Korzár logo Korzár

Superšportové Ferrari 599 GTO

Talianska firma Ferrari predstavila svoj nový model 599 GTO zatiaľ len na internete - fyzickú premiéru bude mať toto vozidlo až na medzinárodnom autosalóne v Pekingu, ktorý sa začne 25. apríla.

Nové Ferrari 599 GTO. Model 599 GTO je v podstate cestnou verziou pretekárskeho vozidla 599XX.Nové Ferrari 599 GTO. Model 599 GTO je v podstate cestnou verziou pretekárskeho vozidla 599XX.

Model 599 GTO je v podstate verziou pretekárskeho vozidla 599XX, homologovanou pre bežnú cestnú premávku (symbol GTO znamená gran turismo omologata).

Úpravy motora i karosérie

Cestný model 599 GTO sa od modelu 599XX odlišuje úpravami na karosérii, motore i niektorých iných agregátoch. Vpredu uložený motor vozidla bol modifikovaný tak, aby splňoval emisnú normu Euro 5. Upravené bolo nasávacie i výfukové potrubie. Nevyhnutnými úpravami nepatrne klesol výkon šesťlitrového vidlicového dvanásťvalca, a to na 500 kW pri 8 250 ot/min. Najvyšší krútiaci moment motora je 620 Nm pri 6 500 ot/min. Vozidlo je vystrojené šesťstupňovou prevodovkou typu F1, ovládanou páčkami na volante. Úpravy karosérie sa dotkli najmä predného spojlera, tvaru prahov i niektorých ďalších častí..

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Zvýšený prítlak na vozovku

Starostlivo zvolené aerodynamické úpravy viedli k zvýšeniu prítlaku na vozovku, ktorý pri rýchlosti 200 km/h dosahuje 1 400 N (to je ako keby bolo na vozidlo položené závažie hmotnosti 144 kg). Vďaka použitiu kompozitných a iných ľahkých konštrukčných materiálov je hmotnosť „suchého" vozidla 1 495 kg, vozidlo pripravené na jazdu váži 1 605 kg. Na predné kolesá pripadá 47 % celkovej hmotnosti, na zadné 53 %. Model 599 GTO je postavený na podvozku s rázvorom 2 750 mm, celková dĺžka vozidla je 4 710 mm, šírka je 1 962 mm a výška 1 326 mm.

Keramicko-uhlíkové kotúče

Batožinový priestor má objem 320 litrov, palivová nádrž pojme 105 litrov paliva. Na závesoch kolies sú nové pružiny, vzadu je tuhšia tyč priečneho stabilizátora. Na 20-palcových kolesách sú namontované pneumatiky Michelin Supersport, ktoré majú vpredu rozmer 285/30, vzadu 315/35. O spoľahlivé brzdenie sa stará brzdová sústava, vystrojená keramicko-uhlíkovými kotúčmi druhej generácie. Predné kotúče majú priemer 398 mm, zadné 360 mm. Brzdná dráha z rýchlosti 100 km/h do zastavenia je len 32,5 m.

SkryťVypnúť reklamu

Maximálna rýchlosť nad 335 km/h

Vozidlo je vystrojené stabilizačným systémom VDC (vehicle dynamic control), systémom trakčnej kontroly F1-Trac tlmičmi s variabilnou tuhosťou i systémom monitorovania tlaku a teploty pneumatík. Vozidlo má pozoruhodné dynamické vlastnosti. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h mu trvá len 3,35 s, maximálna rýchlosť je vyše 335 km/h. To znamená, že model 599 GTO je najrýchlejším vozidlom pre bežnú cestnú premávku, aké kedy firma Ferrari vyrobila. Kombinovaná normovaná spotreba nového superšportového ferrari je 17,5 l/100 km.

Len 599 kusov

Firma Ferrari vyrobí len 599 vozidiel typu 599 GTO. Možno ešte dodať, že firma Ferrari použila v svojej doterajšej histórii označenie GTO len dva razy, to pre model 250 GTO z roku 1962 a pre model 288 GTO z roku 1984, ktorý je dnes považovaný za automobilovú ikonu a akýsi pravzor moderných superšportových automobilov.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 293
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 937
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 165
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 474
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 351
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 102
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 719
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 522
  1. Marián Viskupič: Fico a Kamenický sa pred kamerami tľapkajú po chrbte, čísla ich usvedčujú z klamstva
  2. Anna Miľanová: Vládna koalícia žije v bubline so zdravou klímou?!
  3. Michaela Witters: Štvorročnej škôlkarke nadávali spolužiaci do „kaka“. Takto zareagovala...
  4. Eva Gallova: Dopadnú Ukrajinci tak ako za starých čias dopadli Indiáni?
  5. Ľubomír Smetana: Vláda SR chce obmedziť podnikanie cudzincov na Slovensku – ohrozený môže byť aj stavebný sektor.
  6. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým.
  7. Miroslav Kocúr: Fico vie, že niektorí už vedia
  8. Juraj Ondruška: „Letisko Vajnory – porušenie verejnej vôle? Dokumenty hovoria jasne“ ✈️🚨
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 953
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 989
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 844
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 914
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 348
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 210
  7. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 139
  8. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 6 778
  1. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  2. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  3. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  4. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  5. Tupou Ceruzou: Pandemická
  6. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  7. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  8. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Marián Viskupič: Fico a Kamenický sa pred kamerami tľapkajú po chrbte, čísla ich usvedčujú z klamstva
  2. Anna Miľanová: Vládna koalícia žije v bubline so zdravou klímou?!
  3. Michaela Witters: Štvorročnej škôlkarke nadávali spolužiaci do „kaka“. Takto zareagovala...
  4. Eva Gallova: Dopadnú Ukrajinci tak ako za starých čias dopadli Indiáni?
  5. Ľubomír Smetana: Vláda SR chce obmedziť podnikanie cudzincov na Slovensku – ohrozený môže byť aj stavebný sektor.
  6. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým.
  7. Miroslav Kocúr: Fico vie, že niektorí už vedia
  8. Juraj Ondruška: „Letisko Vajnory – porušenie verejnej vôle? Dokumenty hovoria jasne“ ✈️🚨
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 953
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 989
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 844
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 914
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 348
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 210
  7. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 139
  8. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 6 778
  1. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  2. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  3. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  4. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  5. Tupou Ceruzou: Pandemická
  6. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  7. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  8. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu