Korzár logo Korzár
Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky
VÝROBA SÉRIOVÉHO MODELU ZAČNE V ROKU 2012

Luxusný Cadillac XTS Platinum

Prvým veľkým medzinárodným autosalónom na začiatku roka je autosalón v Detroite, na ktorom sa svojimi novinkami prezentujú najmä americkí výrobcovia automobilov.

Štúdia Cadillac XTS Platinum. Vozidlo má premiéru na terajšom autosalóne v Detroite.Štúdia Cadillac XTS Platinum. Vozidlo má premiéru na terajšom autosalóne v Detroite. (Zdroj: archív)

Firma Cadillac, luxusná značka v rámci koncernu GM, predstavila vo výstavnom areáli Cobo Center dve novinky. Jednou z nich je štúdia XTS Platinum, ktorá je predzvesťou novej luxusnej limuzíny značky Cadillac.

Náhrada za modely DTS a STS

Sériový model XTS by mal v budúcnosti nahradiť modelové rady DTS a STS. Svojimi líniami sa štúdia XTS odlišuje od línie klasických limuzín so stupňovitou zadnou časťou. Pri pohľade zboku pripomína vozidlo kupé, pričom jeho strecha siaha ďaleko dozadu. Veko batožinového priestoru je krátke a je umiestnené vysoko.

Skryť Vypnúť reklamu

Umenie a veda

Tvary vozidla nesú prvky nového dizajnérskeho štýlu firmy Cadillac, ktorý dostal názov Art & Science (umenie a veda). Dizajn prednej časti so štíhlymi zvislými reflektormi, siahajúcimi až do hornej časti blatníkov, je odvodený od dizajnu koncepčného vozidla Sixteen z roku 2003. Predné svetlá, ktoré sa natáčajú do zatáčky, sú tvorené svietiacimi diódami. Aj zadné svetlá sú umiestnené zvislo. Na veku batožinového priestoru je malý spojler, do ktorého je integrované široké tretie brzdové svetlo.

Rozmery medzi DTS a STS

Svojimi rozmermi sa model XTS zaraďuje medzi spomenuté modely DTS a STS. Rázvor a celková dĺžka vozidla sú približne o 10 cm kratšie ako u modelu DTS. Rázvor podvozku štúdie XTS je 284 cm, dĺžka vozidla je 517 cm, jeho šírka je 190 cm a výška 150 cm (to je temer o 4 cm viac ako u oboch starších sedanov). Vozidlo jazdí na 20-palcových ráfikoch, na ktorých sú namontované pneumatiky Bridgestone, vyrobené špeciálne pre túto štúdiu.

Skryť Vypnúť reklamu

Hybridná hnacia sústava

Technickou zaujímavosťou štúdie je jeho hybridná hnacia sústava. Jej základom je 3,6-litrový vidlicový šesťvalec s priamym vstrekovaním benzínu, ktorý je doplnený elektromotorom. Výkony spaľovacieho motora a elektromotora samostatne firma neuvádza, ale uviedla to, že celkový maximálny výkon hnacej sústavy je 260 kW a jej najvyšší krútiaci moment je 400 Nm. Zdrojom elektrickej energie je kvapalinou chladená lítiovo-iónová batéria, ktorej kapacita je 8 kWh.

Dobitie za päť hodín

Batériu možno dobíjať pripojením na bežnú domovú zásuvku (ide teda o systém, nazývaný plug-in). Dobíjanie na plnú kapacitu trvá približne päť hodín. Ďalšie technické podrobnosti o činnosti hybridného systému zatiaľ firma Cadillac neuverejnila. Luxusný interiér vozidla je čalúnený bežnou i brúsenou kožou a dekorovaný drevenými prvkami. Na prístrojovej doske sú dva displeje z organických svietiacich diód (OLED), jeden pre indikáciu prístrojov, druhý navigačný.

Skryť Vypnúť reklamu

Pohon všetkých štyroch kolies

Štúdia XTS Platinum je vystrojená adaptívnymi tlmičmi s magnetoreologickou kvapalinou (jej viskozita sa mení účinkom magnetického poľa), systémom pohonu všetkých kolies, štvorkanálovým antiblokovacím systémom i stabilizačným systémom StabiliTrak. Predpokladá sa, že výroba sériovej verzie modelu XTS sa začne začiatkom roka 2012.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  4. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  10. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  1. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  2. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  3. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  4. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  5. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  8. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  9. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  10. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 19 558
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 194
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 253
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 413
  5. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 11 599
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 078
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 952
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 10 295
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 080
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 906
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Matovič informuje o ďalšom rekorde, v Bardejove a na Orave pokračuje plošné testovanie (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 43 843. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 159 obetí.

Ilustračná fotografia.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Vďaka patrí zodpovedným, ale to najťažšie nás len čaká

V tieto dni neplatia kategórie politickej odmeny alebo odplaty.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Oravčanov hanili za svadby, teraz sú vzorom. A poďakujte vojakom, znelo z každej dediny

Celoštátne testovanie ohrozuje neistá ochota zdravotníkov.

Rad v Donom Kubíne pred mestským kultúrnym strediskom o 8:55 h.
Limuzína, v ktorej sa viezol predseda parlamentu Boris Kollár.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop