Značka Bentley sa postupne stala synonymom elegancie, luxusu, kvality a športových jazdných vlastností. V roku 1931 prevzal túto firmu ďalší britský výrobca luxusných vozidiel, firma Rolls-Royce. Napokon však firma Bentley skončila (v roku 1998) v rukách nemeckého koncernu Volkswagen.
Nová vlajková loď
Na septembrovom frankfurtskom autosalóne predstavil Bentley svoju novú vlajkovú loď s názvom Mulsanne. Dominantným prvkom prednej časti je typická mriežkovaná maska chladiča, po bokoch ktorej sú klasické okrúhle hlavné reflektory a vedľa nich ešte menšie reflektory. K dynamickému vzhľadu vozidla prispieva dlhá predná kapota, krátky predný previs a dlhý zadný previs. Na želanie môže byť vpredu na kapote umiestnený zaťahovateľný firemný maskot, známy ako Flying B, čiže lietajúce B.
Hliník a kompozity
Kvôli zníženiu hmotnosti sú predné blatníky zhotovené z hliníka, veko batožinového priestoru je z kompozitného materiálu. Všetky vonkajšie ozdobné prvky sú z leštenej nehrdzavejúcej ocele. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 3 266 mm, jeho dĺžka je 5 562 mm, šírka je 1 928 mm a výška je 1 524 mm Vozidlo jazdí na 20-palcových kolesách, na želanie sa dodávajú 21-palcové kolesá. Vozidlo je vystrojené vzduchovým pružiacim systémom s tlmičmi s variabilnou tuhosťou. Pri vyšších rýchlostiach tento systém zníži svetlú výšku podvozku, čím sa zvýši stabilita jazdy. V luxusnom interiéri dominuje drevo a koža.
Manufaktúrna výroba
Zhotovenie celého interiéru trvá vyše 170 hodín, čo je temer polovica času, potrebného na "postavenie" celého vozidla, vyrábaného manufaktúrnym spôsobom. Len samotné ručné zošívanie koženého poťahu volantu trvá 15 hodín. Ručne sú robené aj všetky bodové zvary karosérie, ktorá môže byť nalakovaná jednou zo 114 farieb. Na pohon novej limuzíny slúži modernizovaný 6,75-litrový vidlicový osemvalec. Tento motor bol vystrojený systémom variabilného časovania ventilov i systémom na uzavretie ventilov štyroch valcov, čím sa z motora stane úsporný štvorvalec.
Prepĺňanie dvomi turbodúchadlami
Dvomi turbodúchadlami prepĺňaný motor vyvíja maximálny výkon 377 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 1 020 Nm pri 1 800 ot/min. Vpredu pozdĺžne uložený motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky. Do výbavy vozidla patrí aj multimediálny systém, ktorého pevný disk má kapacitu 40 GB. Za príplatok môže byť vozidlo vystrojené špičkovým audiosystémom firmy Naim, ktorého zosilňovač má výkon 2 200 W, čo je najvýkonnejší zosilňovač na svete, použitý v sériovom osobnom aute.
Šesť víťazstiev v Le Mans
Limuzína Bentley Mulsanne sa na trh dostane v roku 2010 a jej cena bude okolo 320 000 eur. Mimochodom, nový špičkový Bentley dostal meno podľa zákruty Mulsanne na okruhu Le Mans – legendárne 24-hodinové preteky na tomto okruhu vyhrala firma Bentley šesť ráz.
Vpredu je typická maska. Na pohon vozidla slúži osemvalec výkonu 377 kW
Foto: archív
Interiér novej limuzíny. V interiéri dominuje koža a leštené drevo.
Foto: archív
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.