ajnom, iné technickou koncepciou či niečím iným.
Ženevská premiéra firmy Bufori
Novinárov i návštevníkov veľmi lákajú aj produkty menej známych automobiliek, ktoré v Ženeve vystavujú po prvý raz. Takou firmou je aj spoločnosť Bufori, ktorá bola založená v roku 1986 v Sydney, ale ktorá v polovici 80. rokov na pozvanie vtedajšieho malajzijského premiéra presunula svoju činnosť do Kuala Lumpur. Firma Bufori predstavuje (autosalón trvá do nedele) v Ženeve luxusnú limuzínu, ktorá bola do "odhalenia" na autosalóne známa len pod kódovým označením MKVI.
Dizajn v štýle 30. rokov
Na tlačovej konferencii bolo toto vozidlo oficiálne pomenované Geneva, a to na počesť mesta, v ktorom malo svetovú premiéru. Bufori Geneva je luxusná limuzína, vyznačujúca sa kombináciou dizajnu v retroštýle a modernej techniky, karoséria vozidla je zhotovená z kombinácie kevlaru a uhlíkových kompozitov. Prednej časti dominuje maska v štýle vozidiel z 30. rokov a bixenónové reflektory. Klasickým prvkom sú aj dlhé bočné stúpadlá. Zadné dvere sú zavesené vzadu, čo uľahčuje nastupovanie a vystupovanie. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom až 3 427 mm, jeho dĺžka je 5 340 mm, šírka je 1 925 mm a výška 1 520 mm. Predné kolesá sú zavesené na dvojitých priečnych ramenách, vzadu sú viacprvkové závesy.
Osemvalec od firmy Chrysler
Vozidlo je vystrojené vzduchovým pružiacim systémom. Pod prednou kapotou je umiestnený 6,1-litrový vidlicový osemvalec, ktorého maximálny výkon je 316 kW pri 6 000 ot/min. najvyšší krútiaci moment motora je 569 Nm pri 4 800 ot/min. Aj keď pôvod motora sa v tlačovej správe firmy Bufori neuvádza, podľa zahraničných zdrojov ide o motor od firmy Chrysler. Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom päťstupňovej manuálnej prevodovky. Limuzína Geneva zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 265 km/h. Do výstroja vozidla patria všetky známe bezpečnostné a elektronické systémy, vrátane priehľadového displeja a adaptívneho tempomatu.
Manufaktúrna výroba
Pedále i volant možno elektricky prestavovať. Luxusný interiér je čalúnený kožou, obloženie je z rôznych drevín. Medzi elektricky prestaviteľnými zadnými sedadlami je konzola so súpravou na prípravu čaju a minibarom so šampanským a pohármi. Luxusná limuzína sa vyrába manufaktúrnym spôsobom, pričom každé vozidlo prejde 24 výrobnými stanovišťami a na jeho výrobu sa vynaloží 6 000 človekohodín. Cena vozidla nebola ešte oficiálne stanovená, ale pracovník firmy Bufori nám povedal, že by to malo byť okolo 300 000 dolárov. Firma Bufori plánuje ročne vyrobiť len 60 luxusných limuzín Geneva.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.