Korzár logo Korzár
Utorok, 26. september, 2017 | Meniny má Edita
JE PREDZVESŤOU SÉRIOVÉHO KOMPAKTNÉHO MODELU

Štúdia Kia Ray

Juhokórejská firma Kia Motors predstavila na februárovom autosalóne v Chicagu svoje nové koncepčné vozidlo Ray (lúč).

Štúdiu Ray predstavila firma Kia na autosalóne v Chicagu.(Zdroj: archív)

Ide o štúdiu hybridného vozidla typu Plug-in (čiže s možnosťou dobíjania pripojením na bežnú sieťovú zásuvku) vystrojenú najmodernejšími technológiami. Ray má demonštrovať, ako by v budúcnosti mohol vyzerať štvorsedadlový kompaktný automobil na báze modelu Kia Forte.

Výborná aerodynamika

Svojrázny a pritom elegantný dizajn novej štúdie sa vyznačuje mimoriadne priaznivými aerodynamickými vlastnosťami (súčiniteľ odporu vzduchu je len 0,25). K týmto vlastnostiam prispieva najmä hladký povrch karosérie a mierne zvýšená zadná časť vozidla. Kryt batožinového priestoru, ktorý má tvar U, sa pri vyšších rýchlostiach vysúva dozadu, čím sa ďalej znižuje odpor vzduchu.

Bez kľučiek a zrkadiel

Karosériu nerušia ani zrkadlá ani kľučky dverí. Namiesto nich sú do bočných blatníkov zapustené malé kamery so snímačmi pohybu, ktoré riadia otváranie dverí. K dobrej aerodynamike prispieva aj hladké zakrytie spodku vozidla, úzke pneumatiky a aerodynamický dizajn ráfikov. Čelné sklo siaha až nad zadné sedadlá. Do strešnej časti tohto okna sú integrované šesťuholníkové solárne články, ktoré dodávajú elektrický prúd osvetľovacím prvkom a ventilátoru, ktorý ochladzuje interiér zaparkovaného vozidla.

Odráža slnečné žiarenia

Karoséria vozidla je pokrytá vrstvičkou špeciálneho materiálu s nanočasticami, ktorý veľmi dobre odráža slnečné žiarenie. Štúdia je postavená na podvozku s rázvorom 2 700 mm, jej dĺžka je 4 400 mm, šírka je 1 850 mm a výška 1 360 mm. Vozidlo jazdí na 20-palcových ráfikoch, na ktorých sú pneumatiky s nízkym valivým odporom. Interiér štúdie sa vyznačuje puristickým dizajnom a dominujú v ňom biele tóny. Sedadlá majú ľahkú konštrukciu, pričom sa zdá, že sa v kabíne "vznášajú", pretože sú ukotvené len do prahov.

Chýba stredný stĺpik

Do interiéru sa po otvorení veľkých portálových dverí veľmi pohodlne nastupuje, pretože vozidlo nemá stredný stĺpik. Vo vozidle je inštalovaný nový audiosystém GreenEdge, ktorého spotreba bola znížená vďaka reproduktorom, ktoré sa menej ohrievajú ako konvenčné reproduktory. Na pohon štúdie Ray slúži hybridná sústava, ktorej základom je 1,4-litrový hliníkový motor s priamym vstrekovaním benzínu, ktorého maximálny výkon je 112 kW. Druhou pohonnou jednotkou je elektromotor výkonu 78 kW.

Rôzne režimy pohonu

Predné kolesá sú poháňané prostredníctvom automatickej prevodovky CVT s kontinuálnou zmenou prevodového pomeru. Zdrojom elektrickej energie je lítiovo-polymérová batéria. Podľa jazdnej situácie môže vozidlo poháňať buď len spaľovací motor, alebo len elektromotor, prípadne obidva motory spolu. Pri čisto elektrickom pohone je dojazd okolo 80 kilometrov. Priemerná spotreba v hybridnom režime je 3,03 l/100 km. Maximálna rýchlosť štúdie Kia Ray je 175 km/h.

Neprehliadnite tiež

V zoo testovali šelmy vylepšené smetiaky. Odolali

Košické medvede skúšali odolnosť kontajnerov z trikrát hrubšieho plechu.

Požiar bytu na Hlavnej ulici spôsobila predlžovačka

Zhorel televízor, podlaha aj dvere.

Opravený plafón vynovenej križovatky VSS zateká

Ledva odovzdané dielo už ponúka viacero problematických detailov.

Kalmus po odsúdení: Nič som neurobil

Samosudca vymeral košickému výtvarníkovi štvormesačnú podmienku.

Hlavné správy zo Sme.sk

BRATISLAVA

Predvolebná diskusia SME: Ako vidia Bratislavu Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý

Kam by mal Bratislavský samosprávny kraj smerovať? Sledujte SME Naživo.

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Merckx nevidel na MS poriadne preteky.

SVET

Café Európa: Európa po nemeckých voľbách

Aký dopad budú mať voľby v Nemecku na Európu i Slovensko? Sledujte diskusiu naživo.

KOMENTÁRE

Sulík vie, že z týchto rečí rastú preferencie

V SaS by nemali byť prekvapení. Experti už viackrát sterilizácie odmietli.

Najčítanejšie na Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 6 022
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 4 979
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 039
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 545
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 642
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 294
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 267
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 045
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 033
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 949

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop