Korzár logo Korzár
Piatok, 1. júl, 2022 | Meniny má Diana

Renault oživuje modely Gordini

Na športové vozidlá Renault s doplnkovým označením Gordini si môžu pamätať už len tí, ktorí sledovali dianie na automobilovej športovej scéne v 60. rokoch minulého storočia.

Renault Twnigo Gordini. Renault oživuje športovú značku Gordini, ktorá v 60. rokoch minulého storočia oslávila športové úspechy.Renault Twnigo Gordini. Renault oživuje športovú značku Gordini, ktorá v 60. rokoch minulého storočia oslávila športové úspechy. (Zdroj: archív)

Vozidlá Renault Gordini obsadili napríklad v roku 1964 na Rallye Korsika prvé, tretie, štvrté a piate miesto. V roku 1966 bol dokonca založený pretekársky seriál Gordini Cup, na ktorom sa jazdilo s vozidlami Renault R8 Gordini 1300. Amédée Gordini, po ktorom boli modely Gordini pomenované, sa narodil v roku 1899 a svoju kariéru začínal ako automobilový mechanik. Od 30. rokov konštruoval Gordini svoje vlastné pretekárske vozidlá, ale pre finačné problémy musel svoju dielňu v roku 1957 zatvoriť a stal sa technickým poradcom firmy Renault. U tejto firmy potom temer 20 rokov "vyrábal" zo sériových modelov Renault výkonné športové vozidlá pre bežné cestné používanie i pre preteky. Celkovo bolo vyrobených okolo 200 000 vozidiel s označením Gordini. Firma Renault sa nedávno rozhodla označenie Gordini "oprášiť" (podobne to urobila firma Fiat s označením Abarth). Prvým novým modelom s doplnkovým označením Gordini bude model Twingo Gordini R.S. Na pohon tejto športovej verzie najmenšieho modelu francúzskej automobilky Renault slúži 1,6-litrový benzínový motor, ktorého maximálny výkon je 98 kW. Motor poháňa 17-palcové predné kolesá, zhotovené z ľahkej hliníkovej zliatine. Športové Twingo Gordini má aj upravený podvozok a výkonnejšiu brzdovú sústavu než bežné Twingo. Karoséria vozidla je, podobne ako u pôvodných športových vozidiel Gordini, nalakovaná tzv. francúzskou pretekárskou modrou s typickými bielymi pruhmi. Modrú farbu má aj kožený interiér vozidla. V súčasnosti je Twingo Gordini vystavené v reprezentačnej predajni firmy Renault na parížskej avenue Champs-Elysées, na európsky trh sa vozidlo dostane v marci 2010. O niekoľko mesiacov neskôr by mal byť predstavený model Clio Gordini R.S.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny. Adepti sú jasní
  2. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  3. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  4. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  8. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  1. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  7. Výlety na mieru pre celú rodinu
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 697
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 10 711
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 340
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 616
  5. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 5 517
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 792
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 738
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 2 988

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Barbar Vova
  2. Ján Raclavský: Atómovky, ktoré ohrozujú samosprávy
  3. Věra Tepličková: Pozri, kto ťa šikanuje...
  4. Eva Fedurcová: Zmeníme systém, alebo systém zmení nás.
  5. Vladimír Krátky: VOLVO do Košíc !
  6. Jozo Peric: Pokles cien ropy sa blíži
  7. Štefan Vidlár: Hybrid Volvo
  8. Peter Svoreň: Ako sa darí farmaceutickým spoločnostiam, po tom ako sa Covid upokojil
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 456
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 9 550
  3. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 7 188
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 6 862
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 174
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 801
  7. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 3 686
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 396
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Barbar Vova
  2. Ján Raclavský: Atómovky, ktoré ohrozujú samosprávy
  3. Věra Tepličková: Pozri, kto ťa šikanuje...
  4. Eva Fedurcová: Zmeníme systém, alebo systém zmení nás.
  5. Vladimír Krátky: VOLVO do Košíc !
  6. Jozo Peric: Pokles cien ropy sa blíži
  7. Štefan Vidlár: Hybrid Volvo
  8. Peter Svoreň: Ako sa darí farmaceutickým spoločnostiam, po tom ako sa Covid upokojil
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 456
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 9 550
  3. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 7 188
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 6 862
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 174
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 801
  7. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 3 686
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 396
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu