Korzár logo Korzár
Utorok, 17. máj, 2022 | Meniny má Gizela

Nový Opel Meriva

Nemecká automobilka ponúka na trhu od roku 2003 úspešný kompaktný viacúčelový automobil Meriva.

Opel Meriva druhej generácie. Predné a zadné dvere sa otvárajú proti sebe.Opel Meriva druhej generácie. Predné a zadné dvere sa otvárajú proti sebe. (Zdroj: archív)

Meriva si získala obľubu najmä vďaka unikátnej koncepcii sedadiel FlexSpace, ktorá umožňuje jednoduché sklápanie sedadiel zadného radu a tým aj flexibilné využitie vnútorného priestoru. Na európskom trhu sa doteraz predalo viac ako milión vozidiel Meriva.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Premiéra v Ženeve

Dozrel však už čas na inováciu, a tak firma Opel predstaví na svojej tlačovej konferencii na ženevskom autosalóne Merivu druhej generácie. Nová Meriva bude poskytovať svojim užívateľom ešte väčšie možnosti flexibilného usporiadania interiéru než doterajší model. Dizajnéri nového modelu vytvorili dynamicky pôsobiaci a elegantný automobil s tzv. jednopriestorovou karosériou. Ide o takú karosériu, pri ktorej nie sú opticky výrazne oddelené priestory pre motor, cestujúcich a batožiny. Originálnym dizajnérskym prvkom je mierne zalomená spodná línia bočných okien.

SkryťVypnúť reklamu

Systém FlexDoors

Hlavnou technickou novinkou novej Merivy je systém proti sebe sa otvárajúcich dverí, nazvaný FlexDoors. Meriva je vôbec prvým masovo vyrábaným automobilom, na ktorom bol uplatnený takýto spôsob otvárania dverí. Vozidlo pritom má stredný stĺpik, takže predné i zadné dvere sa dajú otvárať nezávisle (pri systémoch bez stredného stĺpika sa musia najprv otvoriť predné dvere). Otváranie zadných dverí proti smeru jazdy prináša viacero výhod. Medzi ne patrí napríklad pohodlnejšie nastupovanie na zadné sedadlá i vystupovanie z nich, pretože pred nohami cestujúcich je voľný priestor.

Veľký uhol otvorenia

Jednoduchšie je aj usádzanie detí do detských sedačiek na zadných sedadlách. Predné i zadné dvere sa pritom otvárajú až na 84 stupňov, čo je oveľa väčší uhol ako pri konvenčných dverách. Elektrické zámky dverí sa automaticky aktivujú pri rýchlosti nad 4 km/h, takže počas jazdy sú dvere vždy zaistené. Už spomenutý systém FlexSpace bol modernizovaný tak, aby sa zadné sedadlá dali ešte jednoduchšie sklápať. Novinkou v interiéri je inovatívna stredová konzola FlexRail, pozostávajúca zo zameniteľných odkladacích schránok, ktoré možno posúvať na vodiacej koľajnici.

SkryťVypnúť reklamu

Integrovaný nosič bicyklov

Meriva druhej generácie môže byť vystrojená aj originálnym nosičom bicyklov FlexFix. Tento nosič je integrovaný do zadného nárazníka a vysúva sa ako zásuvka. Na nosič možno upevniť dva bicykle. Firma Opel zatiaľ nezverejnila údaje o rozmeroch vozidla, ani podrobnejšie údaje o motoroch. Zatiaľ sa vie len toľko, že na pohon vozidla budú slúžiť hospodárne prepĺňané motory, ktoré pokrývajú výkonový rozsah od 55 kW do 103 kW.

Výroba v Španielsku

Motory môžu byť kombinované s päťstupňovou alebo šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, prípadne so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Nový Opel Meriva bol vyvinutý vo vývojovom centre firmy Opel v nemeckom Rüsselsheime a vyrábať sa bude v závode Opel v španielskej Zaragoze. Opel Meriva druhej generácie sa na trh dostane v lete.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  3. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  4. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  6. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  7. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  8. OMV a BILLA prinášajú na čerpacie stanice kvalitné potraviny
  1. Hypoglykémia – nebezpečná komplikácia cukrovky
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  4. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  7. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov
  8. Dopraje nám najšťastnejšia krajina na svete hokejové zlato?
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 12 317
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 489
  3. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii? 6 254
  4. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 4 523
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 474
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 2 366
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 027
  8. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 375

Blogy SME

  1. Za živé rieky: Rieka, ktorú zachránili ľudia
  2. Ján Franz: Letisko Željava
  3. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu?
  4. Café Európa: Budúcnosť jadrovej energie v Európe
  5. Martin Šuraba: Šimonka (1092) a gaslighting
  6. Lórant Kulík: Foto-video: Veterány potešili Košičanov, dobrú náladu rozdávali muzikanti a maturanti
  7. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 6.časť
  8. Dana Janebová: Kráľ je nahý...
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 755
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 8 167
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 7 394
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 965
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil. Základné informácie a grafika 5 895
  6. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 494
  7. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 914
  8. Tomáš Vodvářka: Další tragická zpráva z Ruské federace 2 587
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná foto.

Zásadný problém tejto koalície je spôsob, akým vznikala.


22 h
Soňa Jánošová

Hrdosť nie je zanedbateľná vec.


16. máj
Ilustračné foto.

Poisťovne prerábajú klientom zmluvy, podľa nich nezodpovedajú realite.


16. máj
Švédska šéfka diplomacie Ann Lindeová

Z Azovstaľu evakuovali viac ako 200 vojakov.


a 6 ďalší 14 h

Blogy SME

  1. Za živé rieky: Rieka, ktorú zachránili ľudia
  2. Ján Franz: Letisko Željava
  3. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu?
  4. Café Európa: Budúcnosť jadrovej energie v Európe
  5. Martin Šuraba: Šimonka (1092) a gaslighting
  6. Lórant Kulík: Foto-video: Veterány potešili Košičanov, dobrú náladu rozdávali muzikanti a maturanti
  7. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 6.časť
  8. Dana Janebová: Kráľ je nahý...
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 755
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 8 167
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 7 394
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 965
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil. Základné informácie a grafika 5 895
  6. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 494
  7. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 914
  8. Tomáš Vodvářka: Další tragická zpráva z Ruské federace 2 587
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu