Korzár logo Korzár
Streda, 18. máj, 2022 | Meniny má Viola

Štúdia Kia Ray

Juhokórejská firma Kia Motors predstavila na februárovom autosalóne v Chicagu svoje nové koncepčné vozidlo Ray (lúč).

Štúdiu Ray predstavila firma Kia na autosalóne v Chicagu.Štúdiu Ray predstavila firma Kia na autosalóne v Chicagu. (Zdroj: archív)

Ide o štúdiu hybridného vozidla typu Plug-in (čiže s možnosťou dobíjania pripojením na bežnú sieťovú zásuvku) vystrojenú najmodernejšími technológiami. Ray má demonštrovať, ako by v budúcnosti mohol vyzerať štvorsedadlový kompaktný automobil na báze modelu Kia Forte.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výborná aerodynamika

Svojrázny a pritom elegantný dizajn novej štúdie sa vyznačuje mimoriadne priaznivými aerodynamickými vlastnosťami (súčiniteľ odporu vzduchu je len 0,25). K týmto vlastnostiam prispieva najmä hladký povrch karosérie a mierne zvýšená zadná časť vozidla. Kryt batožinového priestoru, ktorý má tvar U, sa pri vyšších rýchlostiach vysúva dozadu, čím sa ďalej znižuje odpor vzduchu.

SkryťVypnúť reklamu

Bez kľučiek a zrkadiel

Karosériu nerušia ani zrkadlá ani kľučky dverí. Namiesto nich sú do bočných blatníkov zapustené malé kamery so snímačmi pohybu, ktoré riadia otváranie dverí. K dobrej aerodynamike prispieva aj hladké zakrytie spodku vozidla, úzke pneumatiky a aerodynamický dizajn ráfikov. Čelné sklo siaha až nad zadné sedadlá. Do strešnej časti tohto okna sú integrované šesťuholníkové solárne články, ktoré dodávajú elektrický prúd osvetľovacím prvkom a ventilátoru, ktorý ochladzuje interiér zaparkovaného vozidla.

Odráža slnečné žiarenia

Karoséria vozidla je pokrytá vrstvičkou špeciálneho materiálu s nanočasticami, ktorý veľmi dobre odráža slnečné žiarenie. Štúdia je postavená na podvozku s rázvorom 2 700 mm, jej dĺžka je 4 400 mm, šírka je 1 850 mm a výška 1 360 mm. Vozidlo jazdí na 20-palcových ráfikoch, na ktorých sú pneumatiky s nízkym valivým odporom. Interiér štúdie sa vyznačuje puristickým dizajnom a dominujú v ňom biele tóny. Sedadlá majú ľahkú konštrukciu, pričom sa zdá, že sa v kabíne "vznášajú", pretože sú ukotvené len do prahov.

SkryťVypnúť reklamu

Chýba stredný stĺpik

Do interiéru sa po otvorení veľkých portálových dverí veľmi pohodlne nastupuje, pretože vozidlo nemá stredný stĺpik. Vo vozidle je inštalovaný nový audiosystém GreenEdge, ktorého spotreba bola znížená vďaka reproduktorom, ktoré sa menej ohrievajú ako konvenčné reproduktory. Na pohon štúdie Ray slúži hybridná sústava, ktorej základom je 1,4-litrový hliníkový motor s priamym vstrekovaním benzínu, ktorého maximálny výkon je 112 kW. Druhou pohonnou jednotkou je elektromotor výkonu 78 kW.

Rôzne režimy pohonu

Predné kolesá sú poháňané prostredníctvom automatickej prevodovky CVT s kontinuálnou zmenou prevodového pomeru. Zdrojom elektrickej energie je lítiovo-polymérová batéria. Podľa jazdnej situácie môže vozidlo poháňať buď len spaľovací motor, alebo len elektromotor, prípadne obidva motory spolu. Pri čisto elektrickom pohone je dojazd okolo 80 kilometrov. Priemerná spotreba v hybridnom režime je 3,03 l/100 km. Maximálna rýchlosť štúdie Kia Ray je 175 km/h.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja
  3. Hypoglykémia – nebezpečná komplikácia cukrovky
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  6. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  7. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  8. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 12 925
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 737
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 066
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 480
  5. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 2 141
  6. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 032
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 389
  8. Manuál k výsadbe priesad 1 217

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím – mesto a mestský hrad
  2. Jozef Sitko: Tentoraz ani slovo o politike ... (0d 01:00 hod. je článok tech. cenzúrovaný)
  3. Miloš Svrček: SITUÁCIA NA UKRAJINE OVPLIVNÍ AJ BUDÚCU VÝSTAVBU DIAĽNICE CEZ ZEMPLÍN, KTORÁ SA STÁVA VÝZNAMNOU PRE CELÝ KARPATSKÝ REGIÓN
  4. Ján Marton: Ultradementná organizácia rezortu poľnohospodárstva bez poľnohospodárov.
  5. Peter Krivda Soliwarski: Túlačky XCIV - Zámok Žerotinských, Valašské Meziříčí /CZ/
  6. Lea Linerová: List začínajúcim učiteľom
  7. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím – Kalvária
  8. Anna Milanová: Pri tkaní... 2005
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 22 616
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 7 986
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 7 324
  4. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 7 279
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 6 092
  6. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 4 058
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 605
  8. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 980
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  8. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Bývalého špeciálneho prokurátora Dušana Kováčika privádzajú na súd.

Prvostupňový verdikt padol v septembri. Dostal 14 rokov.


12 h
Peter Tkačenko

Stámilióny už ministrovi financií nestačia, potrebuje miliardy.


15 h
Odpratávanie trosiek zničených budov v meste Mariupoľ.

Únia si môže opäť požičať na finančných trhoch.


14 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Chorvátsko a Turecko vycítili príležitosť.


a 2 ďalší 20m

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím – mesto a mestský hrad
  2. Jozef Sitko: Tentoraz ani slovo o politike ... (0d 01:00 hod. je článok tech. cenzúrovaný)
  3. Miloš Svrček: SITUÁCIA NA UKRAJINE OVPLIVNÍ AJ BUDÚCU VÝSTAVBU DIAĽNICE CEZ ZEMPLÍN, KTORÁ SA STÁVA VÝZNAMNOU PRE CELÝ KARPATSKÝ REGIÓN
  4. Ján Marton: Ultradementná organizácia rezortu poľnohospodárstva bez poľnohospodárov.
  5. Peter Krivda Soliwarski: Túlačky XCIV - Zámok Žerotinských, Valašské Meziříčí /CZ/
  6. Lea Linerová: List začínajúcim učiteľom
  7. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím – Kalvária
  8. Anna Milanová: Pri tkaní... 2005
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 22 616
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 7 986
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 7 324
  4. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 7 279
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 6 092
  6. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 4 058
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 605
  8. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 980
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  8. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu