Korzár logo Korzár
Sobota, 16. december, 2017 | Meniny má Albína
Pridajte si svoje mesto
OTVORENÉ DVERE SIAHAJÚ DO VÝŠKY 364 CM

Extravagantná štúdia Pandion

Neviem, koľkí biológovia čítajú aj túto stranu, ale len tí by mohli odhaliť, čo znamená názov štúdie Pandion, ktorú na ženevskom autosalóne predstavila talianska dizajnérska firma Bertone. Tá sa do Ženevy vrátila po dvojročnej prestávke, vynútenej finančn

Štúdia Bertone Pandion. Pandion je postavený na podvozkovej plošine Maserati GT.(Zdroj: archív)

ými problémami, ktoré temer viedli k zániku firmy. Vráťme sa ale k názvu novej štúdie.

Kršiak rybár

Ten pochádza zo živočíšnej ríše, pretože Pandion Haliaetus je latinský názov dravca, ktorý sa slovensky nazýva kršiak rybár (hovorí vám to niečo?), ktorý žije okolo ústia riek a loví ryby, plávajúce tesne pod hladinou. Štúdia Pandion je prvým dielom Mikea Robinsona, nového riaditeľa dizajnu firmy Bertone. Robinson riadil približne 50-členný tím s priemerným vekom 24 rokov, ktorý na zhotovení štúdie pracoval približne päť mesiacov.

Na počesť jubilea Alfa Romeo

Štúdia Pandion nesie znak Alfa Romeo a bola vytvorená na počesť stého výročia založenia tejto automobilky. Aj typická predná maska pripomína príslušnosť k rodine vozidiel Alfa Romeo. Dizajn štúdie Pandion je založený na koncepcii, ktorú Robinson nazval Skin & Frame, čiže koža a rám. Rám tvorí zložitú priestorovú konštrukciu, tiahnucu sa od prednej masky až po zadný nárazník. Na tomto ráme je uložená tenká „koža" vozidla. Štúdia je postavená na podvozkovej plošine modelu Maserati GT, ktorej rázvor bol skrátený o 9 cm (na 285 cm). Dĺžka štúdie je 4 620 mm, jej šírka je 1 971 mm a výška len 1 230 mm.

Dvere aj s časťou blatníkov

Časti karosérie sú zhotovené z uhlíkových kompozitov, čím sa podarilo znížiť hmotnosť vozidla na 1 200 kg. Bezpochyby najoriginálnejším dizajnérskym i technickým prvkom tejto štúdie sú obrovské nožnicové dvere, ktorých predná časť tvorí dokonca blatníky. Tieto dvere sa otvárajú dozadu nahor, pričom virtuálnym stredom ich otáčania je stred zadného kolesa. Zvisle nahor otvorené dvere čnejú do úctyhodnej výšky 364 cm! Snímače na koncoch dverí pritom zabraňujú, aby otvárajúce sa dvere narazili napríklad do stropu garáže.

Extrémne tenké sedadlá

Interiér vozidla je rovnako extravagantný ako jeho exteriér. Pohodlné predné sedadlá sú extrémne tenké – ich konštrukcia má hrúbku len 30 mm. Nosnú časť tvorí kompozitný materiál, ktorý je pokrytý vrstvou gélovitého materiálu. Vzadu sú len dve núdzové sedadlá. Štúdia nemá klasický prístrojový panel – dva kruhové prístroje sú uložené priamo na stĺpiku volantu. Vedľa volantu sú malé displeje z tekutých kryštálov, na ktorých vodič vidí buď do priestoru zadných sedadiel, alebo (pri cúvaní) za vozidlo.

Osemvalec výkonu 330 kW

Na strednej konzole je veľký 9-palcový displej, zobrazujúci informácie o systémoch vozidla (klimatizácia, audiosystém, navigácia atď.). Na pohon unikátnej štúdie Pandion slúži vpredu umiestnený 4,2-litrový vidlicový osemvalec, ktorý je prevzatý zo sériového modelu Alfa Romeo 8C. Motor s maximálnym výkonom okolo 330 kW poháňa zadné kolesá. Extravagantná štúdia Pandion je koncipovaná ako náhrada za spomenutý model 8C, ale možno sa staviť, že jej dizajn prejde na ceste k sériovému modelu značnými úpravami.

Neprehliadnite tiež

Pri vianočnom strome sa podávala Anjelská kapustnica

Košičania jej kúpou prispeli na charitu.

Hrozba povodní na východe sa zvyšuje

Meteorológovia na východe sledujú územie povodia Bodrogu a Uhu.

Športový víkend na východe - servis výsledkov a faktov

Ako sa skončili zápasy a podujatia v rôznych športoch.

Horskí záchranári očakávajú silný vietor a zvýšenie lavínovej hrozby

Za poslednú noc napadlo v Tatrách 10 centimetrov sneh.

Na východe môže spadnúť až 20 cm nového snehu

SHMÚ vydal pred snežením výstrahu 1. stupňa. Hrozia aj povodne.

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Piekol macesy a mal baňu. Jeho slovenská továreň prežila dodnes

Maces kupujú hlavne ľudia s problémami s trávením.

KOMENTÁRE

Rok 1997: Zmrznutý Leo desil viac než elektrikár Mečiar

Moc stále držal v rukách Mečiar a z rodinných osláv sa stávali mory.

Najčítanejšie na Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 23 041
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 481
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 089
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 550
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 382
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 488
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 401
  8. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 383
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 346
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 1 009

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop