Išlo vlastne len o akýsi "skok", pretože lietadlo, pilotované skúšobným pilotom Markusom Scherdelom, sa vznieslo do výšky len približne jeden meter a po preletení približne 350 metrov nad dráhou na nej opäť hladko pristálo.
Tento skok v trvaní približne pol minúty bol doterajším vyvrcholením šesťročnej intenzívnej práce na vývoji a výrobe prvého prototypu solárneho lietadla, ktoré nesie švajčiarsku poznávaciu značku HB-SIA. Projekt Solar Impulse je duchovným dielom Bertranda Piccarda, ktorý sa okrem iného preslávil prvým nonstop letom v balóne okolo sveta. Prototyp Solar Impulse bude teraz rozobratý a prepravený na letisko v švajčiarskom meste Payerne, kde sa začiatkom roka 2010 začnú letové skúšky, už s využívaním slnečnej energie na napájanie hnacích elektromotorov.
Solar Impulse má rozpätie krídiel 63,40 m (približne toľko ako dopravné lietadlo Airbus A340), jeho dĺžka je 21,85 m a výška 6,4 m. Na pohon lietadla slúžia štyri elektromotory výkonu po 7,4 kW. Tie sú elektrickou energiou napájané z lítiovo-polymérových akumulátorov, ktoré majú kapacitu okolo 88 kWh a ktorých hmotnosť tvorí približne štvrtinu z celkovej hmotnosti lietadla (tá je 1 600 kg). Akumulátory sú dobíjané solárnymi článkami z monokryštalického kremíka. Lietadlo nesie 11 628 týchto článkov, ktoré pokrývajú hornú plochu krídiel a vodorovných stabilizátorov.
V roku 2011 bude postavené druhé lietadlo (s registráciou HB-SIB) s pretlakovou kabínou, ktoré bude schopné vykonávať aj dlhé lety vo veľkých výškach, vrátane preletu Atlantiku. Konečným cieľom Piccarda a jeho tímu je let okolo zemegule s piatimi medzipristátiami. Každá etapa bude trvať tri až štyri dni, čo sa považuje za maximálnu výdrž jedného pilota. Celý projekt je financovaný súkromnými firmami (napríklad aj známym výrobcom hodiniek Omega), pričom technickú expertnú pomoc poskytuje Európska vesmírna agentúra ESA i francúzska letecká firma Dassault.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.