Korzár logo Korzár
Nedeľa, 29. november, 2020 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky
JE PREDZVESŤOU SÉRIOVÉHO KOMPAKTNÉHO MODELU

Štúdia Kia Ray

Juhokórejská firma Kia Motors predstavila na februárovom autosalóne v Chicagu svoje nové koncepčné vozidlo Ray (lúč).

Štúdiu Ray predstavila firma Kia na autosalóne v Chicagu.Štúdiu Ray predstavila firma Kia na autosalóne v Chicagu. (Zdroj: archív)

Ide o štúdiu hybridného vozidla typu Plug-in (čiže s možnosťou dobíjania pripojením na bežnú sieťovú zásuvku) vystrojenú najmodernejšími technológiami. Ray má demonštrovať, ako by v budúcnosti mohol vyzerať štvorsedadlový kompaktný automobil na báze modelu Kia Forte.

Výborná aerodynamika

Svojrázny a pritom elegantný dizajn novej štúdie sa vyznačuje mimoriadne priaznivými aerodynamickými vlastnosťami (súčiniteľ odporu vzduchu je len 0,25). K týmto vlastnostiam prispieva najmä hladký povrch karosérie a mierne zvýšená zadná časť vozidla. Kryt batožinového priestoru, ktorý má tvar U, sa pri vyšších rýchlostiach vysúva dozadu, čím sa ďalej znižuje odpor vzduchu.

Skryť Vypnúť reklamu

Bez kľučiek a zrkadiel

Karosériu nerušia ani zrkadlá ani kľučky dverí. Namiesto nich sú do bočných blatníkov zapustené malé kamery so snímačmi pohybu, ktoré riadia otváranie dverí. K dobrej aerodynamike prispieva aj hladké zakrytie spodku vozidla, úzke pneumatiky a aerodynamický dizajn ráfikov. Čelné sklo siaha až nad zadné sedadlá. Do strešnej časti tohto okna sú integrované šesťuholníkové solárne články, ktoré dodávajú elektrický prúd osvetľovacím prvkom a ventilátoru, ktorý ochladzuje interiér zaparkovaného vozidla.

Odráža slnečné žiarenia

Karoséria vozidla je pokrytá vrstvičkou špeciálneho materiálu s nanočasticami, ktorý veľmi dobre odráža slnečné žiarenie. Štúdia je postavená na podvozku s rázvorom 2 700 mm, jej dĺžka je 4 400 mm, šírka je 1 850 mm a výška 1 360 mm. Vozidlo jazdí na 20-palcových ráfikoch, na ktorých sú pneumatiky s nízkym valivým odporom. Interiér štúdie sa vyznačuje puristickým dizajnom a dominujú v ňom biele tóny. Sedadlá majú ľahkú konštrukciu, pričom sa zdá, že sa v kabíne "vznášajú", pretože sú ukotvené len do prahov.

Skryť Vypnúť reklamu

Chýba stredný stĺpik

Do interiéru sa po otvorení veľkých portálových dverí veľmi pohodlne nastupuje, pretože vozidlo nemá stredný stĺpik. Vo vozidle je inštalovaný nový audiosystém GreenEdge, ktorého spotreba bola znížená vďaka reproduktorom, ktoré sa menej ohrievajú ako konvenčné reproduktory. Na pohon štúdie Ray slúži hybridná sústava, ktorej základom je 1,4-litrový hliníkový motor s priamym vstrekovaním benzínu, ktorého maximálny výkon je 112 kW. Druhou pohonnou jednotkou je elektromotor výkonu 78 kW.

Rôzne režimy pohonu

Predné kolesá sú poháňané prostredníctvom automatickej prevodovky CVT s kontinuálnou zmenou prevodového pomeru. Zdrojom elektrickej energie je lítiovo-polymérová batéria. Podľa jazdnej situácie môže vozidlo poháňať buď len spaľovací motor, alebo len elektromotor, prípadne obidva motory spolu. Pri čisto elektrickom pohone je dojazd okolo 80 kilometrov. Priemerná spotreba v hybridnom režime je 3,03 l/100 km. Maximálna rýchlosť štúdie Kia Ray je 175 km/h.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bývanie v meste predlžuje život
  2. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  3. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  4. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  5. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  6. Aká je chémia vôní
  7. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  1. Darček? Špičková autonavigácie Mio Spirit 8670 Full EÚ Lifetime!
  2. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  3. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  4. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  5. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  8. Aká je chémia vôní
  9. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  10. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 31 961
  2. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 16 328
  3. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 299
  4. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 12 002
  5. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 9 525
  6. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 9 082
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 500
  8. Aká je chémia vôní 8 469
  9. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 314
  10. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 8 310
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Športový víkend na východe - servis výsledkov a faktov

Ako sa skončili zápasy a podujatia v rôznych športoch. Priebehy online.

Košický U. S. Steel sa v treťom štvrťroku dostal do zisku

Medziročne si za kvartál oceliarne výrazne polepšili.

U. S. Steel Košice.
Aj tento vstup na Braniskovej ulici čaká oprava.
Podľa gynekológa Petra Hladkého je debata o interrupciách nešťastne načasovaná.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Mads Mikkelsen pre SME: Som slávny, som úspešný, ale toto som chcel?

Slávny dánsky herec priznáva, že mu niekedy pomôže pohár vína.

Dánsky herec Mads Mikkelsen.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Sám si už Fico nepomôže

Špekulatívne štiepenie Smeru je obyčajná konšpirácia.

Peter Tkačenko

Prieskum: Z konfliktu SaS a OĽaNO ťaží Sulík, rastie aj Pellegriniho Hlas

Kollárova Sme rodina padala už pred kauzou nemocnica.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Český semafor začal úradovať. Dívajme sa

PES a jeho diery.

Peter Schutz

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop