ako single.

Čo potrebujete

Beh nie náročný pre vašu peňaženku, zo začiatku vám úplne stačia pohodlné, ale pevné bežecké botasky
a tričko, ktoré dobre saje pot.

Ak behaniu podľahnete, môžete si nakúpiť špecializované oblečenie ako bežecké nohavice či bundu.

Aerobik

Ak patríte k ľuďom, ktorí majú radi pohyb a tanečnú hudbu, aerobik je pre vás správnou voľbou.

Jeho názov vznikol od slova aeróbny, čo znamená, že pohyb alebo cvičenie sa uskutočňuje pomocou dostatočného prísunu kyslíka do tela. Je to vytrvalostné cvičenie, pri ktorom sa do činnosti zapájajú veľké svalové skupiny. Pozitívne pôsobí na dýchací, srdcovo-cievny a pohybový systém. Treba povedať, že nie je vhodný pre osoby, ktoré majú vážne srdcovo-cievne problémy alebo ťažkosti s pohybovým ústrojenstvom.

Existuje viacero druhov aerobiku:

Body styling sa venuje formovaniu tela za pomocou využitia vlastnej váhy činky, fľaše naplnené vodou, záťaže na zápästí alebo členkoch.

Step aerobik si zase „vypomáha" stupienkom vysokým 25 centimetrov, na ktorý cvičiaci vystupujú rôznym spôsobom. Formuje sa pritom najmä spodná časť tela ako boky, zadok a stehná.

Taebo a kick box sú inšpirované východným bojovým umením. Je to agresívnejšia forma aerobiku, vhodná najmä pre ľudí s množstvom energie. Oba športy sú náročné na výdrž, kĺby a svaly. Výrazne formujú všetky partie tela.

Dance aerobik uplatňuje všetky tanečné techniky od klasického tanca, cez latino po hip-hop a funk.

Fitball sa orientuje najmä na ľudí s nadváhou, sedavým zamestnaním a problémovou chrbticou a kĺbmi. Využívajú sa pri tom veľké a malé lopty.

Čo potrebujete

Zvyčajne nie sú potrebné špeciálne pomôcky. Ak aj áno, športové stredisko, kde sa aerobik cvičí, vám ich poskytne.

Dobré je zabezpečiť si vhodné oblečenie, ale na začiatok postačia aj klasické tepláky, halové botasky a vzdušné tričko.

Posilňovanie

Zameriavate sa pri ňom na konkrétnu časť svojho tela, preto by ste mali od začiatku vedieť čo a ako posilňovať. Táto pohybová aktivita je vhodná pre všetky vekové skupiny, počas prvých hodín by ste mali mať trénera. Budovanie svalovej hmoty priaznivo pôsobí na držanie tela, preto vám môžeme zaručiť, že vás nebude trápiť guľatý chrbát, prepadnutý hrudník, tenké ruky či nohy a ochabnuté svalstvo. Posilňovanie výrazne zrýchľuje metabolizmus, čo má v konečnom dôsledku pozitívny dopad na spaľovanie tukov.

Čo potrebujete

Len svoje telo a výdrž.

Oblečenie by malo byť vzdušné a dobre vsakujúce pot.

Podľa www.sportujeme.sk a www.wanda.sk pripravila kag

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  4. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 18 277
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 335
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 13 315
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 156
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 163
  6. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 508
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 779
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 911
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 762
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 734
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Koronavírus v Bardejove: V kúpeľoch odhalili 15 pozitívne testovaných (minúta po minúte)

Naď: Záujem o testovanie neutícha. V meste musia zavrieť škôlku.

Minister Naď: Hlasy pochybovačov začali utíchať

Infekčných je v priemere 3,55 percenta, v Bardejove menej.

Minister obrany Jaroslav Naď prišiel do Bardejova.

Domov v Sabinove ostáva v karanténe, jeho klientka zomrela

Väčšina osadenstva i zamestnancov, spolu 124 ľudí, je pozitívna.

Sabinov.
Košice pripravujú približne stovku odberných miest. Rokuje sa aj so súkromnými majiteľmi športovísk a spoločenských sál.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Záujem je ešte vyšší ako v piatok, celkovo otestovali už takmer 100-tisíc ľudí (minúta po minúte)

Na Slovensku pribudlo 2890 pozitívne testovaných na koronavírus a 25 úmrtí pacientov s Covid-19. Na Orave a v Bardejove pokračuje celoplošné testovanie na Covid-19.

Ľudia čakajú na testovanie v obci Kľušov v bardejovskom okrese.

Prvá západná krajina, ktorá sa pokúša plošne testovať, píšu o Slovensku

Netreba odhaliť každého pozitívneho, vysvetľuje odborník.

Odberové miesto v dolnokubínskej nemocnici.
Odliatky kostry tyranosaura Stana boli od 90. rokov vystavené vo viacerých múzeách v Európe. Tentoraz však predali vzácnu originálnu kostru, ktorá významne prispela k poznaniu o tyranosauroch.

Prečo sú tu vojaci, nemajú čo robiť? Veľká reportáž z Oravy

Na testy čakali ľudia v chladnom počasí aj hodinu.

Celološné testovanie na Orave.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop