Korzár logo Korzár
Streda, 14. apríl, 2021 | Meniny má JustínaKrížovkyKrížovky
NA EURÓPSKY TRH PRÍDE FOCUS ZAČIATKOM BUDÚCEHO ROKA

Nový, globálny Ford Focus

Nedá sa vyhovieť každému – túto starú pravdu poznajú všetci obchodníci, nech už predávajú čokoľvek. Veľký problém s odlišnosťou požiadaviek i "chutí" zákazníkov majú aj veľké, globálne operujúce automobilky.

Nový Ford Focus. Focus mal premiéru na nedávnom detroitskom autosalóne.Nový Ford Focus. Focus mal premiéru na nedávnom detroitskom autosalóne. (Zdroj: archív)

Tie dobre vedia, že európski motoristi majú trochu iné predstavy o svojich autách než americkí, a ázijský trh požaduje opäť čosi iné. Preto musia automobilky konkrétny model prispôsobovať konkrétnemu trhu, čo pochopiteľne vedie k vyšším výrobným nákladom. Snahou je preto vyvinúť také vozidlo, ktorého verzie pre jednotlivé trhy by mali čo najviac spoločných konštrukčných celkov a dielov.

Vývoj v Kolíne

Takýto "globálny" prístup zvolil aj koncern Ford pri vývoji svojho nového modelu Focus, ktorý mal svetovú premiéru na nedávnom autosalóne v Detroite. Ide už o tretiu generáciu úspešného modelu, ktorého prvá generácia debutovala v roku 1998. Väčšia časť vývojových prác na novom Focuse bola vykonaná vo vývojovom centre firmy Ford v nemeckom Kolíne. Focus je postavený na novej podvozkovej plošine pre vozidlá segmentu C. Na tejto plošine už "stoja" modely C-Max a Grand C-Max, ktoré mali premiéru na vlaňajšom frankfurtskom autosalóne. Nová plošina bude základom pre desať nových modelov Ford, ktorých celkový predaj má v roku 2012 dosiahnuť dva milióny kusov.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Prvky kinetického dizajnu

Karoséria nového Focusu sa vyznačuje už známymi prvkami tzv. kinetického dizajnu, pôsobí však "agresívnejšie" než karoséria predchádzajúceho modelu. Typickým prvkami dizajnu sú veľké vstupné otvory pre vzduch v prednej časti a reflektory, zasahujúce až do blatníkov. Línia strechy sa smerom dozadu silne zvažuje. Zadné svetlá pripomínajú koncernového "brata", model Volvo C30. Interiér vozidla je v temer futuristickom štýle, pričom prístrojový panel prakticky ničím nepripomína panel doterajšieho modelu.

Moderné štvorvalcové motory

Na pohon vozidla budú slúžiť moderné štvorvalcové benzínové a vznetové motory. Všetky benzínové motory sú vystrojené priamym vstrekovaním benzínu a sú prepĺňané turbodúchadlom. Na autosalóne v Detroite predstavil Ford aj úplne nový dvojlitrový benzínový motor pre severoamerický trh. Tento motor je vystrojený systémom variabilného časovania nasávacích i výfukových ventilov a má vyšší výkon a nižšiu spotrebu než doterajší motor Duratec I-4. Nový Focus bude môcť byť na želanie vystrojený dvojspojkovou prevodovkou Powershift.

Skryť Vypnúť reklamu

Dve karosárske verzie

Ford predstavil v Detroite Focus v dvoch karosárskych verziách, a to ako štvorvderový sedan a ako päťdverový hatchback. Sériová výroba modelu Focus novej generácie sa začne koncom tohto roka v závodoch v nemeckom Saarlouis a v americkom Michigane. Vozidlo sa bude vyrábať aj v čínskom Čchung-čchingu. Verzie pre jednotlivé trhy budú mať spoločných 80 % dielov. Na európskom trhu sa nový kompaktný Focus začne predávať začiatkom budúceho roka.


Focus má oblúkovitú strechu. Podtext: Vozidlo sa bude vyrábať v Nemecku, USA a v Číne a na európsky trh príde začiatkom roka 2011.
Foto: archív


Futuristický kokpit vozidla. Na pohon vozidla budú slúžiť štvorvalcové benzínové a naftové motory.
Foto: archív

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Po celý rok ako na dovolenke. Tak sa žije v Čerešniach
  2. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič
  3. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  4. Kedysi rádio, dnes mozog auta. Poznáte históriu infotainmentu?
  5. Vlastný zlatý poklad môže byť dobrou ochranou pred infláciou
  6. Jar je vo vzduchu. Alergie tiež
  7. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  8. Slováci sú rekordéri, majú aj 20 vernostných programov súčasne
  9. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť!
  10. Neviete kam tento rok na bezpečnú dovolenku k moru?
  1. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  2. Slovník investora 05: Obchodovanie na burze
  3. Slováci sú rekordéri, majú aj 20 vernostných programov súčasne
  4. Po celý rok ako na dovolenke. Tak sa žije v Čerešniach
  5. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť!
  6. Goji: bobule šťastia pomáhajú proti depresii
  7. Poznáme finalistov Office roka 2020
  8. Neviete kam tento rok na bezpečnú dovolenku k moru?
  9. Jar je vo vzduchu. Alergie tiež
  10. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 51 132
  2. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 20 569
  3. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 20 330
  4. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 14 756
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 14 606
  6. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 10 512
  7. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 8 904
  8. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19 8 722
  9. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 8 060
  10. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 7 375
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Martin Smatana.

Ako by sa mal uvoľňovať Covid automat? Pozrite si rozhovor s analytikom Martinom Smatanom.

13. apr
Minister obrany Jaroslav Naď.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 373-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 10 798 obetí.

6 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop