Korzár logo Korzár

Štúdia Kia Ray

Juhokórejská firma Kia Motors predstavila na februárovom autosalóne v Chicagu svoje nové koncepčné vozidlo Ray (lúč).

Štúdiu Ray predstavila firma Kia na autosalóne v Chicagu.Štúdiu Ray predstavila firma Kia na autosalóne v Chicagu. (Zdroj: archív)

Ide o štúdiu hybridného vozidla typu Plug-in (čiže s možnosťou dobíjania pripojením na bežnú sieťovú zásuvku) vystrojenú najmodernejšími technológiami. Ray má demonštrovať, ako by v budúcnosti mohol vyzerať štvorsedadlový kompaktný automobil na báze modelu Kia Forte.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výborná aerodynamika

Svojrázny a pritom elegantný dizajn novej štúdie sa vyznačuje mimoriadne priaznivými aerodynamickými vlastnosťami (súčiniteľ odporu vzduchu je len 0,25). K týmto vlastnostiam prispieva najmä hladký povrch karosérie a mierne zvýšená zadná časť vozidla. Kryt batožinového priestoru, ktorý má tvar U, sa pri vyšších rýchlostiach vysúva dozadu, čím sa ďalej znižuje odpor vzduchu.

SkryťVypnúť reklamu

Bez kľučiek a zrkadiel

Karosériu nerušia ani zrkadlá ani kľučky dverí. Namiesto nich sú do bočných blatníkov zapustené malé kamery so snímačmi pohybu, ktoré riadia otváranie dverí. K dobrej aerodynamike prispieva aj hladké zakrytie spodku vozidla, úzke pneumatiky a aerodynamický dizajn ráfikov. Čelné sklo siaha až nad zadné sedadlá. Do strešnej časti tohto okna sú integrované šesťuholníkové solárne články, ktoré dodávajú elektrický prúd osvetľovacím prvkom a ventilátoru, ktorý ochladzuje interiér zaparkovaného vozidla.

Odráža slnečné žiarenia

Karoséria vozidla je pokrytá vrstvičkou špeciálneho materiálu s nanočasticami, ktorý veľmi dobre odráža slnečné žiarenie. Štúdia je postavená na podvozku s rázvorom 2 700 mm, jej dĺžka je 4 400 mm, šírka je 1 850 mm a výška 1 360 mm. Vozidlo jazdí na 20-palcových ráfikoch, na ktorých sú pneumatiky s nízkym valivým odporom. Interiér štúdie sa vyznačuje puristickým dizajnom a dominujú v ňom biele tóny. Sedadlá majú ľahkú konštrukciu, pričom sa zdá, že sa v kabíne "vznášajú", pretože sú ukotvené len do prahov.

SkryťVypnúť reklamu

Chýba stredný stĺpik

Do interiéru sa po otvorení veľkých portálových dverí veľmi pohodlne nastupuje, pretože vozidlo nemá stredný stĺpik. Vo vozidle je inštalovaný nový audiosystém GreenEdge, ktorého spotreba bola znížená vďaka reproduktorom, ktoré sa menej ohrievajú ako konvenčné reproduktory. Na pohon štúdie Ray slúži hybridná sústava, ktorej základom je 1,4-litrový hliníkový motor s priamym vstrekovaním benzínu, ktorého maximálny výkon je 112 kW. Druhou pohonnou jednotkou je elektromotor výkonu 78 kW.

Rôzne režimy pohonu

Predné kolesá sú poháňané prostredníctvom automatickej prevodovky CVT s kontinuálnou zmenou prevodového pomeru. Zdrojom elektrickej energie je lítiovo-polymérová batéria. Podľa jazdnej situácie môže vozidlo poháňať buď len spaľovací motor, alebo len elektromotor, prípadne obidva motory spolu. Pri čisto elektrickom pohone je dojazd okolo 80 kilometrov. Priemerná spotreba v hybridnom režime je 3,03 l/100 km. Maximálna rýchlosť štúdie Kia Ray je 175 km/h.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  2. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  2. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  3. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 848
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 796
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 598
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 421
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 3 104
  6. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 099
  7. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi 2 151
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 1 963
  1. Martin Fronk: Tragédia človeka: Maďarský Faust, ktorý vznikol na Slovensku a my o ňom takmer nič nevieme
  2. Martin Turčan: O čom svedčí aféra Hacienda. O neutralite a zbrojení
  3. Erik Kriššák: Michael McDowell – Blackwater, kniha první
  4. Branislav Hláčik: Superpozícia 6
  5. Lukáš Jankovič: 5 grafov o Slovensku v roku 2025
  6. Jozef Huljak: V tieni rastúceho napätia: Prečo je Han Kuang dôležitejší než kedykoľvek predtým
  7. Tomáš Kiebel: Platba cez kľúčenku? Vitaj vo svete Bitcoinu a bleskových platieb!
  8. Štefan Šturdzík: S každej strany zlé správy do čerta !! Alebo zle počujem ??
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 18 218
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 15 310
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 12 765
  4. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 8 428
  5. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 6 151
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 394
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 105
  8. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej 3 433
  1. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  2. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  3. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  5. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  6. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  8. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Fronk: Tragédia človeka: Maďarský Faust, ktorý vznikol na Slovensku a my o ňom takmer nič nevieme
  2. Martin Turčan: O čom svedčí aféra Hacienda. O neutralite a zbrojení
  3. Erik Kriššák: Michael McDowell – Blackwater, kniha první
  4. Branislav Hláčik: Superpozícia 6
  5. Lukáš Jankovič: 5 grafov o Slovensku v roku 2025
  6. Jozef Huljak: V tieni rastúceho napätia: Prečo je Han Kuang dôležitejší než kedykoľvek predtým
  7. Tomáš Kiebel: Platba cez kľúčenku? Vitaj vo svete Bitcoinu a bleskových platieb!
  8. Štefan Šturdzík: S každej strany zlé správy do čerta !! Alebo zle počujem ??
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 18 218
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 15 310
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 12 765
  4. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 8 428
  5. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 6 151
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 394
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 105
  8. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej 3 433
  1. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  2. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  3. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  5. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  6. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  8. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu