Korzár logo Korzár
Štvrtok, 22. apríl, 2021 | Meniny má SlavomírKrížovkyKrížovky

Vyrazte za lepším životom. Športom.

Ešte stále váhate, s akým športom a či vôbec začať? Je najvyšší čas, aby ste sa rozhodli. Cvičenie nie je blahom len pre vaše telo, ale aj balzamom pre vašu myseľ. Preto neváhajte a pustite sa do toho. Ponúkame tipy na najobľúbenejšie športy.

Fitball sa orientuje najmä na ľudí s nadváhou, sedavým zamestnaním a problémovou chrbticou a kĺbmi.Fitball sa orientuje najmä na ľudí s nadváhou, sedavým zamestnaním a problémovou chrbticou a kĺbmi. (Zdroj: Judita Čermáková)

Bicyklovanie

Niet človeka, ktorý by sa musel učiť bicyklovať. Je to ideálny šport pre mladých i starších ľudí. Obávať sa ho nemusia ani tí, čo majú boľavé kĺby. Je to jedna z vhodných vytrvalostných aktivít aj pre ľudí s nadváhou.

Či si už zvolíte outdoorový bicykel, alebo uprednostnite pohodlnejší stacionárny, vhodné je zapamätať si zopár pravidiel. Ak chcete schudnúť a zbaviť sa najmä tuku, nezabudnite, že je potrebné držať sa vhodnej tepovej frekvencie. Tú si overíte, ak od čísla 220 odrátate svoj vek, z toho vypočítajte 65 až 70 percent odporúčaných úderov srdca za minútu. Pre tridsiatnika je teda vhodných 133 úderov za minútu. Pri vyšších hodnotách sa spaľujú najmä cukry.

Okrem vhodnej tepovej frekvencie je potrebné určiť si aj pravidelnosť tréningov. Dôležité je venovať sa pohybu pravidelne, napríklad tri razy týždenne od 30 minút do 1 hodiny. Zamerajte sa na správne držanie tela. Nevhodný je zaguľatený chrbát, preto sa do pedálov opierajte prednou časťou chodidla, šija a ramená by mali byť uvoľnené.

Nemyslite si, že čím ťažší prevod si na bicykli nastavíte, tým viac zhodíte. Zbytočne si zaťažíte kĺby a po svalovej bolesti sa vám bicyklovanie nebude zdať až také úžasné. Pri tomto športe sa nemáte trápiť, ale zvládať ho s pocitom ľahkosti.

Čo potrebujete

Kvalitný bicykel (horský, trekový cestný)
Prilba - je povinná mimo obce a pre deti do 15 rokov aj v obci
Cyklistické nohavice - mali by mať antibakteriálnu vložku odsávajúcu pot
Cyklistické tretry alebo botasky so spevnenou členitou podrážkou

Plávanie

Ideálna športová aktivita pre všetky vekové skupiny. Vypestujete si ňou svalovú vytrvalosť a celkovú kondíciu. Keďže zaťažujete obe polovice tela - pravú i ľavú - postavu si vyformujete rovnomerne. Precvičujete pritom veľké svalové skupiny, ale aj drobné svaly.

Výhodou plávanie je to, že si minimálne zaťažujete pohybové ústrojenstvo, pretože telo je nadnášané a kĺby tak netrpia. Práve preto je pre chudnutie najvhodnejšie. Veľa plavcov nechá pri plávaní pracovať najmä ramená a paže. Nesmiete zabúdať ani na prácu nôh - plávať musíte celým telom. Dôležité je striedať plavecké štýly a neobľúbiť si jeden. Len tak si zabezpečíme, že nezabudneme na žiaden sval.

Efektívne plávanie si zabezpečíte vtedy, ak budete trénovať pravidelne a s istou intenzitou. Začiatočníci sa zvyčajne rýchlo unavia, preto neplávajú dostatočne intenzívne, čo sa prejaví pasívnym plávaním, ktorého energetická spotreba sa takmer rovná nule.

Čo potrebujete

Vhodné plavky, ktoré priliehajú na telo, u dám odporúčame jednodielne plavky, páni klasické priliehajúce trenírky (nie moderné kraťasové, ktoré budú pri plávaní zavadzať!).

Plavecké okuliare.

Beh

Jeden z najmenej náročných športov, čo sa týka vybavenia a výberu lokality, kde športovanie uskutočníte. Hneď na začiatok upozorňujeme, že beh nie je vhodný pre ľudí, ktorí majú problémy s kĺbami.

Ak sa budete behaniu venovať približne trikrát týždenne minimálne 30 minút, začnete chudnúť. Rýchlosť chudnutia záleží na intenzite a pravidelnosti pohybu. Proces pálenia tukov sa začína približne po 10 minútach. Ak beháte ráno nalačno, spaľovanie sa zrýchli. Pri behu vám pracujú svaly, čím si ich spevníte. Účinne tiež bojujete proti celulitíde.

Pri behaní by ste nemali zabúdať na intenzitu. Pred behaním nejedzte. Ak sa obávate o svoje kĺby, vymeňte alsfaltový povrch za lesné cesty. Dýchajte zhlboka (vdych nosom, výdych ústami). Na pomoc si zavolajte trebárs kamarátku. Beh vo dvojici je jednoduchší ako single.

Čo potrebujete

Beh nie náročný pre vašu peňaženku, zo začiatku vám úplne stačia pohodlné, ale pevné bežecké botasky
a tričko, ktoré dobre saje pot.

Ak behaniu podľahnete, môžete si nakúpiť špecializované oblečenie ako bežecké nohavice či bundu.

Aerobik

Ak patríte k ľuďom, ktorí majú radi pohyb a tanečnú hudbu, aerobik je pre vás správnou voľbou.

Jeho názov vznikol od slova aeróbny, čo znamená, že pohyb alebo cvičenie sa uskutočňuje pomocou dostatočného prísunu kyslíka do tela. Je to vytrvalostné cvičenie, pri ktorom sa do činnosti zapájajú veľké svalové skupiny. Pozitívne pôsobí na dýchací, srdcovo-cievny a pohybový systém. Treba povedať, že nie je vhodný pre osoby, ktoré majú vážne srdcovo-cievne problémy alebo ťažkosti s pohybovým ústrojenstvom.

Existuje viacero druhov aerobiku:

Body styling sa venuje formovaniu tela za pomocou využitia vlastnej váhy činky, fľaše naplnené vodou, záťaže na zápästí alebo členkoch.

Step aerobik si zase „vypomáha" stupienkom vysokým 25 centimetrov, na ktorý cvičiaci vystupujú rôznym spôsobom. Formuje sa pritom najmä spodná časť tela ako boky, zadok a stehná.

Taebo a kick box sú inšpirované východným bojovým umením. Je to agresívnejšia forma aerobiku, vhodná najmä pre ľudí s množstvom energie. Oba športy sú náročné na výdrž, kĺby a svaly. Výrazne formujú všetky partie tela.

Dance aerobik uplatňuje všetky tanečné techniky od klasického tanca, cez latino po hip-hop a funk.

Fitball sa orientuje najmä na ľudí s nadváhou, sedavým zamestnaním a problémovou chrbticou a kĺbmi. Využívajú sa pri tom veľké a malé lopty.

Čo potrebujete

Zvyčajne nie sú potrebné špeciálne pomôcky. Ak aj áno, športové stredisko, kde sa aerobik cvičí, vám ich poskytne.

Dobré je zabezpečiť si vhodné oblečenie, ale na začiatok postačia aj klasické tepláky, halové botasky a vzdušné tričko.

Posilňovanie

Zameriavate sa pri ňom na konkrétnu časť svojho tela, preto by ste mali od začiatku vedieť čo a ako posilňovať. Táto pohybová aktivita je vhodná pre všetky vekové skupiny, počas prvých hodín by ste mali mať trénera. Budovanie svalovej hmoty priaznivo pôsobí na držanie tela, preto vám môžeme zaručiť, že vás nebude trápiť guľatý chrbát, prepadnutý hrudník, tenké ruky či nohy a ochabnuté svalstvo. Posilňovanie výrazne zrýchľuje metabolizmus, čo má v konečnom dôsledku pozitívny dopad na spaľovanie tukov.

Čo potrebujete

Len svoje telo a výdrž.

Oblečenie by malo byť vzdušné a dobre vsakujúce pot.

Podľa www.sportujeme.sk a www.wanda.sk pripravila kag

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  2. Rovnaká, a predsa iná - Zelená energia od SSE
  3. Luxusné dovolenky s osobným komorníkom už aj u nás
  4. Čo pomáha zdravotníkom? Týchto šesť vecí ich drží nad vodou
  5. Niké Športovkyňa mesiaca si vybrala na podporu lyžiarske talenty
  6. 5 dôvodov, prečo si kupovať slovenskú zeleninu. Poznáte všetky?
  7. Prečo McDonald's podniká kroky k udržateľným riešeniam?
  8. Ako môžete z vašej domácnosti spraviť zelenú domácnosť?
  9. Volkswagen Touareg: Prvá liga za slušné peniaze
  10. Veľká jarná súťaž o cestu do Ománu
  1. Riaditeľ Kositu: Odpad vyriešia technológie, skládky končia
  2. Nákupy zadarmo vo Forum Poprad
  3. AAA AUTO otvorilo pobočky s ponukou 4000 áut
  4. Rovnaká, a predsa iná - Zelená energia od SSE
  5. Luxusné dovolenky s osobným komorníkom už aj u nás
  6. Čo pomáha zdravotníkom? Týchto šesť vecí ich drží nad vodou
  7. Viete ako na to, ak potrebujete silu a energiu?
  8. Viac ako polovica to zažila, hovoriť nechce nikto
  9. Niké Športovkyňa mesiaca si vybrala na podporu lyžiarske talenty
  10. 5 dôvodov, prečo si kupovať slovenskú zeleninu. Poznáte všetky?
  1. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku 25 822
  2. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 15 221
  3. 5 dôvodov, prečo si kupovať slovenskú zeleninu. Poznáte všetky? 10 224
  4. Čo pomáha zdravotníkom? Týchto šesť vecí ich drží nad vodou 8 456
  5. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME 8 062
  6. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 7 335
  7. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 7 172
  8. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 6 718
  9. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 6 706
  10. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov 6 562
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany SR Jaroslav Naď, predseda vlády SR Eduard Heger a minister zahraničných vecí a európskych záležitostí SR Ivan Korčok počas vyhlásenia po zasadnutí Bezpečnostnej rady SR.

Slovensko je prvou krajinou, ktorá vyjadrila solidaritu s Českom vyhostením diplomatov.

1 h

Penta odchádza z pozície minoritného akcionára vydavateľstva Petit Press, a. s.

6 h

Penta odchádza zo SME.

7 h
Komentár Zuzany Kepplovej

Česi robia neriadený reštart

Zuzana Kepplová.

Čo chceme z témy vrbětickej agresie dostať my?

1 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop