Korzár logo Korzár
Pondelok, 11. december, 2017 | Meniny má Hilda
Pridajte si svoje mesto
KOŠICKÝ PRIEMER JE STÁLE VYSOKÝ SLOVENSKÝ NADPRIEMER

Prečo návštevnosť v Steel Aréne mierne klesla?

Pred rokom bola návštevnosť na zápasoch košických hokejistov hodná pozície v elitnej európskej dvadsiatke (19. priečka).

Šesťtisícový priemer. Záujem o hokej v Košiciach mierne klesol, no na slovesné pomery je stále nadštandardný.(Zdroj: veja)

V základnej časti bolo v Steel Aréne v priemere 6 602 divákov. V tejto extraligovej sezóne to bolo 5 992, Košiciam to vynieslo 30. miesto v európskom rebríčku.

KOŠICE. Je priemer takmer šesťtisíc divákov na zápas slovenskej hokejovej extraligy veľa či málo? Z viacerých objektívnych dôvodov sa Košice nemôžu rovnať popredným európskym klubom. Švajčiarsky klub SC Bern má už deviaty rok najvyššiu priemernú návštevnosť na ligových zápasoch v Európe. V sezóne 2009/10 prišlo do PostFinance Areny na každý duel v priemere 15 709 fanúšikov. Druhý v rebríčku je nemecký Eisbären Berlín (14 060). Na 3. mieste je Frölunda, ktorá do hľadiska haly Scandinavium v Göteborgu pritiahla 11 399 divákov. Z jednotlivých európskych súťaží najviac lákala švédska elitserien 6 190. Slovensku patrí až ôsme miesto. Návštevnosť na zápasoch extraligy klesla z 2 687 na 2 364 divákov. A to ešte náš priemer dvíhajú hore Košice...

Záujem o hokej v Košiciach je na slovenské pomery stále vysoko nadpriemerný. Taký divácky interes môžu oceliarom závidieť predstavitelia iných slovenských a nielen hokejových klubov. Pochopiteľne svoje spravili verní, lebo hokejový klub predal na základnú časť vyše 4 500 permanentiek. V Košiciach sa vyprofilovala početná skupina stabilných priaznivcov, ktorá dvíha návštevnosť nad pomery práve tým, že je ochotná zainvestovať už pred sezónou do permanentky. Tých permanentkárov bolo takmer 4-tisíc aj rok predtým, no väčší záujem bol v celkovom meradle o lístky. V priemere na zápas šesť stovák návštevníkov v Steel Aréne v tomto ročníku extraligy ubudlo. Dôvody? Dva sú celkom jednoznačné a rozhodujúce. Ekonomické možnosti obyvateľstva a už nie tak presvedčivé výsledky mužstva HC Košice najmä do polovice januára 2010.

Už bez nadstavby

Záujem o hokej v metropole východu o niečo klesol. Prezident HC Košice Miroslav Kiraľvarga sa zamýšľa nad konkrétnymi číslami. „Aby sme boli úplne objektívni, porovnajme si návštevnosť na rovnakom počte zápasov a s tými istými súpermi, akurát Kežmarok nahradila Spišská Nová Ves. Ak berieme do úvahy 23 stretnutí a nie 28 ako pred rokom, tak je pokles v návštevnosti šesť percent, o 300 ľudí na zápas menej. A to nie je dramatické číslo. Ak zhodnotíme celkový prepad, tak je rozdiel väčší. No treba brať do úvahy, že pred rokom sa hrala v extralige nadstavbová časť, teda také malé play-off. Súperi tak boli z prvej polovice tabuľky určite atraktívnejší. To logicky dvíha divácky záujem," hovorí M. Kiraľvarga.

Dôležitý faktor - výsledky

Popularita športu závisí aj od výsledkov. No a základná časť zo sezóny 2008/2009 sa u Košíc nedá porovnať so súčasnou sezónou. V tej minulej prehrali oceliari v dlhodobej časti súťaže z 28 zápasov iba tri. Teraz z 23 vystúpení doma zakopli až deväťkrát. Do Steel Arény sa teda automaticky nechodilo len na víťazstvá majstra... "Záujem o hokej sa odvíja aj od výsledkov. Kým v predchádzajúcej sezóne mužstvo ani raz neprehralo viac ako dva súboje po sebe, doma pravidelne vyhrávalo, teraz to také jednoznačné nebolo. A divák to vníma citlivo," uvedomuje si šéf košického klubu.

Faktor ekonomický

Druhý vážny faktor je ekonomický. V Košiciach bolo vstupné počas základnej časti v závislosti od sektoru od 4 do 7 eur. Teda aj dvojnásobne vyššie ako na iných slovenských štadiónoch. Ak sa hral hokej v Košiciach v priemere päťkrát za mesiac a mali by ho navštíviť dvaja členovia rodiny, tak v rodinnom rozpočte musela existovať istá finančná rezerva, určite nie nepodstatná.

Neznižovať štandard

Možno by bolo riešením selektovať cenu lístkov na jednotlivé stretnutia podľa atraktivity súpera, predsa len, reprezentačná dvadsiatka a Slovan sú neporovnateľné lákadlá, pritom za tú istú cenu. „Či hráme zápas so Slovanom, alebo Liptovským Mikulášom, stále musíme vykryť rovnaké náklady. Ak by sme teda cenu lístka na Mikuláš znížili, na Slovan by musela ísť hore tak, aby sme nestratili. Ťažko predpovedať, či by sa záujem o lístky pri menej atraktívnom súperovi zvýšil natoľko, aby to minimálne vykrylo náklady," nahlas uvažuje Miroslav Kiraľvarga. Prezident HC pripomína aj to, čo už väčšina priaznivcov hokeja vie, že košický hokejový klub si Steel Arénu prenajíma tak ako iné agentúry trebárs na kultúrne akcie. „Občianskemu združenia Košická aréna platíme nájom. Naše náklady v súvislosti s každým zápasom tvorí aj poplatok za predaj lístkov, zaplatenie produkcie a réžie, 'čírlideriek', bufetová obsluha v skyboxoch. Tí, čo chodia na hokej do Steel Arény, si už zvykli na istý štandard a my ho nechceme znižovať tým, že by sme škrtali v týchto položkách."

Prezident HC podotkol, že príjmy zo vstupného do istej miery napĺňajú klubový rozpočet, takže ak by mali výraznejšie klesnúť, niekde by sa to muselo prejaviť. „Menej príjmov z návštevnosti znamená aj menej výdavkov. Ak tu chceme udržať kvalitnejších hráčov, tak na to potrebujeme prostriedky a tie okrem reklamných partnerov prináša zisk zo vstupného, ktorý musíme vygenerovať. Je to spojená nádoba."

Košice v Európe tridsiate

Rebríček návštevnosti na zápasoch európskych hokejových líg:
Kluby: 1. (1. v sezóne 2008/09) SC Bern (Švajč.) 15 709, 2. (2.) Eisbären Berlín (Nem.) 14 060, 3. (4.) Frölunda Göteborg (Švéd.) 11 399, 4. (3.) Adler Mannheim (Nem.) 11 094, 5. (5.) Kolín Haie (Nem.) 10 076, 6. (18.) SKA Petrohrad (Rus.) 9 400, 7. (6.) Avangard Omsk (Rus.) 9 202, 8. (7.) HC Pardubice (ČR) 8 682, 9. (8.) Lokomotiv Jaroslavľ (Rus.) 8 594, 10. (10.) Salavat Julajev Ufa (Rus.) 8241, 11. (9.) Jokerit Helsinki (Fín.) 8 233, 12. (12.) Zürich SC Lions (Švajč.) 7 749, 13. (16.) Dinamo Riga (Lot.) 7 500, 14. (-) Kometa Brno (ČR) 7 158, 15. (14.) Amur Chabarovsk (Rus.) 7 100, 16. (28.) Djurgarden Štokholm (Švéd.) 7 034, 17. (17.) HC Plzeň (ČR) 7 020, 18. (11.) Hamburg Freezers (Nem.) 6 993, 19. (27.) Fribourg-Gottéron (Švajč.) 6 969, 20. (15.) HV71 Jönköping (Švéd.) 6 939,... 30. (19.) HC Košice (SR) 5 992.

Neprehliadnite tiež

V Poprade chcú postaviť ďalšiu okružnú križovatku

Vyžiada si viac ako 1,1 milióna eur. Poskladá sa na ňu mesto a súkromná firma.

Pašku mal CT protest traumatizovať. Žaluje politikov, pýta si peniaze

Tvrdí, že protestujúci pod jeho oknami hrubo narušili súkromie jeho rodiny.

Chodca zrazilo auto na priechode, zomrel na mieste

K tragickej nehode došlo v nedeľu popoludní v katastri Rožňavy.

Silný vietor vyčíňa na východe, v Tatrách je tretí stupeň výstrahy

Pre zvyšok územia platí prvý stupeň výstrahy.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rok 1992: Bleskový rozvod a každý iným smerom. Ako si nás Mečiar s Klausom delili

Rozdelenie Českej a Slovenskej federatívnej republiky nebolo ani zďaleka ľahké.

EKONOMIKA

V roku 2060 pôjdu Dáni na dôchodok ako 74-roční. Kedy Slováci?

Súčasný limit im vzrastie o deväť rokov.

ŠPORT

Ramsay: Či Slovensko nevypadne do béčka? To nemôžem sľúbiť

Tréner chce naučiť hokejistov hrať s rozumom.

KOMENTÁRE

SME vás prevedie cez štvrťstoročie

Významné dni si pamätáme aj cez vlastné príbehy.

Najčítanejšie na Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Top First moment dovolenky na leto 2018
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  10. Slováci triedia lepšie
  1. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  2. Accessible Urban Living
  3. RPSP – A good intention ruined by execution
  4. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  5. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  6. Riešenia pre hnedú planétu
  7. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  8. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 16 175
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 658
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 5 349
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 124
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 424
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 912
  7. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 659
  8. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 606
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 478
  10. Slováci triedia lepšie 1 145

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop