Korzár logo Korzár
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky
AUTO-MOTO

Luxusný Lincoln MKX

Firma Lincoln, ktorá je v rámci koncernu Ford výrobcom luxusných vozidiel, predstavila na januárovom autosalóne v Detroite modernizovanú verziu svojho modelu MKX. Lincoln MKX je luxusný crossover strednej veľkosti, ktorý je sesterským modelom vozidla Ford

Lincoln MKX modelového roku 2011. Typickým dizajnérskym prvkom je predná maska v tvare akýchsi krídiel.Lincoln MKX modelového roku 2011. Typickým dizajnérskym prvkom je predná maska v tvare akýchsi krídiel. (Zdroj: archív)

Flex a ktorý je na americkom trhu ponúkaný od jesene 2006.

Maska v tvare krídiel

Vonkajší vzhľad modelu MKX bol pre modelový rok 2011 len málo zmenený - modifikovaná je predná časť s typickou "krídlovou" maskou a pozmenené boli aj zadné svetlá. Vozidlo jazdí na nových 18-palcových kolesách, na želanie sa montujú 20-palcové kolesá. K zvýšeniu jazdného komfortu majú prispieť upravené charakteristiky pružín, tlmičov a stabilizátorov. K zlepšeniu brzdných vlastností prispejú nové kotúčové brzdy s väčšími zadnými kotúčmi a inými trecími materiálmi.

Šesťvalec s variabilným časovaním ventilov

Pohonnou jednotkou nového modelu je 3,7-litrový vidlicový šesťvalec Duratec, vystrojený systémom variabilného časovania nasávacích i výfukových ventilov. Motor má maximálny výkon 227 kW, čo je o 15 % viac ako mal doterajší motor. Najvyšší krútiaci moment stúpol na 379 Nm, čo predstavuje zvýšenie o 12 %. Motor je kombinovaný so šesťstupňovou automatickou prevodovkou SelectShift, ktorá má aj manuálny režim. Priemerná spotreba motora pri jazde mimo obce je 9,4 l/100 km.

Na želanie 4x4

Lincoln MKX sa štandardne dodáva s predným pohonom, na želanie však môže byť vystrojený aj pohonom všetkých kolies. Prepracovaný bol aj interiér vozidla, v ktorom nájdeme luxusnejšie materiály. Pri modernizácii vozidla sa dbalo aj na to, aby sa ďalej znížila hlučnosť v interiéri. Jednou z hlavných technologických noviniek nového modelu je nový dotykový ovládací systém MyLincoln Touch. Tento systém umožňuje prostredníctvom na dotyk citlivého displeja ovládať rádio, klimatizačnú sústavu i ďalšie systémy vozidla.

Ovládanie posúvaním prsta

Jednoduchým posunutím prsta po príslušnom mieste displeja možno napríklad upraviť hlasitosť alebo otáčky ventilátora. Vozidlo je vystrojené aj adaptívnym tempomatom a systémom na varovanie vodiča pred možnou kolíziou. Zaujímavým prvkom je diaľkový autorizačný a štartovací systém MyKey, ktorý umožňuje obmedziť maximálnu rýchlosť vozidla i hlasitosť audiosústavy (asi správne tušíte, že túto funkciu využijú rodičia, keď sa na ich lincolne chcú povoziť ich "tínedžerské" dietka).

Výroba v Kanade

Lincoln MKX je vystrojený aj systémom BLIS, ktorý deteguje vozidlá v tzv. mŕtvom uhle vonkajších zrkadiel, ďalej systémom Hill Start Assist (uľahčuje rozjazd do kopca) i systémom Trailer Sway Control, slúžiacim na stabilizáciu prívesu. Lincoln MKX modelového roku 2011 sa bude vyrábať v montážnom závode Oakville v kanadskom Ontariu.

Skryť Vypnúť reklamu

Športová limuzína Buick Regal GS

Firma Buick patriaca do koncernu General Motors predstavila na domácom autosalóne v Detroite svoj nový model Regal GS. Ide o výkonnejšiu športovú verziu základného modelu Regal, ktorý mal premiéru na decembrovom autosalóne v Los Angeles.

Ako už možno viete, Buick Regal je amerikanizovanou verziou modelu Opel Insignia. Nový športový model Regal GS, ktorý má nadviazať na tradíciu modelov Buick Gran Sport, má zase prvky prevzaté z modelu Insignia OPC. Vonkajšími poznávacími znakmi modelu Regal GS sú najmä nový predný nárazník s prídavnými zvislými otvormi na vstup vzduchu, zadný spojler, kované 20-palcové hliníkové kolesá a dvojitá koncovka výfuku.

V porovnaní so základným modelom Regal je karoséria verzie GS posadená nižšie. Vozidlo má rázvor 2 738 mm, dĺžku 4 831 mm, šírku 1 811 mm a výšku 1 483 mm. Pohonnú jednotku vozidla tvorí dvojlitrový radový štvorvalec s dvomi vačkovými hriadeľmi v hlave valcov. Tento turbodúchadlom prepĺňaný motor s priamym vstrekovaním benzínu je vystrojený štyrmi ventilmi na valec a systémom variabilného časovania nasávacích i výfukových ventilov. Blok i hlava valcov sú odliate z hliníka.

Skryť Vypnúť reklamu

Maximálny výkon motora je 190 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 400 Nm. Motor poháňa všetky štyri kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Na zadnej náprave je elektronicky riadená uzávierka diferenciálu. Vozidlo je vystrojené brzdovou sústavou Brembo s dierkovanými brzdovými kotúčmi priemeru 355 mm.

Podvozok je vystrojený tlmičmi s variabilnou tuhosťou. Systém IDCS (Interactive Drive Control System) umožňuje vodičovi zvoliť jeden z troch režimov (normálny, športový a GS) jazdnej dynamiky - pri zmene režimu sa zmení charakteristika tlmičov, citlivosť posilňovača riadenia a reakcia motora na stláčanie pedálu akcelerátora. V interiéri vozidla je športový volant, hliníkové pedále a športové sedadlá Recaro. Športová limuzína Buick Regal GS, ktorá sa spolu s modelom Insignia vyrába v závode firmy Opel v nemeckom Rüsselsheime, zrýchli z 0 na 100 km/h za šesť sekúnd.

Skryť Vypnúť reklamu

Futbalisti testovali Audi A1

Možno to už viete, možno nie, že nemecká automobilka Audi chystá nový malý automobil, ktorý dostal označenie A1. Automobilka "odhaľuje" svoju novinku len takpovediac po kúskoch - uverejňuje len detailné snímky niektorých častí vozidla. Firma Audi zriadila o tomto vozidle aj špeciálnu novinársku stránku s prístupom len na heslo. So skutočnými vozidlami Audi A1 jazdili doteraz len členovia predstavenstva a vývojoví pracovníci firmy Audi. Nedávno sa cti zajazdiť si s novou á-jednotkou dostalo aj dvom nemeckým futbalovým reprezentantom, a to Bastianovi Schweinsteigerovi a Philippovi Lahmovi (hráči FC Bayern). Obaja futbalisti sa však s novou malou audinou nemohli popreháňať na diaľnici, ale len v hale na jednom utajenom mieste. V hale bola vytýčená slalomová dráha, ktorú obaja futbalisti bravúrne zvládli. "A1 je malé a kompaktné vozidlo, ktoré dobre leží na ceste - jednoducho sa s ním dobre jazdí. Páči sa mi," povedal po netypickom "tréningu" Philipp Lahm. Firma Audi ukáže svoj nový kompaktný model svetu najprv vo virtuálnom svete internetu. Stane sa tak 10. februára, teda budúcu stredu. Svoju reálnu svetovú premiéru zažije Audi A1 na autosalóne v Ženeve, ktorého brány pre verejnosť sa otvoria 4. marca.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Magazín SME Ženy už v predaji
  2. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  5. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  6. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 759
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 24 038
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 494
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 279
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 588
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 495
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 302
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 327
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 307
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 10 640
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Chaos, rady a málo miest. Košickí starostovia sa obávajú fiaska

Mali šesť dní na prípravu testovania: Dali sme bokom zdravý rozum.

Starostovia robia napriek kritike k okolnostiam všetko pre to, aby testovanie zvládli.
Lokalita Lapanč medzi Veľkým Šarišom a Prešovom. V diaľke vidieť stavbu R4 i Šarišský hrad.
Priechod pre chodcov na Levočskej ulici bude zmodernizovaný.

Od trinásťročnej vypýtal intímnu fotku, odsúdili ho za detskú pornografiu

Košičan dostal podmienku a zákaz kontaktu s maloletými.

Ilustračné.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Žilinská nemocnica varuje pred režimom vojnovej medicíny

Bojnická nemocnica už nevie vyčleniť ďalšie lôžka pre pacientov s Covidom

Väčšina nemocníc má dostatok lôžok. Avšak hlavne tým na severe Slovenska začínajú akútne chýbať zdravotníci.
Dobré ráno

Dobré ráno: V Poľsku sú ľudia už týždeň v uliciach, zúri tam kultúrna vojna

Do protestov sa zapájajú desaťtisíce ľudí.

Podcast Dobré Ráno.

Fico žije v atmosfére strachu, jeho ľudia končia v putách

Šéf Smeru sa zastal viacerých zadržaných.

Predseda Smeru Robert Fico.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Trump patrí do múzea

Trump bol nesmiernou inšpiráciou pre všetkých populistov, ale aj autokratov.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop