Predseda vlády odhalil ďalšie „do neba volajúce zlodejstvo SDKÚ". Nie, nejde o nový tunel cez Branisko, dokonca ani privatizáciu cez Destor Investment. Vec je vážnejšia. SDKÚ, zlodeji jedni hnusní, ukradli (podľa Fica) volebný slogan KSČM z r. 2002! No toto?? Fico je pobúrený: „To sme teda dopadli. Veľká pravicová strana (...), aby ako tak oslovila verejnosť, nemá absolútne žiadny problém vykradnúť ochrannou známkou chránený slogan."
No. Skôr než si povieme čosi zásadnejšie, tak treba predoslať, že prelamovanie autorských práv a vlastníckych známok, samozrejme, hlboko odsudzujeme. Teda, ak existuje vážne podozrenie resp. dôkaz. Otázka ale práveže stojí tak, že odkiaľ Fico vie, že heslo – a teraz pozor – „S ľuďmi a pre ľudí" – priatelia z SDKÚ „šlohli" z nejakej staršej českej kampane. Tým si nemôže byť istý v žiadnom prípade. „S ľuďmi a pre ľudí" je totiž taká banalita, taká všeobecnosť a intelektuálne nenáročný výškrab, že chrániť známkou takéto nič si môže dať naozaj len senilná a pritrúbla KSČM. Lepšia otázka by azda znela, že ktorý kamarát český komunista Ficovi pošepkal, že oni s takouto múdrosťou už jednu kampaň robili... Keby z SDKÚ vyhľadali autora tohto textu, tak takých excelentných sloganov im dodá šesť za pätnásť minút. Samozrejme, bez záruky, že kdesi už neboli použité... (Reči o profesionálnom marketingu kampaní, čo je remeslo, sú pre tých, čo žerú ďatelinu.) Iste, tvrdiť, že SDKÚ niečo neukradli, sa na vlastnú zodpovednosť nikto neodváži. Avšak toto si mohli pokojne vymyslieť aj sami, netušiac, že Ficovi ich bonznú súdruhovia komunisti.
Tu začína vážnejšia časť Ficovho gagu. Čo asi prezrádza (nielen) o slovenskej demokracii skutočnosť, že kedysi (alebo ešte stále?) kompetentnej a v minulosti reformnej strane je dobrý na oslovenie voliča taký istý balast bez štipky obsahu, ako zapuzdrenej KSČM? Traduje sa fáma, že volič SDKÚ je iný ako volič Smeru. Naozaj? Prečo potom táto pravica loví na takú duchaprázdnosť, že „s ľuďmi a pre ľudí"? Údajná krádež od KSČM maľuje zásadný otáznik, že aký obsah majú voľby, keď akože liberálna (?) strana chytá voličov na rovnaký ohlupovák ako posttotalitná pred ôsmimi rokmi?
Samozrejme, že sme už počuli, že politické strany sú len takí koníci, a reálne vo voľbách súťažia už len ich žokeji (napr. J&T) a marketingové agentúry. To, že zanikajú rozdiely medzi pravicou a ľavicou, a že agentúra Polis víťazne trúbi, že voliči si želajú „pravoľavú" vládu, však nie je požehnanie, ale prekérny problém. Vhodnosť jednej bilbordovej somariny pre dva subjekty s takým odlišným imidžom je tou najlepšou dokumentáciou vyprázdnenia politiky. Áno, „s ľuďmi a pre ľudí" nie je príčinou, prečo sa SDKÚ zbavila obsahu a predáva sama seba ako prací prášok, ale následkom. Treba len povedať, že čím viac takýchto podarených kampaní pre väčšiny, tým menšie a bezvýznamnejšie sa stávajú menšiny, ktorým ešte dochádza, ako a kde sa sčítavajú dôsledky.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.