Korzár logo Korzár

V brlohu Medveďa

Kontrolné dni predsedu Fica, ktorý už asi mesiac premáva od ministerstva k ministerstvu, by vydali na dobrý komediálny seriál. Keby to len nebola predovšetkým perfídna mediálna masáž. Inscenovanými tlačovkami po každom jednom "dni", ktoré novinári i sprav

odajská televízia nezmyselne pokrývajú, si Fico zveľaďuje už i tak nemalý fór do kampane. A to zneužívaním úradu k šíreniu propagandy.

Povedať, že názory premiéra na výkon jednotlivých rezortov sú skreslené resp. subjektívne (a pod.), by znamenalo prudké rozšírenie významu týchto prívlastkov. To, čo Fico komunikuje od vizity k vizite, od Kaliňáka cez Maďariča až po včerajšiu návštevu v brlohu Medveďa, nemá nič spoločné s akousi prirodzenou zaujatosťou, ktorá paušálne a vcelku pochopiteľne postihuje predsedov vlád, ak už vôbec auditujú svojich ministrov. Všetky "kontroly" sú príznačné a podobné šablónou, ktorou je propaganda úspechu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Celý cirkus okolo doplatku má odpútať pozornosť od podstaty."


Zo scenára mierne vybočil akurát včera na životnom prostredí. SNS, ktorá v rezorte kedysi panovala, dostala klasickú mediálnu nakladačku za "troch ministrov, ktorých musel za štyri roky odvolať". Pripomeňme, že aspoň Chrbeta "nemusel". Namiesto toho mohol premiér podporiť zrušenie emisného kontraktu s Interblue tak, ako chcel menovaný (údajne!) navrhnúť. A Fico ho, obratom za to, že "sa skrýva pod sukňu vlády", vyhodil... No. Dávať to hneď do súvislosti so škrupinkou Elwing Limited, od ktorej vedú stopy až k akejsi rodinnej firme premiéra a opačným smerom cez adresu v Londýne až k samotnej Interblue, naozaj netreba. V každom prípade platí, že keby Fico nebol až taký zlý na Chrbeta a nechal sa ním radšej viesť, nemohol by dnes Medveďa drezúrovať, aby zmluvu zrušil, a ešte predtým vymohol od Interblue 15 mil. eur, ktoré sú dlžní Slovensku...

Od tejto kamufláže, ktorú mu národ žerie, pritom do kampane už Fico zvrhlejšiu ani nevymyslí. Predovšetkým je totiž zrejmé, že ak Interblue majú zaplatiť zmluvný doplatok, tak potom je Slovensko povinné, podľa tej istej zmluvy, predať skvelej firme, resp. jej právnemu nástupcovi Interblue Europe (hahaha), do roku 2012 ešte ďalšie emisie. Pokiaľ Slovensko, teda Fico a publikum, ktoré spolu s ním pokladá 15 mil. eur za základnú kauzu, trvajú na zmluve, tak potom platí celá od A do Z. Alebo nie? No. Celý cirkus okolo príplatku za "zelené projekty", kde vidíme Medveďa v manéži s Ficom, a potom naháňať po lese akúsi Janu Lutken, len odpútava pozornosť od podstaty, ktorou je identita skutočných vlastníkov "firmy" Interblue. Na to, že Fico ich pozná osobne, ak už sám v biznise "nejede", môžete staviť tri ročné príjmy. Pričom opozícia dobre vie, že Fico to vie. Ak za kľúčový problém všetci vospolok vyhlasujú ten "zelený" doplatok, tak len a len preto, aby sa reč na Slovensku nestočila k osobám a obsadeniu škrupiniek v Londýne a kdekade. Podstatné na emisiách je totiž len podozrenie, že politici generujú materiálny profit z výkonu svojich funkcií, ktorý vyvážajú do anonymných schránok v zahraničí, odkiaľ sa časť vracia do straníckych kás doma, a (väčšia) časť pokračuje na osobné kontá na ešte vzdialenejších ostrovoch. To je podstata, všetko ostatné je čalamáda.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 335
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 019
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 166
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 558
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 380
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 111
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 773
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 407
  1. Adam Austera: Nečakaný ťah juhokórejského Samsungu: Nový ultratenký S25 Edge má vymazať predchádzajúci 30 % pokles ceny akcií
  2. Tomas Hlavaty: Cirkev v službách, nepokoj a jednota.
  3. Michal Fizer: Ponad Košice v legendárnej Cessne 172
  4. Martin Krištofiak: Porušuje Ministerstvo zákon ak sprístupňuje rodné čísla?
  5. František Kukura: Slovensko ešte neskončilo. Možno práve začína.
  6. Marián Viskupič: Fico a Kamenický sa pred kamerami tľapkajú po chrbte, čísla ich usvedčujú z klamstva
  7. Anna Miľanová: Vládna koalícia žije v bubline so zdravou klímou?!
  8. Michaela Witters: Štvorročnej škôlkarke nadávali spolužiaci do „kaka“. Takto zareagovala...
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 983
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 003
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 904
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 957
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 407
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 217
  7. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 931
  8. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 481
  1. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  2. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  3. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  4. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  5. Tupou Ceruzou: Pandemická
  6. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  7. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  8. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Adam Austera: Nečakaný ťah juhokórejského Samsungu: Nový ultratenký S25 Edge má vymazať predchádzajúci 30 % pokles ceny akcií
  2. Tomas Hlavaty: Cirkev v službách, nepokoj a jednota.
  3. Michal Fizer: Ponad Košice v legendárnej Cessne 172
  4. Martin Krištofiak: Porušuje Ministerstvo zákon ak sprístupňuje rodné čísla?
  5. František Kukura: Slovensko ešte neskončilo. Možno práve začína.
  6. Marián Viskupič: Fico a Kamenický sa pred kamerami tľapkajú po chrbte, čísla ich usvedčujú z klamstva
  7. Anna Miľanová: Vládna koalícia žije v bubline so zdravou klímou?!
  8. Michaela Witters: Štvorročnej škôlkarke nadávali spolužiaci do „kaka“. Takto zareagovala...
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 983
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 003
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 904
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 957
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 407
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 217
  7. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 931
  8. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 481
  1. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  2. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  3. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  4. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  5. Tupou Ceruzou: Pandemická
  6. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  7. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  8. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu