Korzár logo Korzár
Štvrtok, 19. máj, 2022 | Meniny má Gertrúda

Vyskúšali sme si kabriolet BMW 118d

Zima a kabriolet. Tieto dva pojmy boli v dávnoveku automobilu v určitom rozpore, pretože vtedajšie kabriolety, vystrojené len pomerne tenkou sklápacou strechou, boli určené najmä na jazdu za teplého, slnečného počasia.

Kabriolet s otvorenou strechou. Plátenná strecha sa otvára a zatvára elektricky, a to aj za jazdy rýchlosťou do 50 km/h.Kabriolet s otvorenou strechou. Plátenná strecha sa otvára a zatvára elektricky, a to aj za jazdy rýchlosťou do 50 km/h. (Zdroj: Archív)

Zatvorená strecha slúžila len na ochranu pred prípadným dažďom či vetrom. Dnes tomu však už tak nie je - dnešné kabriolety sú celoročne používateľné a "zimovzdorné" vozidlá, ktoré svojim cestujúcim poskytujú pohodlie aj za tých najnepriaznivejších zimných podmienok.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Teplučko i ticho

To sme si mohli overiť na nedávnej ceste z Mníchova na ženevský autosalón a späť, ktorú sme absolvovali (vďaka patrí tlačovému oddeleniu mníchovskej automobilky BMW) kabrioletom BMW 118d. Prakticky celou cestou panovalo mrazivé a vetristé počasie, ale v kabriolete "vládla" príjemná mikroklíma a nijako sme nepociťovali, že nad nami nie je kovová, ale len plátenná strecha. To, že strecha bude mať dobré tepelnoizolačné vlastnosti, sme čakali, ale to, že poskytuje aj výborné odhlučnenie interiéru, už bolo miernym prekvapením.

SkryťVypnúť reklamu

Štvrtá karosárska verzia

Kabriolet prišiel na trh na jar roku 2008, a to ako posledná karosárska verzia (po päť- a trojdverovej limuzíne a kupé) najmenšieho typového radu BMW, teda radu 1. Kabriolet je postavený na podvozku s rázvorom 266 cm, jeho celková dĺžka je 4 360 mm, šírka je 1 748 mm a výška 1 411 mm. Batožinový priestor pri otvorenej streche má objem 260 litrov, pri zavretej 305 litrov. Vozidlo sa dodáva s rovnakým sortimentom motorom ako kupé, to znamená so štyrmi benzínovými a tromi naftovými motormi.

Tri vznetové motory

Dva benzínové dvojlitrové štvorvalce majú výkon 105 kW resp. 125 kW, Dva trojlitrové šesťvalce majú výkon 160 kW resp. 225 kW. Sortiment vznetových motorov tvoria tri výkonové verzie dvojlitrového turbodieselového motora. Maximálny výkon jednotlivých verzií je 105 kW, 130 kW resp.150 kW. Mali sme možnosť vyskúšať si kabriolet 118d, vystrojený motorom výkonu 105 kW. Najvyšší krútiaci moment tohto motora je 300 Nm, a to v rozsahu 1 750 až 2 500 ot/min. Už tento najslabší vznetový motor poskytuje kabrioletu prijateľné dynamické vlastnosti: zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 9,5 sekundy, maximálna rýchlosť je 208 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Priemer len 4,9 l/100 km

Viac než prijateľná je normovaná priemerná spotreba, ktorá je v kombinovanom cykle len 4,9 l/100 km, pri jazde mimo mesta len 4,4 l/100 km, v meste 5,8 l/100 km. Vozidlo bolo vystrojené všetkými bežnými asistenčnými systémami, klimatizačným systémom, veľmi precízne pracujúcim navigačným systémom. Strecha vozidla sa otvára a zatvára jednoduchým stlačením tlačidla na prístrojovom paneli, čo možno urobiť pri rýchlostiach až do 50 km/h.

Cabriolet bol "jednokoňový" vozík

S kabrioletom sme absolvovali okolo 1 580 km, pričom sme sa s ním vyšplhali aj na niektoré priesmyky vo švajčiarskych Alpách. Pôžitok z jazdy s týmto vozidlom narúšalo trochu len "vykrúcanie" sa pri vyberaní vecí zo zadného sedadla - s tým sa však pri dvojdverových vozidlách musí rátať. Mimochodom, slovom cabriolet sa pôvodne označoval ľahký, jedným koňom ťahaný dvojkolesový voz pre dve osoby.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  2. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  3. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  5. Aké typy cukrovky poznáme?
  6. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  7. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  8. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 8 048
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 283
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 861
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 412
  5. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 405
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 338
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 1 237
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 214

Blogy SME

  1. Aliancia NIE RAKOVINE: Ideme za vami - Turné NIE RAKOVINE 2022
  2. Vladimír Hatara: Prečo je politika odporná
  3. Natália Šepitková: V Dánsku podpísali európski lídri významnú dohodu, ktorá zníži závislosť Európy od ruského plynu
  4. Marek Mačuha: Heger ide proti svojmu vládnemu programu
  5. Kristína Jakubičková: Ako sa hádať na úrovni alebo prečo sa neuchýliť k invektívam najhrubšieho zrna
  6. Ivan R. V. Rumánek: Slovenské korene Josefa Abrháma
  7. Peter Biščo: Fico a Smer majú „ absťák “ z nemožnosti kradnúť.
  8. Klaudia Hátašová: IRÓNIA slobodnej matky
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 483
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 9 596
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 194
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 082
  5. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 4 210
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 4 139
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 084
  8. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 496
  1. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  2. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  3. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  6. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
  7. Adam Valček: Vydať či nevydať Roberta Fica na väzobné trestné stíhanie?
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Aliancia NIE RAKOVINE: Ideme za vami - Turné NIE RAKOVINE 2022
  2. Vladimír Hatara: Prečo je politika odporná
  3. Natália Šepitková: V Dánsku podpísali európski lídri významnú dohodu, ktorá zníži závislosť Európy od ruského plynu
  4. Marek Mačuha: Heger ide proti svojmu vládnemu programu
  5. Kristína Jakubičková: Ako sa hádať na úrovni alebo prečo sa neuchýliť k invektívam najhrubšieho zrna
  6. Ivan R. V. Rumánek: Slovenské korene Josefa Abrháma
  7. Peter Biščo: Fico a Smer majú „ absťák “ z nemožnosti kradnúť.
  8. Klaudia Hátašová: IRÓNIA slobodnej matky
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 483
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 9 596
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 194
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 082
  5. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 4 210
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 4 139
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 084
  8. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 496
  1. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  2. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  3. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  6. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
  7. Adam Valček: Vydať či nevydať Roberta Fica na väzobné trestné stíhanie?
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu