Korzár logo Korzár
Utorok, 21. november, 2017 | Meniny má Elvíra
Pridajte si svoje mesto

Mýtológia Slovakia

To, že opozícia neodvolala Vážneho, takže jej vyfučal aj asi pätnásty pokus o odpálenie člena vlády, tragédiou slovenskej demokracie naozaj nie je. Ako sa v súvislosti (aj) s Kaliňákom nechtiac preriekol (upískol) Ivan Mikloš, "Fico má vlastne pravdu, sú

to správni ľudia na správnom mieste, sedia totiž vo vláde práve s ním na čele". Áno, presne tak. Načo potom ale organizujete cirkus?

Nemá význam desiatykrát otvárať debatu, že odvolávanie je nezmysel a zástupná aktivita. A ešte faloš, keďže sama opozícia kedysi zlikvidovala parlamentný inštitút politickej rozpravy, kam diskusia, napr. aj o mýte, patrí. Nikto netvrdí, že neexistujú situácie, keď ísť po ministrovi sa z princípu musí aj vtedy, ak nemáte na to matematicky.

Avšak ak Vážny mal byť vôbec grilovaný, tak už dávno v súvislosti s tendrom na mýto, ktorý na prvý i druhý pohľad vyzeral byť zmanipulovaný. Všetko, čo sa okolo spoplatnenia diaľničnej siete na SR odvtedy stalo, sa dá odvinúť späť do tohto bodu. Za toto nesie minister dopravy politickú zodpovednosť. Ešte aj keď odprisahať, že osobne má vlastnícky podiel v konzorciu SkyToll, si netrúfneme.

A priamo-nepriamo zodpovedný je aj za to, že 800 mil. eur na konto konzorcia, čo je o 200 mil. viac ako najlacnejšia ponuka, nie je konečný účet, keďže dodatky k zmluve, ktoré už sú na programe, cenu ešte zvýšia.

Alebo, ako pripomenul týždenník Trend, skúmať zodpovednosť Vážneho by zaslúžila aj ešte "podstatne väčšia téma, ktorou je vplyv, čo rezort prepustil v štátom kriesených železničných spoločnostiach silnému trnavskému spolumajiteľovi strany Smer".

Keby sme boli kdekoľvek inde, len nie na Slovensku, tak opozícia by na ministerstvo dopravy a jeho príspevok ku korupcii a klientelizmu zriadila aspoň vyšetrovaciu komisiu. Ani túto možnosť však nemá, keďže sme jediná demokracia, ktorá sa obíde bez tohto inštitútu.

A oni sú jediná opozícia, ktorá z akýchsi vesmírnych pohnútok, siahajúcich ešte k istému JUDr. Macuškovi (Mečiarove protiústavné výbory z r. 1994), sa komisionálnej kontrole vlády silou-mocou bráni. Samozrejme, až taký naivný autor nie je, že by si od toho čokoľvek sľuboval, avšak aspoň by nezneužívali vyslovovanie nedôvery a neriešili večne problém, ako udržať tú-ktorú kauzu v ohnisku pozornosti.

Dávne podozrenie, že elektronické mýto je (napriek odporučeniu EÚ) veľmi neefektívny spôsob financovania cestnej siete všeobecne (keďže náklady naň znamenajú veľké predraženie), jeho slovenská verzia výrazne umocňuje. Predseda Fico má ale politickú pravdu, keď sa v súvislosti s januárovou schôdzou rozplýva nad "stabilitou" a "jednotou" koalície.

Ak totiž na Slovensku existuje jedna verejná súťaž, ktorá je nepochybne transparentná, tak je to súťaž medzi SNS a HZDS o miesto v, zrejme, dvojčlennej koalícii so Smerom. V rámci verejného obstarávania partnera pre Fica po júni 2010 bola znížená aj spotrebná daň a zrušený rezort životného prostredia.

Presne podľa vzoru, aký sa prisnil Ficovi vo chvíli, keď bol indisponovaný ešte aj nad mieru, v akej zvykne byť. Kto si myslí, že toto "zoštíhlenie" štátnej správy je pripravené rovnako expertne ako mýto, a že prinesie aj podobný efekt do rozpočtu, má ďalších sto bodov.

Neprehliadnite tiež

Okradnúť U. S. Steel pomohol zamestnanec bezpečnostnej služby

V decembri 2009 zmizli z oceliarní medené výfučne za desaťtisíce eur.

Rozhovor

Albert Rusnák: Odchod do Ameriky bol stopercentne správny

Reprezentačný futbalista má za sebou prelomový rok.

Komentár Petra Schutza

Berme vážne OĽANO

Matovič je isteže Matovič, ale premiér je, samozrejme, čisto politická, nie odborná funkcia.

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

PLUS

Čo sa deje v Smere? Fico drží Kaliňáka aj za cenu, že stranu pochová

Premiér umlčal hlasy, ktoré volali po personálnych zmenách v jeho strane.

EKONOMIKA

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Lieková agentúra v Bratislave nebude.

Najčítanejšie na Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  1. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  2. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  5. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  6. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  7. Modern luxury next to the Blue Church
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  9. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  10. Moskva alebo Petrohrad?
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 968
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 160
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 726
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 114
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 414
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 412
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 307
  8. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 169
  9. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 148
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 119

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop