Korzár logo Korzár
Utorok, 24. máj, 2022 | Meniny má Ela

Luxusný Lincoln MKX

Firma Lincoln, ktorá je v rámci koncernu Ford výrobcom luxusných vozidiel, predstavila na januárovom autosalóne v Detroite modernizovanú verziu svojho modelu MKX. Lincoln MKX je luxusný crossover strednej veľkosti, ktorý je sesterským modelom vozidla Ford

Lincoln MKX modelového roku 2011. Typickým dizajnérskym prvkom je predná maska v tvare akýchsi krídiel.Lincoln MKX modelového roku 2011. Typickým dizajnérskym prvkom je predná maska v tvare akýchsi krídiel. (Zdroj: archív)

Flex a ktorý je na americkom trhu ponúkaný od jesene 2006.

Maska v tvare krídiel

Vonkajší vzhľad modelu MKX bol pre modelový rok 2011 len málo zmenený - modifikovaná je predná časť s typickou "krídlovou" maskou a pozmenené boli aj zadné svetlá. Vozidlo jazdí na nových 18-palcových kolesách, na želanie sa montujú 20-palcové kolesá. K zvýšeniu jazdného komfortu majú prispieť upravené charakteristiky pružín, tlmičov a stabilizátorov. K zlepšeniu brzdných vlastností prispejú nové kotúčové brzdy s väčšími zadnými kotúčmi a inými trecími materiálmi.

Šesťvalec s variabilným časovaním ventilov

Pohonnou jednotkou nového modelu je 3,7-litrový vidlicový šesťvalec Duratec, vystrojený systémom variabilného časovania nasávacích i výfukových ventilov. Motor má maximálny výkon 227 kW, čo je o 15 % viac ako mal doterajší motor. Najvyšší krútiaci moment stúpol na 379 Nm, čo predstavuje zvýšenie o 12 %. Motor je kombinovaný so šesťstupňovou automatickou prevodovkou SelectShift, ktorá má aj manuálny režim. Priemerná spotreba motora pri jazde mimo obce je 9,4 l/100 km.

Na želanie 4x4

Lincoln MKX sa štandardne dodáva s predným pohonom, na želanie však môže byť vystrojený aj pohonom všetkých kolies. Prepracovaný bol aj interiér vozidla, v ktorom nájdeme luxusnejšie materiály. Pri modernizácii vozidla sa dbalo aj na to, aby sa ďalej znížila hlučnosť v interiéri. Jednou z hlavných technologických noviniek nového modelu je nový dotykový ovládací systém MyLincoln Touch. Tento systém umožňuje prostredníctvom na dotyk citlivého displeja ovládať rádio, klimatizačnú sústavu i ďalšie systémy vozidla.

Ovládanie posúvaním prsta

Jednoduchým posunutím prsta po príslušnom mieste displeja možno napríklad upraviť hlasitosť alebo otáčky ventilátora. Vozidlo je vystrojené aj adaptívnym tempomatom a systémom na varovanie vodiča pred možnou kolíziou. Zaujímavým prvkom je diaľkový autorizačný a štartovací systém MyKey, ktorý umožňuje obmedziť maximálnu rýchlosť vozidla i hlasitosť audiosústavy (asi správne tušíte, že túto funkciu využijú rodičia, keď sa na ich lincolne chcú povoziť ich "tínedžerské" dietka).

Výroba v Kanade

Lincoln MKX je vystrojený aj systémom BLIS, ktorý deteguje vozidlá v tzv. mŕtvom uhle vonkajších zrkadiel, ďalej systémom Hill Start Assist (uľahčuje rozjazd do kopca) i systémom Trailer Sway Control, slúžiacim na stabilizáciu prívesu. Lincoln MKX modelového roku 2011 sa bude vyrábať v montážnom závode Oakville v kanadskom Ontariu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Športová limuzína Buick Regal GS

Firma Buick patriaca do koncernu General Motors predstavila na domácom autosalóne v Detroite svoj nový model Regal GS. Ide o výkonnejšiu športovú verziu základného modelu Regal, ktorý mal premiéru na decembrovom autosalóne v Los Angeles.

Ako už možno viete, Buick Regal je amerikanizovanou verziou modelu Opel Insignia. Nový športový model Regal GS, ktorý má nadviazať na tradíciu modelov Buick Gran Sport, má zase prvky prevzaté z modelu Insignia OPC. Vonkajšími poznávacími znakmi modelu Regal GS sú najmä nový predný nárazník s prídavnými zvislými otvormi na vstup vzduchu, zadný spojler, kované 20-palcové hliníkové kolesá a dvojitá koncovka výfuku.

V porovnaní so základným modelom Regal je karoséria verzie GS posadená nižšie. Vozidlo má rázvor 2 738 mm, dĺžku 4 831 mm, šírku 1 811 mm a výšku 1 483 mm. Pohonnú jednotku vozidla tvorí dvojlitrový radový štvorvalec s dvomi vačkovými hriadeľmi v hlave valcov. Tento turbodúchadlom prepĺňaný motor s priamym vstrekovaním benzínu je vystrojený štyrmi ventilmi na valec a systémom variabilného časovania nasávacích i výfukových ventilov. Blok i hlava valcov sú odliate z hliníka.

SkryťVypnúť reklamu

Maximálny výkon motora je 190 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 400 Nm. Motor poháňa všetky štyri kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Na zadnej náprave je elektronicky riadená uzávierka diferenciálu. Vozidlo je vystrojené brzdovou sústavou Brembo s dierkovanými brzdovými kotúčmi priemeru 355 mm.

Podvozok je vystrojený tlmičmi s variabilnou tuhosťou. Systém IDCS (Interactive Drive Control System) umožňuje vodičovi zvoliť jeden z troch režimov (normálny, športový a GS) jazdnej dynamiky - pri zmene režimu sa zmení charakteristika tlmičov, citlivosť posilňovača riadenia a reakcia motora na stláčanie pedálu akcelerátora. V interiéri vozidla je športový volant, hliníkové pedále a športové sedadlá Recaro. Športová limuzína Buick Regal GS, ktorá sa spolu s modelom Insignia vyrába v závode firmy Opel v nemeckom Rüsselsheime, zrýchli z 0 na 100 km/h za šesť sekúnd.

SkryťVypnúť reklamu

Futbalisti testovali Audi A1

Možno to už viete, možno nie, že nemecká automobilka Audi chystá nový malý automobil, ktorý dostal označenie A1. Automobilka "odhaľuje" svoju novinku len takpovediac po kúskoch - uverejňuje len detailné snímky niektorých častí vozidla. Firma Audi zriadila o tomto vozidle aj špeciálnu novinársku stránku s prístupom len na heslo. So skutočnými vozidlami Audi A1 jazdili doteraz len členovia predstavenstva a vývojoví pracovníci firmy Audi. Nedávno sa cti zajazdiť si s novou á-jednotkou dostalo aj dvom nemeckým futbalovým reprezentantom, a to Bastianovi Schweinsteigerovi a Philippovi Lahmovi (hráči FC Bayern). Obaja futbalisti sa však s novou malou audinou nemohli popreháňať na diaľnici, ale len v hale na jednom utajenom mieste. V hale bola vytýčená slalomová dráha, ktorú obaja futbalisti bravúrne zvládli. "A1 je malé a kompaktné vozidlo, ktoré dobre leží na ceste - jednoducho sa s ním dobre jazdí. Páči sa mi," povedal po netypickom "tréningu" Philipp Lahm. Firma Audi ukáže svoj nový kompaktný model svetu najprv vo virtuálnom svete internetu. Stane sa tak 10. februára, teda budúcu stredu. Svoju reálnu svetovú premiéru zažije Audi A1 na autosalóne v Ženeve, ktorého brány pre verejnosť sa otvoria 4. marca.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Chceš prácu v IT?
  2. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  3. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie
  4. VELUX zmapoval kvalitu interiérov slovenských domácností
  5. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  6. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  7. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  1. Chceš prácu v IT?
  2. VELUX zmapoval kvalitu interiérov slovenských domácností
  3. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie
  4. ZŠ v Moldave nad Bodvou bola súčasťou projektu ENGIE Eco školy
  5. Zelenší dvor pre ZŠ Hviezdoslava vďaka projektu ENGIE Eco školy
  6. Príďte si vychutnať výstavu ilustrácií pre deti
  7. Liptovský Mikuláš: V našom meste pes neskapal
  8. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 5 019
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 3 121
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 2 977
  4. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 289
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 1 814
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 661
  7. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 017
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely 913

Blogy SME

  1. Lórant Kulík: Šport: Košický Peace Half Marathon vyhrala dvojnásobná olympionička
  2. Věra Tepličková: Náš minister Kim ide ako pílka...
  3. Martin Greguš: Matovičove diktátorské chúťky
  4. Inštitút strategických politík: Podnestersko sa môže stať novým frontom v agresii Ruska proti Ukrajine
  5. Michal Rodziňák: VC Španielska F1: Začína byť horúco
  6. Martina Kotúčová: Americké sebevědomí
  7. Ján Valchár: Zombíci, Skywalkeri a Terminátori na Ukrajine alebo Je máj, dajte nám ryžu!
  8. ADRA Slovensko: Projekt potravinovej sebestačnosti v Ugande v plnom prúde
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 386
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 519
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 5 826
  4. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 4 865
  5. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 3 204
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 432
  7. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 367
  8. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 2 179
  1. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  3. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  8. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Lórant Kulík: Šport: Košický Peace Half Marathon vyhrala dvojnásobná olympionička
  2. Věra Tepličková: Náš minister Kim ide ako pílka...
  3. Martin Greguš: Matovičove diktátorské chúťky
  4. Inštitút strategických politík: Podnestersko sa môže stať novým frontom v agresii Ruska proti Ukrajine
  5. Michal Rodziňák: VC Španielska F1: Začína byť horúco
  6. Martina Kotúčová: Americké sebevědomí
  7. Ján Valchár: Zombíci, Skywalkeri a Terminátori na Ukrajine alebo Je máj, dajte nám ryžu!
  8. ADRA Slovensko: Projekt potravinovej sebestačnosti v Ugande v plnom prúde
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 386
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 519
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 5 826
  4. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 4 865
  5. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 3 204
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 432
  7. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 367
  8. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 2 179
  1. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  3. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  8. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu