Korzár logo Korzár
Pondelok, 22. január, 2018 | Meniny má Zora
Pridajte si svoje mesto

Strachopud

Keďže uprostred "boja so slovenskou tlačou", do ktorej prajeme Ficovi veľa tvorivých síl a pevného zdravia, nesmieme nič nechať ležať medzi riadkami, treba pre korektnosť k včerajšiemu komentáru dodať, že ústupky premiéra kamionistom sa netýkali len výmer

u spotrebnej dane. To, že združenia dopravcov si Fico udobruje len na účet ostatných daňových poplatníkov a so samotným mýtom sa vôbec nezaoberá, mohlo, nechtiac, z textu o "mäkkýšovi a zbabelcovi" vyplývať. A nie je to celkom pravda.

"Tri ústupky zo štyroch máme, končíme, rozpúšťame". Tak toto je veta, ktorú vyslovil istý pán Páleš, líder blokády Bratislavy, Košíc a spol., a zaslúži si hlboký zápis do pamäte. Nie preto, že výber mýta sa ozaj pozastavuje do konca januára a prekreslí sa značenie úsekov, pričom do konca júna majú byť v novom aranžmán všetky cesty prvej triedy (atď.), ale predovšetkým preto, že po troch dňoch stretu s vládou takú vetu zrejme žiadny šéf odborárskej, stavovskej, profesnej či inej organizácie veľmi dlho zrejme nevyslovil. Mimo cestnej dane, ktorú znižovať jednoducho nemá kompetenciu (je na krajoch), dal Fico vzbúrencom naozaj takmer všetko, o čo si zapýtali. V priamom prenose (TA 3!) takto predviedol, aké možnosti majú vplyvné lobistické korporácie, ak so svojimi požiadavkami narazia na slabú vládu. Zvlášť takú, ktorej šéf sa zo všetkého najviac stará o preferencie, znovuzvolenie a vlastnú slávu.


SR nie je prvou krajinou, kde kamionisti zablokovali tri ulice."


Aby bolo jasné, o čom je reč. Slovensko nie je prvou krajinou na svete ani v Európe, kde kamionisti zablokovali tri ulice v hlavnom meste, a ešte štyri na dedine (Košice a spol.). Špeciálne v súvislosti so spotrebnými daňami sa dá zjednodušiť takmer do tej miery, že pred krízou, keď si to ropa švihala až na úrovne okolo 120-140 USD/barel, nebolo v širokej únii štátu, kde by sa neblokovalo a neštrajkovalo proti cenám nafty. Z takých informácií, že (napríklad) "v pondelok zatarasili ulice dopravcovia francúzski, v stredu sa chystajú belgickí a na piatok hlásia blokádu v Portugalsku", sa vyrábali v médiách nie "otváraky", ale bodky za správami. Niežeby všetky vlády boli zo žuly a žiadna neustúpila. To nie. Avšak trvalo týždne i mesiace, kým (niektoré) "zmäkli". Takisto v prípadoch protestov proti drahým mýtam. Priateľom z ČESMAD-u (a spol.) v Česku sa napr. podarilo prelobovať cez Topolánkovu vládu aj nesplnenie bodu programového vyhlásenia, ktorý hovoril o zákaze jazdy kamiónov v piatok. Ale nie po dvoch dňoch, ale dvoch rokoch...

Neexistuje štatistika blokád, ich priebehov a koncoviek. Avšak takto kľaknúť pod nátlakom jednej záujmovej skupiny, tak rezignovať na prioritný verejný záujem (rozpočet, deficit!!), tak bleskovo a bez boja podpísať kapituláciu pri najmenšom náznaku nepokoja, tak na to treba Roberta Fica. Premiéra, ktorý simuláciou "pevnej ruky" (napr. voči nýmandom typu Mečiar a Slota) a hranou suverenitou zakrýva slabosť a strach z reálneho konfliktu, ktorý by mohol vplývať na budúcnosť jeho a Smeru. Bez ohľadu na mieru, v akej je listina prianí a žiadostí kamionistov oprávnená, platí, že predseda vlády, ktorý nevie prijať konflikt a podlieza väčšinovému dopytu, patrí na skládku odpadu.

Neprehliadnite tiež

Vo firme Embraco už podpísali kolektívnu zmluvu

Zamestnancom navýšia tento rok platy o 11 percent vrátane bonusov.

V kauze podnikateľa Štefana Duča vypočuli dvoch svedkov

Podľa súdu sa mal dopustiť podvodu pri dotácii vo výške viac ako 5,3 milióna eur.

Auto po nehode viselo nad Hornádom opreté o stromy

Havária pri Valalikoch ráno paralyzovala dopravu.

Vydierala mladíka, obrala ho o takmer 16-tisíc eur

Žiadala od neho peniaze pod hrozbou smrti jeho rodinných príslušníkov.

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Najčítanejšie na Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 241
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 542
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 226
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 979
  5. Kam do tepla v januári? 1 735
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 498
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 380
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 255
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 897
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 840

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop