Korzár logo Korzár
Sobota, 5. december, 2020 | Meniny má OtoKrížovkyKrížovky
JE TO NAJRÝCHLEJŠIE FERRARI PRE CESTNÚ PREMÁVKU

Superšportové Ferrari 599 GTO

Talianska firma Ferrari predstavila svoj nový model 599 GTO zatiaľ len na internete - fyzickú premiéru bude mať toto vozidlo až na medzinárodnom autosalóne v Pekingu, ktorý sa začne 25. apríla.

Nové Ferrari 599 GTO. Model 599 GTO je v podstate cestnou verziou pretekárskeho vozidla 599XX.Nové Ferrari 599 GTO. Model 599 GTO je v podstate cestnou verziou pretekárskeho vozidla 599XX.

Model 599 GTO je v podstate verziou pretekárskeho vozidla 599XX, homologovanou pre bežnú cestnú premávku (symbol GTO znamená gran turismo omologata).

Úpravy motora i karosérie

Cestný model 599 GTO sa od modelu 599XX odlišuje úpravami na karosérii, motore i niektorých iných agregátoch. Vpredu uložený motor vozidla bol modifikovaný tak, aby splňoval emisnú normu Euro 5. Upravené bolo nasávacie i výfukové potrubie. Nevyhnutnými úpravami nepatrne klesol výkon šesťlitrového vidlicového dvanásťvalca, a to na 500 kW pri 8 250 ot/min. Najvyšší krútiaci moment motora je 620 Nm pri 6 500 ot/min. Vozidlo je vystrojené šesťstupňovou prevodovkou typu F1, ovládanou páčkami na volante. Úpravy karosérie sa dotkli najmä predného spojlera, tvaru prahov i niektorých ďalších častí..

Skryť Vypnúť reklamu

Zvýšený prítlak na vozovku

Starostlivo zvolené aerodynamické úpravy viedli k zvýšeniu prítlaku na vozovku, ktorý pri rýchlosti 200 km/h dosahuje 1 400 N (to je ako keby bolo na vozidlo položené závažie hmotnosti 144 kg). Vďaka použitiu kompozitných a iných ľahkých konštrukčných materiálov je hmotnosť „suchého" vozidla 1 495 kg, vozidlo pripravené na jazdu váži 1 605 kg. Na predné kolesá pripadá 47 % celkovej hmotnosti, na zadné 53 %. Model 599 GTO je postavený na podvozku s rázvorom 2 750 mm, celková dĺžka vozidla je 4 710 mm, šírka je 1 962 mm a výška 1 326 mm.

Keramicko-uhlíkové kotúče

Batožinový priestor má objem 320 litrov, palivová nádrž pojme 105 litrov paliva. Na závesoch kolies sú nové pružiny, vzadu je tuhšia tyč priečneho stabilizátora. Na 20-palcových kolesách sú namontované pneumatiky Michelin Supersport, ktoré majú vpredu rozmer 285/30, vzadu 315/35. O spoľahlivé brzdenie sa stará brzdová sústava, vystrojená keramicko-uhlíkovými kotúčmi druhej generácie. Predné kotúče majú priemer 398 mm, zadné 360 mm. Brzdná dráha z rýchlosti 100 km/h do zastavenia je len 32,5 m.

Skryť Vypnúť reklamu

Maximálna rýchlosť nad 335 km/h

Vozidlo je vystrojené stabilizačným systémom VDC (vehicle dynamic control), systémom trakčnej kontroly F1-Trac tlmičmi s variabilnou tuhosťou i systémom monitorovania tlaku a teploty pneumatík. Vozidlo má pozoruhodné dynamické vlastnosti. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h mu trvá len 3,35 s, maximálna rýchlosť je vyše 335 km/h. To znamená, že model 599 GTO je najrýchlejším vozidlom pre bežnú cestnú premávku, aké kedy firma Ferrari vyrobila. Kombinovaná normovaná spotreba nového superšportového ferrari je 17,5 l/100 km.

Len 599 kusov

Firma Ferrari vyrobí len 599 vozidiel typu 599 GTO. Možno ešte dodať, že firma Ferrari použila v svojej doterajšej histórii označenie GTO len dva razy, to pre model 250 GTO z roku 1962 a pre model 288 GTO z roku 1984, ktorý je dnes považovaný za automobilovú ikonu a akýsi pravzor moderných superšportových automobilov.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  2. Na výpadok elektriny vás môže upozorniť aj SMS
  3. Mikuláš s Majkom Spiritom? Môžete si ho užiť u vás doma
  4. Štedré dni s Niké: Vyhraj lyže s podpisom Petry Vlhovej!
  5. Do Turecka sa dostanete bezpečne z Bratislavy bez potreby testu
  6. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  7. Budeme môcť v budúcnosti pracovať len z domu?
  8. 8 inšpirácií, ako využiť zvyšky jedla a nič nevyhodiť
  9. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  10. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  1. Mikuláš s Majkom Spiritom? Môžete si ho užiť u vás doma
  2. Väčšina fajčiarov dala deťom cigarety, ak si vypýtali
  3. Podcast: Jeden lístok, veľa tratí
  4. Čo musíte vedieť, ak chcete prežiť Vianoce v zdraví a so svojimi
  5. Nová škôlka 21. storočia na Kramároch
  6. Do Turecka sa dostanete bezpečne z Bratislavy bez potreby testu
  7. Štedré dni s Niké: Vyhraj lyže s podpisom Petry Vlhovej!
  8. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  9. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  10. COOP Jednota je najdôveryhodnejším slovenským predajcom potravín
  1. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 749
  2. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 12 592
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 673
  4. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 9 633
  5. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 9 271
  6. Aká je chémia vôní 9 049
  7. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom 8 669
  8. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 636
  9. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy 8 585
  10. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 8 075
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nová riaditeľka košickej detskej nemocnice: Teším sa na návrat

Chystá stretnutia so zamestnancami, primármi a vytvorí pracovný tím.

Jaroslava Feketeová. Snímka je z čias, keď pôsobila ako lekárka na Oddelení detskej onkológie a hematológie košickej DFN.
Odber vzoriek.
Výročie výbuchu bytovky Mukačevská 7 v Prešove

Rok po výbuchu. Majorošovci veria, že sa na Mukačevskú 7 ešte vrátia

Tragédia odhalila aj silu priateľstva.

Marek Majoroš na mieste, kde stála bytovka.
Most už opäť otvorili pre vodičov.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Riaditeľ Slovenskej informačnej služby Vladimír Pčolinský.
Ilustračné foto

Ak nezaberie semafor, na rade je lockdown, vraví pandemická komisia

Matovič chce, aby sa kritici testovania ospravedlnili.

Minister zdravotníctva SR Marek Krajčí (OĽaNO) a prezident Slovenskej spoločnosti infektológov Pavol Jarčuška.
Píše Branislav Vančo

Aby sa zo Žilinku nestal ďalší Trnka

Sústreďme sa na reformu prokuratúry.

Verejné vypočúvanie Maroša Žilinku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop