Korzár logo Korzár

Superšportové Ferrari 599 GTO

Talianska firma Ferrari predstavila svoj nový model 599 GTO zatiaľ len na internete - fyzickú premiéru bude mať toto vozidlo až na medzinárodnom autosalóne v Pekingu, ktorý sa začne 25. apríla.

Nové Ferrari 599 GTO. Model 599 GTO je v podstate cestnou verziou pretekárskeho vozidla 599XX.Nové Ferrari 599 GTO. Model 599 GTO je v podstate cestnou verziou pretekárskeho vozidla 599XX.

Model 599 GTO je v podstate verziou pretekárskeho vozidla 599XX, homologovanou pre bežnú cestnú premávku (symbol GTO znamená gran turismo omologata).

Úpravy motora i karosérie

Cestný model 599 GTO sa od modelu 599XX odlišuje úpravami na karosérii, motore i niektorých iných agregátoch. Vpredu uložený motor vozidla bol modifikovaný tak, aby splňoval emisnú normu Euro 5. Upravené bolo nasávacie i výfukové potrubie. Nevyhnutnými úpravami nepatrne klesol výkon šesťlitrového vidlicového dvanásťvalca, a to na 500 kW pri 8 250 ot/min. Najvyšší krútiaci moment motora je 620 Nm pri 6 500 ot/min. Vozidlo je vystrojené šesťstupňovou prevodovkou typu F1, ovládanou páčkami na volante. Úpravy karosérie sa dotkli najmä predného spojlera, tvaru prahov i niektorých ďalších častí..

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Zvýšený prítlak na vozovku

Starostlivo zvolené aerodynamické úpravy viedli k zvýšeniu prítlaku na vozovku, ktorý pri rýchlosti 200 km/h dosahuje 1 400 N (to je ako keby bolo na vozidlo položené závažie hmotnosti 144 kg). Vďaka použitiu kompozitných a iných ľahkých konštrukčných materiálov je hmotnosť „suchého" vozidla 1 495 kg, vozidlo pripravené na jazdu váži 1 605 kg. Na predné kolesá pripadá 47 % celkovej hmotnosti, na zadné 53 %. Model 599 GTO je postavený na podvozku s rázvorom 2 750 mm, celková dĺžka vozidla je 4 710 mm, šírka je 1 962 mm a výška 1 326 mm.

Keramicko-uhlíkové kotúče

Batožinový priestor má objem 320 litrov, palivová nádrž pojme 105 litrov paliva. Na závesoch kolies sú nové pružiny, vzadu je tuhšia tyč priečneho stabilizátora. Na 20-palcových kolesách sú namontované pneumatiky Michelin Supersport, ktoré majú vpredu rozmer 285/30, vzadu 315/35. O spoľahlivé brzdenie sa stará brzdová sústava, vystrojená keramicko-uhlíkovými kotúčmi druhej generácie. Predné kotúče majú priemer 398 mm, zadné 360 mm. Brzdná dráha z rýchlosti 100 km/h do zastavenia je len 32,5 m.

SkryťVypnúť reklamu

Maximálna rýchlosť nad 335 km/h

Vozidlo je vystrojené stabilizačným systémom VDC (vehicle dynamic control), systémom trakčnej kontroly F1-Trac tlmičmi s variabilnou tuhosťou i systémom monitorovania tlaku a teploty pneumatík. Vozidlo má pozoruhodné dynamické vlastnosti. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h mu trvá len 3,35 s, maximálna rýchlosť je vyše 335 km/h. To znamená, že model 599 GTO je najrýchlejším vozidlom pre bežnú cestnú premávku, aké kedy firma Ferrari vyrobila. Kombinovaná normovaná spotreba nového superšportového ferrari je 17,5 l/100 km.

Len 599 kusov

Firma Ferrari vyrobí len 599 vozidiel typu 599 GTO. Možno ešte dodať, že firma Ferrari použila v svojej doterajšej histórii označenie GTO len dva razy, to pre model 250 GTO z roku 1962 a pre model 288 GTO z roku 1984, ktorý je dnes považovaný za automobilovú ikonu a akýsi pravzor moderných superšportových automobilov.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  2. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  3. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  4. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  2. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  3. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  4. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  5. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  6. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  7. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  8. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 19 065
  2. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina 6 610
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 4 945
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 640
  5. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 4 086
  6. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 3 746
  7. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 419
  8. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 3 221
  1. Marcel Rebro: Fico, spýtaj sa Putina, ako sa majú príbuzní jeho obetí
  2. Ernest Klotton: Tipy na predsvadobné fotografovanie
  3. Elena Antalová: Úloha č.1 vládcov Si a Putin: Nesmrteľnosť
  4. Vladimír Krátky: PHM za Bratislavou vs. - za Prahou .
  5. Vladimír Bojničan: Náboženské spôsobilosti, zvyklosti, tradície ako súčasť osvieteneckého sveta??? Pán Havran, to je ale urážka racionálneho rozumu!
  6. Martin Fronk: Jazierko, kde sa čas zastavil – Bacúrovské zrkadlo neba
  7. Radoslav Medzihradský: Moravský kras vs Slovenký kras
  8. Ján Valchár: Štvrtý Aljoša I. (prekopaná verzia)
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 15 527
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 15 268
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 197
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 11 789
  5. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 9 462
  6. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 9 196
  7. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 8 662
  8. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 6 974
  1. Marcel Rebro: Fico, spýtaj sa Putina, ako sa majú príbuzní jeho obetí
  2. Radko Mačuha: Hory majú oči.
  3. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
  4. Radko Mačuha: Podať si ruku s Putinom, nieje žiadne umenie.
  5. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
  6. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS
  7. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee II. - jedno z možných objasnení
  8. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu