Korzár logo Korzár
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky
OTVORENÉ DVERE SIAHAJÚ DO VÝŠKY 364 CM

Extravagantná štúdia Pandion

Neviem, koľkí biológovia čítajú aj túto stranu, ale len tí by mohli odhaliť, čo znamená názov štúdie Pandion, ktorú na ženevskom autosalóne predstavila talianska dizajnérska firma Bertone. Tá sa do Ženevy vrátila po dvojročnej prestávke, vynútenej finančn

Štúdia Bertone Pandion. Pandion je postavený na podvozkovej plošine Maserati GT.Štúdia Bertone Pandion. Pandion je postavený na podvozkovej plošine Maserati GT. (Zdroj: archív)

ými problémami, ktoré temer viedli k zániku firmy. Vráťme sa ale k názvu novej štúdie.

Kršiak rybár

Ten pochádza zo živočíšnej ríše, pretože Pandion Haliaetus je latinský názov dravca, ktorý sa slovensky nazýva kršiak rybár (hovorí vám to niečo?), ktorý žije okolo ústia riek a loví ryby, plávajúce tesne pod hladinou. Štúdia Pandion je prvým dielom Mikea Robinsona, nového riaditeľa dizajnu firmy Bertone. Robinson riadil približne 50-členný tím s priemerným vekom 24 rokov, ktorý na zhotovení štúdie pracoval približne päť mesiacov.

Skryť Vypnúť reklamu

Na počesť jubilea Alfa Romeo

Štúdia Pandion nesie znak Alfa Romeo a bola vytvorená na počesť stého výročia založenia tejto automobilky. Aj typická predná maska pripomína príslušnosť k rodine vozidiel Alfa Romeo. Dizajn štúdie Pandion je založený na koncepcii, ktorú Robinson nazval Skin & Frame, čiže koža a rám. Rám tvorí zložitú priestorovú konštrukciu, tiahnucu sa od prednej masky až po zadný nárazník. Na tomto ráme je uložená tenká „koža" vozidla. Štúdia je postavená na podvozkovej plošine modelu Maserati GT, ktorej rázvor bol skrátený o 9 cm (na 285 cm). Dĺžka štúdie je 4 620 mm, jej šírka je 1 971 mm a výška len 1 230 mm.

Dvere aj s časťou blatníkov

Časti karosérie sú zhotovené z uhlíkových kompozitov, čím sa podarilo znížiť hmotnosť vozidla na 1 200 kg. Bezpochyby najoriginálnejším dizajnérskym i technickým prvkom tejto štúdie sú obrovské nožnicové dvere, ktorých predná časť tvorí dokonca blatníky. Tieto dvere sa otvárajú dozadu nahor, pričom virtuálnym stredom ich otáčania je stred zadného kolesa. Zvisle nahor otvorené dvere čnejú do úctyhodnej výšky 364 cm! Snímače na koncoch dverí pritom zabraňujú, aby otvárajúce sa dvere narazili napríklad do stropu garáže.

Skryť Vypnúť reklamu

Extrémne tenké sedadlá

Interiér vozidla je rovnako extravagantný ako jeho exteriér. Pohodlné predné sedadlá sú extrémne tenké – ich konštrukcia má hrúbku len 30 mm. Nosnú časť tvorí kompozitný materiál, ktorý je pokrytý vrstvou gélovitého materiálu. Vzadu sú len dve núdzové sedadlá. Štúdia nemá klasický prístrojový panel – dva kruhové prístroje sú uložené priamo na stĺpiku volantu. Vedľa volantu sú malé displeje z tekutých kryštálov, na ktorých vodič vidí buď do priestoru zadných sedadiel, alebo (pri cúvaní) za vozidlo.

Osemvalec výkonu 330 kW

Na strednej konzole je veľký 9-palcový displej, zobrazujúci informácie o systémoch vozidla (klimatizácia, audiosystém, navigácia atď.). Na pohon unikátnej štúdie Pandion slúži vpredu umiestnený 4,2-litrový vidlicový osemvalec, ktorý je prevzatý zo sériového modelu Alfa Romeo 8C. Motor s maximálnym výkonom okolo 330 kW poháňa zadné kolesá. Extravagantná štúdia Pandion je koncipovaná ako náhrada za spomenutý model 8C, ale možno sa staviť, že jej dizajn prejde na ceste k sériovému modelu značnými úpravami.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 31 504
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 072
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 939
  4. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 16 456
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 516
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 765
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 072
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 874
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 728
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 058
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Petra Šabatu

Babiš už neriadi štát ako firmu, dúfa v zázrak

Kto prešľapuje tragickú koronavírusovú českú cestu? Ľudia typu Fica a Kaliňáka.

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš.
Boris Kollár.
Celoplošné testovanie na Covid-19 na Slovensku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop