Korzár logo Korzár
Štvrtok, 19. máj, 2022 | Meniny má Gertrúda

Superšportové Ferrari 599 GTO

Talianska firma Ferrari predstavila svoj nový model 599 GTO zatiaľ len na internete - fyzickú premiéru bude mať toto vozidlo až na medzinárodnom autosalóne v Pekingu, ktorý sa začne 25. apríla.

Nové Ferrari 599 GTO. Model 599 GTO je v podstate cestnou verziou pretekárskeho vozidla 599XX.Nové Ferrari 599 GTO. Model 599 GTO je v podstate cestnou verziou pretekárskeho vozidla 599XX.

Model 599 GTO je v podstate verziou pretekárskeho vozidla 599XX, homologovanou pre bežnú cestnú premávku (symbol GTO znamená gran turismo omologata).

Úpravy motora i karosérie

Cestný model 599 GTO sa od modelu 599XX odlišuje úpravami na karosérii, motore i niektorých iných agregátoch. Vpredu uložený motor vozidla bol modifikovaný tak, aby splňoval emisnú normu Euro 5. Upravené bolo nasávacie i výfukové potrubie. Nevyhnutnými úpravami nepatrne klesol výkon šesťlitrového vidlicového dvanásťvalca, a to na 500 kW pri 8 250 ot/min. Najvyšší krútiaci moment motora je 620 Nm pri 6 500 ot/min. Vozidlo je vystrojené šesťstupňovou prevodovkou typu F1, ovládanou páčkami na volante. Úpravy karosérie sa dotkli najmä predného spojlera, tvaru prahov i niektorých ďalších častí..

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Zvýšený prítlak na vozovku

Starostlivo zvolené aerodynamické úpravy viedli k zvýšeniu prítlaku na vozovku, ktorý pri rýchlosti 200 km/h dosahuje 1 400 N (to je ako keby bolo na vozidlo položené závažie hmotnosti 144 kg). Vďaka použitiu kompozitných a iných ľahkých konštrukčných materiálov je hmotnosť „suchého" vozidla 1 495 kg, vozidlo pripravené na jazdu váži 1 605 kg. Na predné kolesá pripadá 47 % celkovej hmotnosti, na zadné 53 %. Model 599 GTO je postavený na podvozku s rázvorom 2 750 mm, celková dĺžka vozidla je 4 710 mm, šírka je 1 962 mm a výška 1 326 mm.

Keramicko-uhlíkové kotúče

Batožinový priestor má objem 320 litrov, palivová nádrž pojme 105 litrov paliva. Na závesoch kolies sú nové pružiny, vzadu je tuhšia tyč priečneho stabilizátora. Na 20-palcových kolesách sú namontované pneumatiky Michelin Supersport, ktoré majú vpredu rozmer 285/30, vzadu 315/35. O spoľahlivé brzdenie sa stará brzdová sústava, vystrojená keramicko-uhlíkovými kotúčmi druhej generácie. Predné kotúče majú priemer 398 mm, zadné 360 mm. Brzdná dráha z rýchlosti 100 km/h do zastavenia je len 32,5 m.

SkryťVypnúť reklamu

Maximálna rýchlosť nad 335 km/h

Vozidlo je vystrojené stabilizačným systémom VDC (vehicle dynamic control), systémom trakčnej kontroly F1-Trac tlmičmi s variabilnou tuhosťou i systémom monitorovania tlaku a teploty pneumatík. Vozidlo má pozoruhodné dynamické vlastnosti. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h mu trvá len 3,35 s, maximálna rýchlosť je vyše 335 km/h. To znamená, že model 599 GTO je najrýchlejším vozidlom pre bežnú cestnú premávku, aké kedy firma Ferrari vyrobila. Kombinovaná normovaná spotreba nového superšportového ferrari je 17,5 l/100 km.

Len 599 kusov

Firma Ferrari vyrobí len 599 vozidiel typu 599 GTO. Možno ešte dodať, že firma Ferrari použila v svojej doterajšej histórii označenie GTO len dva razy, to pre model 250 GTO z roku 1962 a pre model 288 GTO z roku 1984, ktorý je dnes považovaný za automobilovú ikonu a akýsi pravzor moderných superšportových automobilov.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  2. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  3. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  5. Aké typy cukrovky poznáme?
  6. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  7. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  8. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 8 498
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 270
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 845
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 427
  5. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 405
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 364
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 1 273
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 212

Blogy SME

  1. Marek Mačuha: Heger ide proti svojmu vládnemu programu
  2. Kristína Jakubičková: Ako sa hádať na úrovni alebo prečo sa neuchýliť k invektívam najhrubšieho zrna
  3. Ivan R. V. Rumánek: Slovenské korene Josefa Abrháma
  4. Peter Biščo: Fico a Smer majú „ absťák “ z nemožnosti kradnúť.
  5. Klaudia Hátašová: IRÓNIA slobodnej matky
  6. Anna Milanová: Profil? ... 2022
  7. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší?
  8. Jan Pražák: Černá ovce rodiny
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 901
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 9 319
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 153
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 136
  5. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 4 335
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 4 152
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 079
  8. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 549
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  8. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Marek Mačuha: Heger ide proti svojmu vládnemu programu
  2. Kristína Jakubičková: Ako sa hádať na úrovni alebo prečo sa neuchýliť k invektívam najhrubšieho zrna
  3. Ivan R. V. Rumánek: Slovenské korene Josefa Abrháma
  4. Peter Biščo: Fico a Smer majú „ absťák “ z nemožnosti kradnúť.
  5. Klaudia Hátašová: IRÓNIA slobodnej matky
  6. Anna Milanová: Profil? ... 2022
  7. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší?
  8. Jan Pražák: Černá ovce rodiny
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 901
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 9 319
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 153
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 136
  5. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 4 335
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 4 152
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 079
  8. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 549
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  8. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu