Korzár logo Korzár
Streda, 29. jún, 2022 | Meniny má Peter, Pavol, Petra

Limuzína je pomenovaná podľa zákruty na okruhu Le Mans

Tradičnú britskú automobilku Bentley založil v januári 1919 Walter Owen Bentley (v automobilovom svete známy pod skratkou W.O.).

Limuzína Bentley Mulsanne. Novú limuzínu slávnostne odhalili vo Frankfurte.Limuzína Bentley Mulsanne. Novú limuzínu slávnostne odhalili vo Frankfurte. (Zdroj: archív)

Značka Bentley sa postupne stala synonymom elegancie, luxusu, kvality a športových jazdných vlastností. V roku 1931 prevzal túto firmu ďalší britský výrobca luxusných vozidiel, firma Rolls-Royce. Napokon však firma Bentley skončila (v roku 1998) v rukách nemeckého koncernu Volkswagen.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nová vlajková loď

Na septembrovom frankfurtskom autosalóne predstavil Bentley svoju novú vlajkovú loď s názvom Mulsanne. Dominantným prvkom prednej časti je typická mriežkovaná maska chladiča, po bokoch ktorej sú klasické okrúhle hlavné reflektory a vedľa nich ešte menšie reflektory. K dynamickému vzhľadu vozidla prispieva dlhá predná kapota, krátky predný previs a dlhý zadný previs. Na želanie môže byť vpredu na kapote umiestnený zaťahovateľný firemný maskot, známy ako Flying B, čiže lietajúce B.

SkryťVypnúť reklamu

Hliník a kompozity

Kvôli zníženiu hmotnosti sú predné blatníky zhotovené z hliníka, veko batožinového priestoru je z kompozitného materiálu. Všetky vonkajšie ozdobné prvky sú z leštenej nehrdzavejúcej ocele. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 3 266 mm, jeho dĺžka je 5 562 mm, šírka je 1 928 mm a výška je 1 524 mm Vozidlo jazdí na 20-palcových kolesách, na želanie sa dodávajú 21-palcové kolesá. Vozidlo je vystrojené vzduchovým pružiacim systémom s tlmičmi s variabilnou tuhosťou. Pri vyšších rýchlostiach tento systém zníži svetlú výšku podvozku, čím sa zvýši stabilita jazdy. V luxusnom interiéri dominuje drevo a koža.

Manufaktúrna výroba

Zhotovenie celého interiéru trvá vyše 170 hodín, čo je temer polovica času, potrebného na "postavenie" celého vozidla, vyrábaného manufaktúrnym spôsobom. Len samotné ručné zošívanie koženého poťahu volantu trvá 15 hodín. Ručne sú robené aj všetky bodové zvary karosérie, ktorá môže byť nalakovaná jednou zo 114 farieb. Na pohon novej limuzíny slúži modernizovaný 6,75-litrový vidlicový osemvalec. Tento motor bol vystrojený systémom variabilného časovania ventilov i systémom na uzavretie ventilov štyroch valcov, čím sa z motora stane úsporný štvorvalec.

SkryťVypnúť reklamu

Prepĺňanie dvomi turbodúchadlami

Dvomi turbodúchadlami prepĺňaný motor vyvíja maximálny výkon 377 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 1 020 Nm pri 1 800 ot/min. Vpredu pozdĺžne uložený motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky. Do výbavy vozidla patrí aj multimediálny systém, ktorého pevný disk má kapacitu 40 GB. Za príplatok môže byť vozidlo vystrojené špičkovým audiosystémom firmy Naim, ktorého zosilňovač má výkon 2 200 W, čo je najvýkonnejší zosilňovač na svete, použitý v sériovom osobnom aute.

Šesť víťazstiev v Le Mans

Limuzína Bentley Mulsanne sa na trh dostane v roku 2010 a jej cena bude okolo 320 000 eur. Mimochodom, nový špičkový Bentley dostal meno podľa zákruty Mulsanne na okruhu Le Mans – legendárne 24-hodinové preteky na tomto okruhu vyhrala firma Bentley šesť ráz.

SkryťVypnúť reklamu



Vpredu je typická maska. Na pohon vozidla slúži osemvalec výkonu 377 kW
Foto: archív


Interiér novej limuzíny. V interiéri dominuje koža a leštené drevo.
Foto: archív

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Večer stál chlieb dvojnásobok ako ráno. Ako hyperinflácia pripravila ľudí o úspory?
  2. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  5. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  6. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  7. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  8. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  1. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  2. Študenti spoznali nové výrobné trendy v Schaeffler Skalica
  3. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  4. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  5. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  6. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  7. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  8. Modernizácia VÚSCH rozšíri a skvalitní zdravotnú starostlivosť
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 219
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 8 401
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 365
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 6 093
  5. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 4 026
  6. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 960
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 767
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 159

Blogy SME

  1. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne?
  2. Štefan Vidlár: Pštrosy v písku
  3. Andrij Pylypenko: Trvalo zatvorené
  4. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline
  5. Irena Šimuneková: Trenčiansky luh a okolie
  6. Vladimír Krátky: Šialenstvo raketové vs. šialenstvá iné ?
  7. Kristína Jakubičková: Kráľovná zdravých raňajok
  8. Ján Raclavský: Slepí kresťanskí bojovníci
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 814
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 6 148
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 5 747
  4. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 4 576
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 005
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 641
  7. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 3 607
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 130
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne?
  2. Štefan Vidlár: Pštrosy v písku
  3. Andrij Pylypenko: Trvalo zatvorené
  4. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline
  5. Irena Šimuneková: Trenčiansky luh a okolie
  6. Vladimír Krátky: Šialenstvo raketové vs. šialenstvá iné ?
  7. Kristína Jakubičková: Kráľovná zdravých raňajok
  8. Ján Raclavský: Slepí kresťanskí bojovníci
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 814
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 6 148
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 5 747
  4. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 4 576
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 005
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 641
  7. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 3 607
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 130
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu