Korzár logo Korzár

Luxusný Lincoln MKX

Firma Lincoln, ktorá je v rámci koncernu Ford výrobcom luxusných vozidiel, predstavila na januárovom autosalóne v Detroite modernizovanú verziu svojho modelu MKX. Lincoln MKX je luxusný crossover strednej veľkosti, ktorý je sesterským modelom vozidla Ford

Lincoln MKX modelového roku 2011. Typickým dizajnérskym prvkom je predná maska v tvare akýchsi krídiel.Lincoln MKX modelového roku 2011. Typickým dizajnérskym prvkom je predná maska v tvare akýchsi krídiel. (Zdroj: archív)

Flex a ktorý je na americkom trhu ponúkaný od jesene 2006.

Maska v tvare krídiel

Vonkajší vzhľad modelu MKX bol pre modelový rok 2011 len málo zmenený - modifikovaná je predná časť s typickou "krídlovou" maskou a pozmenené boli aj zadné svetlá. Vozidlo jazdí na nových 18-palcových kolesách, na želanie sa montujú 20-palcové kolesá. K zvýšeniu jazdného komfortu majú prispieť upravené charakteristiky pružín, tlmičov a stabilizátorov. K zlepšeniu brzdných vlastností prispejú nové kotúčové brzdy s väčšími zadnými kotúčmi a inými trecími materiálmi.

Šesťvalec s variabilným časovaním ventilov

Pohonnou jednotkou nového modelu je 3,7-litrový vidlicový šesťvalec Duratec, vystrojený systémom variabilného časovania nasávacích i výfukových ventilov. Motor má maximálny výkon 227 kW, čo je o 15 % viac ako mal doterajší motor. Najvyšší krútiaci moment stúpol na 379 Nm, čo predstavuje zvýšenie o 12 %. Motor je kombinovaný so šesťstupňovou automatickou prevodovkou SelectShift, ktorá má aj manuálny režim. Priemerná spotreba motora pri jazde mimo obce je 9,4 l/100 km.

Na želanie 4x4

Lincoln MKX sa štandardne dodáva s predným pohonom, na želanie však môže byť vystrojený aj pohonom všetkých kolies. Prepracovaný bol aj interiér vozidla, v ktorom nájdeme luxusnejšie materiály. Pri modernizácii vozidla sa dbalo aj na to, aby sa ďalej znížila hlučnosť v interiéri. Jednou z hlavných technologických noviniek nového modelu je nový dotykový ovládací systém MyLincoln Touch. Tento systém umožňuje prostredníctvom na dotyk citlivého displeja ovládať rádio, klimatizačnú sústavu i ďalšie systémy vozidla.

Ovládanie posúvaním prsta

Jednoduchým posunutím prsta po príslušnom mieste displeja možno napríklad upraviť hlasitosť alebo otáčky ventilátora. Vozidlo je vystrojené aj adaptívnym tempomatom a systémom na varovanie vodiča pred možnou kolíziou. Zaujímavým prvkom je diaľkový autorizačný a štartovací systém MyKey, ktorý umožňuje obmedziť maximálnu rýchlosť vozidla i hlasitosť audiosústavy (asi správne tušíte, že túto funkciu využijú rodičia, keď sa na ich lincolne chcú povoziť ich "tínedžerské" dietka).

Výroba v Kanade

Lincoln MKX je vystrojený aj systémom BLIS, ktorý deteguje vozidlá v tzv. mŕtvom uhle vonkajších zrkadiel, ďalej systémom Hill Start Assist (uľahčuje rozjazd do kopca) i systémom Trailer Sway Control, slúžiacim na stabilizáciu prívesu. Lincoln MKX modelového roku 2011 sa bude vyrábať v montážnom závode Oakville v kanadskom Ontariu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Športová limuzína Buick Regal GS

Firma Buick patriaca do koncernu General Motors predstavila na domácom autosalóne v Detroite svoj nový model Regal GS. Ide o výkonnejšiu športovú verziu základného modelu Regal, ktorý mal premiéru na decembrovom autosalóne v Los Angeles.

Ako už možno viete, Buick Regal je amerikanizovanou verziou modelu Opel Insignia. Nový športový model Regal GS, ktorý má nadviazať na tradíciu modelov Buick Gran Sport, má zase prvky prevzaté z modelu Insignia OPC. Vonkajšími poznávacími znakmi modelu Regal GS sú najmä nový predný nárazník s prídavnými zvislými otvormi na vstup vzduchu, zadný spojler, kované 20-palcové hliníkové kolesá a dvojitá koncovka výfuku.

V porovnaní so základným modelom Regal je karoséria verzie GS posadená nižšie. Vozidlo má rázvor 2 738 mm, dĺžku 4 831 mm, šírku 1 811 mm a výšku 1 483 mm. Pohonnú jednotku vozidla tvorí dvojlitrový radový štvorvalec s dvomi vačkovými hriadeľmi v hlave valcov. Tento turbodúchadlom prepĺňaný motor s priamym vstrekovaním benzínu je vystrojený štyrmi ventilmi na valec a systémom variabilného časovania nasávacích i výfukových ventilov. Blok i hlava valcov sú odliate z hliníka.

SkryťVypnúť reklamu

Maximálny výkon motora je 190 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 400 Nm. Motor poháňa všetky štyri kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Na zadnej náprave je elektronicky riadená uzávierka diferenciálu. Vozidlo je vystrojené brzdovou sústavou Brembo s dierkovanými brzdovými kotúčmi priemeru 355 mm.

Podvozok je vystrojený tlmičmi s variabilnou tuhosťou. Systém IDCS (Interactive Drive Control System) umožňuje vodičovi zvoliť jeden z troch režimov (normálny, športový a GS) jazdnej dynamiky - pri zmene režimu sa zmení charakteristika tlmičov, citlivosť posilňovača riadenia a reakcia motora na stláčanie pedálu akcelerátora. V interiéri vozidla je športový volant, hliníkové pedále a športové sedadlá Recaro. Športová limuzína Buick Regal GS, ktorá sa spolu s modelom Insignia vyrába v závode firmy Opel v nemeckom Rüsselsheime, zrýchli z 0 na 100 km/h za šesť sekúnd.

SkryťVypnúť reklamu

Futbalisti testovali Audi A1

Možno to už viete, možno nie, že nemecká automobilka Audi chystá nový malý automobil, ktorý dostal označenie A1. Automobilka "odhaľuje" svoju novinku len takpovediac po kúskoch - uverejňuje len detailné snímky niektorých častí vozidla. Firma Audi zriadila o tomto vozidle aj špeciálnu novinársku stránku s prístupom len na heslo. So skutočnými vozidlami Audi A1 jazdili doteraz len členovia predstavenstva a vývojoví pracovníci firmy Audi. Nedávno sa cti zajazdiť si s novou á-jednotkou dostalo aj dvom nemeckým futbalovým reprezentantom, a to Bastianovi Schweinsteigerovi a Philippovi Lahmovi (hráči FC Bayern). Obaja futbalisti sa však s novou malou audinou nemohli popreháňať na diaľnici, ale len v hale na jednom utajenom mieste. V hale bola vytýčená slalomová dráha, ktorú obaja futbalisti bravúrne zvládli. "A1 je malé a kompaktné vozidlo, ktoré dobre leží na ceste - jednoducho sa s ním dobre jazdí. Páči sa mi," povedal po netypickom "tréningu" Philipp Lahm. Firma Audi ukáže svoj nový kompaktný model svetu najprv vo virtuálnom svete internetu. Stane sa tak 10. februára, teda budúcu stredu. Svoju reálnu svetovú premiéru zažije Audi A1 na autosalóne v Ženeve, ktorého brány pre verejnosť sa otvoria 4. marca.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  4. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  5. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  6. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  7. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  2. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  3. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  4. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  5. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  6. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  7. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 703
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 669
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 5 211
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 4 105
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 115
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 916
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 387
  8. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte 2 267
  1. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Fakty sú neúprosné. Slovenská populácia nezadržateľne starne
  2. Věra Tepličková: Ak Huliak hulí, je to celkom normálne, ak hulí do črepníka...
  3. Lucia Nicholsonová: List rastlinke, do ktorej sa vyfajčil Huliak
  4. Ján Šeďo: "Krásne" tričko v E-shope za príspevok na muníciu pre Ukrajinu.
  5. Irena Šimuneková: Červená studňa –Paradajs - Tanád – Ottergrund - Červená studňa časť 2..
  6. Marek Mačuha: O dôchodcoch bez emócií
  7. Viktor Pamula: Súdna rada bez predsedu
  8. Marek Strapko: Ja mám základné vzdelanie!!!
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 99 140
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 80 526
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 276
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 33 826
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 31 180
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 644
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 18 894
  8. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom 12 875
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Fakty sú neúprosné. Slovenská populácia nezadržateľne starne
  2. Věra Tepličková: Ak Huliak hulí, je to celkom normálne, ak hulí do črepníka...
  3. Lucia Nicholsonová: List rastlinke, do ktorej sa vyfajčil Huliak
  4. Ján Šeďo: "Krásne" tričko v E-shope za príspevok na muníciu pre Ukrajinu.
  5. Irena Šimuneková: Červená studňa –Paradajs - Tanád – Ottergrund - Červená studňa časť 2..
  6. Marek Mačuha: O dôchodcoch bez emócií
  7. Viktor Pamula: Súdna rada bez predsedu
  8. Marek Strapko: Ja mám základné vzdelanie!!!
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 99 140
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 80 526
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 276
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 33 826
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 31 180
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 644
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 18 894
  8. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom 12 875
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!

Už ste čítali?

VÝSLEDKY VOLIEB 2024
SkryťZatvoriť reklamu