Korzár logo Korzár
Utorok, 17. máj, 2022 | Meniny má Gizela

Eros priletel na "vyzývateľovi"

Taliansky spevák Eros Luciano Walter Ramazzotti priletel do Košíc deň pred svojím sobotňajším koncertom, a to na palube bizjetu Canadair Challenger 604 s talianskou poznávacou značkou I-WISH.

Bizjet Canadair Challenger 604. Týmto lietadlom, patriacim talianskej spoločnosti Air Four, priletel do Košíc Eros Ramazzotti.Bizjet Canadair Challenger 604. Týmto lietadlom, patriacim talianskej spoločnosti Air Four, priletel do Košíc Eros Ramazzotti. (Zdroj: archív)

Taliansky spevák Eros Luciano Walter Ramazzotti priletel do Košíc (no, kvôli veľmi zlému počasiu temer nepriletel) deň pred svojím sobotňajším koncertom, a to na palube bizjetu Canadair Challenger 604 s talianskou poznávacou značkou I-WISH.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ide o lietadlo s výrobným číslom 5526, ktoré bolo vyrobené v roku 2002 a ktoré pôvodne lietalo s americkou poznávacou značkou N604CB. V súčasnosti patrí toto lietadlo malej talianskej spoločnosti Air Four, ktorá sídli v Miláne a vykonáva dopravu na objednávku.

SkryťVypnúť reklamu

Challenger 604 vznikol postupným vývojom z pôvodného, trochu problémami zaťaženého typu Challenger 600. Tento typ bol vyvinutý kanadskou firmou Canadair (tú neskôr prevzal koncern Bombardier), pričom sa vychádzalo z návrhu, ktorý vypracoval Bill Lear pod označením LearStar 600. Prvý prototyp Challengera (vyzývateľa) odštartoval na prvý let 8. novembra 1978, pričom neskôr havaroval.

Program zníženia hmotnosti lietadla i zlepšenia jeho aerodynamických vlastností viedol k vývoju typu 601, ktorý dostal aj spoľahlivejšie motory. Ďalším vývojom, najmä inštaláciou prístrojového vybavenia Collins Pro-Line IV, zvýšením maximálnej vzletovej hmotnosti a použitím motorov CF34-3B vznikol typ Challenger 604. Tento typ bol certifikovaný v septembri 1995 a dodáva sa od januára 1996. Prvý Challenger 604, vystrojený ešte motormi z verzie 601, vzlietol na prvý let v septembri 1994, verzia s novými motormi CF34-3B sa od zeme po prvý raz odpútala 17. marca 1995.Challenger 604 je diaľkový bizjet s trupom veľkého priemeru, ktorý cestujúcim poskytuje vysokú mieru pohodlia. Lietadlo má rozpätie krídiel 19,61 m, dĺžku 20,85 m a výšku 6,3 m. Dĺžka kabíny pre cestujúcich je 8,66 m, jej najvyššia výška je 185 cm. V kabíne môže byť maximálne 19 sedadiel, vo firemnom usporiadaní je v nej obvykle deväť pohodlných kresiel. Maximálna vzletová hmotnosť lietadla je 21 591 kg. Na pohon lietadla slúžia už spomenuté motory, ktoré sú výrobkom firmy General Electric a ktoré majú ťah po 38,84 kN. Maximálna cestovná rýchlosť lietadla je 870 km/h, optimálna rýchlosť pri dlhých letoch je 787 km/h. Do cestovnej výšky 11 430 metrov vystúpi lietadlo za 22 minút. Priemerná spotreba pri bežnej cestovnej rýchlosti je 1 192 litrov paliva za hodinu. Maximálny dolet lietadla s dvojčlennou posádkou a piatimi cestujúcimi je 7 551 kilometrov, čo umožňuje bez problémov vykonávať lety bez medzipristátia napríklad medzi Európou a USA. Mimochodom, poznávaciu značku I-WISH môžeme prečítať ako anglický výraz "I wish, ktorý znamená "želám si".

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  3. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  4. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  6. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  7. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  8. OMV a BILLA prinášajú na čerpacie stanice kvalitné potraviny
  1. Hypoglykémia – nebezpečná komplikácia cukrovky
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  4. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  7. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov
  8. Dopraje nám najšťastnejšia krajina na svete hokejové zlato?
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 12 317
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 489
  3. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii? 6 254
  4. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 4 523
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 474
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 2 366
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 027
  8. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 375

Blogy SME

  1. Za živé rieky: Rieka, ktorú zachránili ľudia
  2. Ján Franz: Letisko Željava
  3. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu?
  4. Café Európa: Budúcnosť jadrovej energie v Európe
  5. Martin Šuraba: Šimonka (1092) a gaslighting
  6. Lórant Kulík: Foto-video: Veterány potešili Košičanov, dobrú náladu rozdávali muzikanti a maturanti
  7. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 6.časť
  8. Dana Janebová: Kráľ je nahý...
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 755
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 8 167
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 7 394
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 965
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil. Základné informácie a grafika 5 895
  6. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 494
  7. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 914
  8. Tomáš Vodvářka: Další tragická zpráva z Ruské federace 2 587
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná foto.

Zásadný problém tejto koalície je spôsob, akým vznikala.


22 h
Soňa Jánošová

Hrdosť nie je zanedbateľná vec.


16. máj
Ilustračné foto.

Poisťovne prerábajú klientom zmluvy, podľa nich nezodpovedajú realite.


16. máj
Švédska šéfka diplomacie Ann Lindeová

Z Azovstaľu evakuovali viac ako 200 vojakov.


a 6 ďalší 14 h

Blogy SME

  1. Za živé rieky: Rieka, ktorú zachránili ľudia
  2. Ján Franz: Letisko Željava
  3. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu?
  4. Café Európa: Budúcnosť jadrovej energie v Európe
  5. Martin Šuraba: Šimonka (1092) a gaslighting
  6. Lórant Kulík: Foto-video: Veterány potešili Košičanov, dobrú náladu rozdávali muzikanti a maturanti
  7. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 6.časť
  8. Dana Janebová: Kráľ je nahý...
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 755
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 8 167
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 7 394
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 965
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil. Základné informácie a grafika 5 895
  6. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 494
  7. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 914
  8. Tomáš Vodvářka: Další tragická zpráva z Ruské federace 2 587
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu