KOŠICE. Popri povinnostiach v pretekoch do vrchu si stihol vychutnať aj automobilové súťaže. S chladnou hlavou však hovorí, že "kopce" za rely v najbližšom období nevymení.
Martin, ani v tohtoročnej sezóne majstrovstiev Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu ste nenašli premožiteľa medzi produkčnými vozidlami ani v skupine E1. Panuje v tíme spokojnosť?
"Musím povedať, že s priebehom sezóny som spokojný, všetko fungovalo tak, ako má a okrem prvenstva v kategórii 1 ma veľmi teší aj sedem absolútnych víťazstiev."
Až do poslednej chvíle ste mali na dosah aj prvenstvo v absolútnom poradí. Napokon vám - najmä zásluhou taktiky súperov - prekĺzlo pomedzi prsty. Je to veľké sklamanie?
"O absolútnom prvenstve som na začiatku sezóny príliš nerozmýšľal, bolo to niečo nedosiahnuteľné. Prekvapením bolo, že po predposledných pretekoch som viedol o 13 bodov. Na jednej strane som sklamaný z toho, že zásluhou taktiky konkurenčného tímu mi toto víťazstvo tesne uniklo, na druhej ma teší, že sme boli schopní byť tak blízko "veľkého víťazstva".
Nedá nám nevrátiť sa k posledným pretekom vo Zvolene. Veľmi vás prekvapilo, že proti vám nastúpili hneď dva monoposty F3000?
"Áno, bolo to dosť veľké prekvapenie. Zvolenej taktike o nutnom obsadení prvých dvoch miest som príliš neveril, pretože Ostrá Lúka je krátka na taktizovanie, ale nakoniec to vyšlo…"
Povestnou "čerešničkou" a zároveň bodkou za sezónou 2009 bolo vaše absolútne víťazstvo v ankete Castrol Cup. Ako ho hodnotíte?
"Áno, bol som veľmi milo prekvapený, pretože počas sezóny neexistujú predbežné výsledky podľa, ktorých by som mohol odhadnúť svoju pozíciu v Castrol Cupe 09."
Premiérovo vás v priebehu sezóny mohli fanúšikovia vidieť aj na tratiach automobilových súťaží - zatiaľ v role predjazdca. Logicky sa natíska otázka, či mienite zmeniť disciplínu, prípadne rozšíriť pole svojej pôsobnosti...
"Prípadné zmeny v disciplíne alebo rozšírení pôsobnosti sú závislé na peniazoch. V tejto chvíli sme veľmi slušne rozbehli projekt Focus E1 pre PAV, ide o dlhodobé plány, takže "prudká" zmena disciplíny nie je reálna. Na druhej strane stabilná účasť v rely a súčasne na PAV je finančne náročná. Je dosť pravdepodobné, že v blízkom čase k žiadnej zmene disciplíny nedôjde."
Na podujatí Slovenského rally pohára v Lubeníku ste sa dokonca predstavili v pozícii navigátora svojho otca, bývalého skvelého jazdca Stana Koiša. Ako fungovala táto rodinná spolupráca?
"Zo začiatku som mal isté obavy o vzájomnú spoluprácu, ale nakoniec to fungovalo veľmi dobre."
Ktorá z absolvovaných súťaží vás najviac zaujala? Prípadne prečo?
"Najakčnejšia bola pre mňa Rely Košice, dlhé a náročné rýchlostné skúšky boli zaujímavé."
Vlani vás niekoľkokrát dokázala potrápiť technika. V tohtoročnej sezóne MSR ste až na jednu výnimku dokončili všetky súťažné jazdy. Dospel vývoj vášho Forda Focus E1 do finále? Pripravujete pre budúci rok nejaké zásadnejšie zmeny?
"Ako každé novopostavené auto, aj to naše trpelo rôznymi detskými chorobami, ktoré potrebujú svoj čas na to, aby sa prejavili a následne vyriešili. Sezóna 2008 bola vývojová, kde sa nám podarilo vyriešiť niektoré problémy a zároveň nájsť správne nastavenie podvozku. V sezóne 2009 sme vďaka dobrej práci pri vývoji mohli dosahovať pravidelne výborné výsledky. Pre nasledujúcu sezónu robíme rôzne drobné zmeny, ktoré by mali pomôcť ešte trochu zrýchliť náš Focus E1."
Čo plánuje tím Ford Team RS Slovakia na budúci rok?
"Účasť na majstrovstvách Slovenska bude pre nás prioritou, ostatné preteky a majstrovstvá sú zatiaľ otázne."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.