Korzár logo Korzár
Pondelok, 20. november, 2017 | Meniny má Félix
Pridajte si svoje mesto

V brlohu Medveďa

Kontrolné dni predsedu Fica, ktorý už asi mesiac premáva od ministerstva k ministerstvu, by vydali na dobrý komediálny seriál. Keby to len nebola predovšetkým perfídna mediálna masáž. Inscenovanými tlačovkami po každom jednom "dni", ktoré novinári i sprav

odajská televízia nezmyselne pokrývajú, si Fico zveľaďuje už i tak nemalý fór do kampane. A to zneužívaním úradu k šíreniu propagandy.

Povedať, že názory premiéra na výkon jednotlivých rezortov sú skreslené resp. subjektívne (a pod.), by znamenalo prudké rozšírenie významu týchto prívlastkov. To, čo Fico komunikuje od vizity k vizite, od Kaliňáka cez Maďariča až po včerajšiu návštevu v brlohu Medveďa, nemá nič spoločné s akousi prirodzenou zaujatosťou, ktorá paušálne a vcelku pochopiteľne postihuje predsedov vlád, ak už vôbec auditujú svojich ministrov. Všetky "kontroly" sú príznačné a podobné šablónou, ktorou je propaganda úspechu.


Celý cirkus okolo doplatku má odpútať pozornosť od podstaty."


Zo scenára mierne vybočil akurát včera na životnom prostredí. SNS, ktorá v rezorte kedysi panovala, dostala klasickú mediálnu nakladačku za "troch ministrov, ktorých musel za štyri roky odvolať". Pripomeňme, že aspoň Chrbeta "nemusel". Namiesto toho mohol premiér podporiť zrušenie emisného kontraktu s Interblue tak, ako chcel menovaný (údajne!) navrhnúť. A Fico ho, obratom za to, že "sa skrýva pod sukňu vlády", vyhodil... No. Dávať to hneď do súvislosti so škrupinkou Elwing Limited, od ktorej vedú stopy až k akejsi rodinnej firme premiéra a opačným smerom cez adresu v Londýne až k samotnej Interblue, naozaj netreba. V každom prípade platí, že keby Fico nebol až taký zlý na Chrbeta a nechal sa ním radšej viesť, nemohol by dnes Medveďa drezúrovať, aby zmluvu zrušil, a ešte predtým vymohol od Interblue 15 mil. eur, ktoré sú dlžní Slovensku...

Od tejto kamufláže, ktorú mu národ žerie, pritom do kampane už Fico zvrhlejšiu ani nevymyslí. Predovšetkým je totiž zrejmé, že ak Interblue majú zaplatiť zmluvný doplatok, tak potom je Slovensko povinné, podľa tej istej zmluvy, predať skvelej firme, resp. jej právnemu nástupcovi Interblue Europe (hahaha), do roku 2012 ešte ďalšie emisie. Pokiaľ Slovensko, teda Fico a publikum, ktoré spolu s ním pokladá 15 mil. eur za základnú kauzu, trvajú na zmluve, tak potom platí celá od A do Z. Alebo nie? No. Celý cirkus okolo príplatku za "zelené projekty", kde vidíme Medveďa v manéži s Ficom, a potom naháňať po lese akúsi Janu Lutken, len odpútava pozornosť od podstaty, ktorou je identita skutočných vlastníkov "firmy" Interblue. Na to, že Fico ich pozná osobne, ak už sám v biznise "nejede", môžete staviť tri ročné príjmy. Pričom opozícia dobre vie, že Fico to vie. Ak za kľúčový problém všetci vospolok vyhlasujú ten "zelený" doplatok, tak len a len preto, aby sa reč na Slovensku nestočila k osobám a obsadeniu škrupiniek v Londýne a kdekade. Podstatné na emisiách je totiž len podozrenie, že politici generujú materiálny profit z výkonu svojich funkcií, ktorý vyvážajú do anonymných schránok v zahraničí, odkiaľ sa časť vracia do straníckych kás doma, a (väčšia) časť pokračuje na osobné kontá na ešte vzdialenejších ostrovoch. To je podstata, všetko ostatné je čalamáda.

Neprehliadnite tiež

Okolo kontroverznej zámeny pozemkov s Tempusom je rušno

Mesto Košice nepustí verejnosť na pracovné rokovanie.

Manžela zabila jednou ranou nožom do srdca

Jednu vraždu si už odsedela. Súd neuznal verziu o nutnej obrane.

Dubček dostane ulicu na periférii Košíc

Vrcholového predstaviteľa Pražskej jari bude pripomínať názov ulice.

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Najčítanejšie na Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 673
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 938
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 108
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 824
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 674
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 450
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 098
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop