Korzár logo Korzár

Limuzína je pomenovaná podľa zákruty na okruhu Le Mans

Tradičnú britskú automobilku Bentley založil v januári 1919 Walter Owen Bentley (v automobilovom svete známy pod skratkou W.O.).

Limuzína Bentley Mulsanne. Novú limuzínu slávnostne odhalili vo Frankfurte.Limuzína Bentley Mulsanne. Novú limuzínu slávnostne odhalili vo Frankfurte. (Zdroj: archív)

Značka Bentley sa postupne stala synonymom elegancie, luxusu, kvality a športových jazdných vlastností. V roku 1931 prevzal túto firmu ďalší britský výrobca luxusných vozidiel, firma Rolls-Royce. Napokon však firma Bentley skončila (v roku 1998) v rukách nemeckého koncernu Volkswagen.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nová vlajková loď

Na septembrovom frankfurtskom autosalóne predstavil Bentley svoju novú vlajkovú loď s názvom Mulsanne. Dominantným prvkom prednej časti je typická mriežkovaná maska chladiča, po bokoch ktorej sú klasické okrúhle hlavné reflektory a vedľa nich ešte menšie reflektory. K dynamickému vzhľadu vozidla prispieva dlhá predná kapota, krátky predný previs a dlhý zadný previs. Na želanie môže byť vpredu na kapote umiestnený zaťahovateľný firemný maskot, známy ako Flying B, čiže lietajúce B.

SkryťVypnúť reklamu

Hliník a kompozity

Kvôli zníženiu hmotnosti sú predné blatníky zhotovené z hliníka, veko batožinového priestoru je z kompozitného materiálu. Všetky vonkajšie ozdobné prvky sú z leštenej nehrdzavejúcej ocele. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 3 266 mm, jeho dĺžka je 5 562 mm, šírka je 1 928 mm a výška je 1 524 mm Vozidlo jazdí na 20-palcových kolesách, na želanie sa dodávajú 21-palcové kolesá. Vozidlo je vystrojené vzduchovým pružiacim systémom s tlmičmi s variabilnou tuhosťou. Pri vyšších rýchlostiach tento systém zníži svetlú výšku podvozku, čím sa zvýši stabilita jazdy. V luxusnom interiéri dominuje drevo a koža.

Manufaktúrna výroba

Zhotovenie celého interiéru trvá vyše 170 hodín, čo je temer polovica času, potrebného na "postavenie" celého vozidla, vyrábaného manufaktúrnym spôsobom. Len samotné ručné zošívanie koženého poťahu volantu trvá 15 hodín. Ručne sú robené aj všetky bodové zvary karosérie, ktorá môže byť nalakovaná jednou zo 114 farieb. Na pohon novej limuzíny slúži modernizovaný 6,75-litrový vidlicový osemvalec. Tento motor bol vystrojený systémom variabilného časovania ventilov i systémom na uzavretie ventilov štyroch valcov, čím sa z motora stane úsporný štvorvalec.

SkryťVypnúť reklamu

Prepĺňanie dvomi turbodúchadlami

Dvomi turbodúchadlami prepĺňaný motor vyvíja maximálny výkon 377 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 1 020 Nm pri 1 800 ot/min. Vpredu pozdĺžne uložený motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky. Do výbavy vozidla patrí aj multimediálny systém, ktorého pevný disk má kapacitu 40 GB. Za príplatok môže byť vozidlo vystrojené špičkovým audiosystémom firmy Naim, ktorého zosilňovač má výkon 2 200 W, čo je najvýkonnejší zosilňovač na svete, použitý v sériovom osobnom aute.

Šesť víťazstiev v Le Mans

Limuzína Bentley Mulsanne sa na trh dostane v roku 2010 a jej cena bude okolo 320 000 eur. Mimochodom, nový špičkový Bentley dostal meno podľa zákruty Mulsanne na okruhu Le Mans – legendárne 24-hodinové preteky na tomto okruhu vyhrala firma Bentley šesť ráz.

SkryťVypnúť reklamu



Vpredu je typická maska. Na pohon vozidla slúži osemvalec výkonu 377 kW
Foto: archív


Interiér novej limuzíny. V interiéri dominuje koža a leštené drevo.
Foto: archív

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 83 765
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 516
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 248
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 448
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 591
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 312
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 216
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 394
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v dnešnej modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  5. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 704
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 577
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 42 483
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 313
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 452
  6. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 13 768
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 975
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 816
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Tupou Ceruzou: Businessman
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v dnešnej modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  5. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 704
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 577
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 42 483
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 313
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 452
  6. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 13 768
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 975
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 816
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Tupou Ceruzou: Businessman
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu