Korzár logo Korzár
Pondelok, 23. máj, 2022 | Meniny má Želmíra

Superšportový Koenigsegg Agera

U nás málo známa švédska firma Koeingsegg pravidelne vystavuje na ženevskom autosalóne. Pri príležitosti 15-ročného výročia svojej existencie predstavuje táto firma na tohtoročnom autosalóne v Ženeve nový model s označením Agera.

Agera má krídlové dvere. Na pohon vozidla slúži 4,7-litrový prepĺňaný osemvalec s maximálnym výkonom 679 kW.Agera má krídlové dvere. Na pohon vozidla slúži 4,7-litrový prepĺňaný osemvalec s maximálnym výkonom 679 kW. (Zdroj: Archív)

Slovo agera znamená vo švédčine konať. Agera je dvojmiestne superšportové vozidlo s odnímateľnou tuhou strieškou (hardtop), ktorú možno uložiť pod prednú kapotu. Svojimi tvarmi i celkovou koncepciou nadväzuje Agera na model CC, vyvinutý pred 15 rokmi. Nosná časť vozidla je zhotovená z uhlíkových kompozitov s hliníkovou voštinovou štruktúrou a jej hmotnosť je len 72 kg. Karoséria je zhotovená z kompozitov, kevlaru a ľahkých voštinových zosilňovacích prvkov. Vozidlo má dopredu odklopné krídlové dvere. Predné i zadné kolesá sú zavesené na dvojitých priečnych ramenách. Na pohon vozidla slúži 4,7-litrový vidlicový osemvalec so štyrmi ventilmi na valec a dvomi vačkovými hriadeľmi v každej hlave valcov. Motor je prepĺňaný dvomi turbodúchadlami a jeho maximálny výkon je 679 kW pri 6 850 ot/min. Maximálne otáčky motora sú 7 250 ot/min. Motor dosahuje najvyšší krútiaci moment 1 100 Nm pri 5 100 ot/min, pričom v rozsahu od 2 860 do 6 170 ot/min neklesne pod 1 000 Nm. Hmotnosť motora, ktorý bol vyvinutý firmou Koenigsegg, je 173 kg. Priemerná spotreba motora pri jazde mimo mesta je 12,5 l/100 km, kombinovaná spotreba je 16 l/100 km. Nová Agera je dlhá 4 293 mm, široká 1 996 mm a vysoká 1 120 mm. Batožinový priestor má objem len 120 litrov, hmotnosť vozidla je 1 290 kg. Artega jazdí na kovaných hliníkových kolesách, ktoré majú vpredu priemer 19 palcov, vzadu 20 palcov. Na kolesách sú obuté pneumatiky Michelin Unidirectional s asymetrickým dezénom. Brzdová sústava je vystrojená ventilovanými a prevŕtanými keramickými kotúčmi priemeru 392 mm (vpredu) resp. 380 mm (vzadu). Superšportová Agera zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,1 sekundy, zrýchlenie na 200 km/h trvá 8,9 sekundy. Cyklus 0-200 km/h-0 trvá 13,7 sekundy. Maximálna rýchlosť vozidla sa odhaduje na 390 km/h. Agera sa bude vyrábať spolu s doterajšími modelmi CCX a CCXR.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  2. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  3. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  4. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  5. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  6. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  7. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  8. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  1. ZŠ v Moldave nad Bodvou bola súčasťou projektu ENGIE Eco školy
  2. Zelenší dvor pre ZŠ Hviezdoslava vďaka projektu ENGIE Eco školy
  3. Príďte si vychutnať výstavu ilustrácií pre deti
  4. Liptovský Mikuláš: V našom meste pes neskapal
  5. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  6. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  7. Gestačný diabetes mellitus
  8. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 953
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 4 359
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 3 329
  4. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 225
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 1 949
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 591
  7. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 016
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely 892

Blogy SME

  1. Michal Rodziňák: VC Španielska F1: Začína byť horúco
  2. Martina Kotúčová: Americké sebevědomí
  3. Irena Šimuneková: Ihráčske kamenné more
  4. Ján Valchár: Zombíci, Skywalkeri a Terminátori na Ukrajine alebo Je máj, dajte nám ryžu!
  5. ADRA Slovensko: Projekt potravinovej sebestačnosti v Ugande v plnom prúde
  6. Vladimír Krátky: Neužitoční idioti ?
  7. Ústav verejnej politiky FSEV UK: (Ne)transparentný regulačný proces počas pandémie?
  8. Richard Rychtarech: Berlin calling
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 345
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 6 876
  3. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 351
  4. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 5 799
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 005
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 674
  7. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 550
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 497
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  2. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  3. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ruskí vojaci v Chersone, nechýba ani typické Z.

Putin tiež ukrýva neonacistov zo sveta.


40m
Minister financií Igor Matovič.

Posledné dva roky sú výlučne jeho dielom.


22. máj

Budeme sa pozerať na to, ako máme eurofondy za plexisklom.


a 1 ďalší 39m

Vojna na Ukrajine pokračuje 89. deň.


a 5 ďalší 16 h

Blogy SME

  1. Michal Rodziňák: VC Španielska F1: Začína byť horúco
  2. Martina Kotúčová: Americké sebevědomí
  3. Irena Šimuneková: Ihráčske kamenné more
  4. Ján Valchár: Zombíci, Skywalkeri a Terminátori na Ukrajine alebo Je máj, dajte nám ryžu!
  5. ADRA Slovensko: Projekt potravinovej sebestačnosti v Ugande v plnom prúde
  6. Vladimír Krátky: Neužitoční idioti ?
  7. Ústav verejnej politiky FSEV UK: (Ne)transparentný regulačný proces počas pandémie?
  8. Richard Rychtarech: Berlin calling
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 345
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 6 876
  3. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 351
  4. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 5 799
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 005
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 674
  7. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 550
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 497
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  2. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  3. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu