V roku 1994 prevzala britský koncern Rover Group, do ktorej vtedy patrila aj značka Mini, nemecká spoločnosť BMW. Situácia v britskom automobilovom priemysle sa však nevyvíjala dobre, a tak sa v roku 2000 firma BMW rozhodla predať väčšinu značiek, patriacich pod Rover, ale práva na značku Mini si ponechala. Medzitým už konštruktéri firiem Rover i BMW pracovali na novom malom automobile, ktorý sa začal vyrábať v apríli 2001 v britskom Oxforde. Aby sa označenie starého a nového miniautomobilu takpovediac neplietlo, vyrába sa nové vozidlo pod značkou MINI (teda všetky písmená sú veľké). V súčasnosti sa vyrába už druhá generácia typového radu MINI. Na septembrovom autosalóne vo Frankfurte predstavila firma BMW štúdiu MINI Coupé Concept. Táto štúdia dvojmiestneho kupé má síce už na prvý pohľad charakteristické štylistické prvky sériových vozidiel MINI, ale predsa sa od nich odlišuje niektorými špecifickými detailmi. Dynamický vzhľad štúdie je podčiarknutý upravenou prednou časťou. Čelné okno má väčší sklon ako majú sériové modely. Upravená je aj zadná časť vozidla, ktorej dominuje dvojdielny difuzér, zlepšujúci prúdenie vzduchu pod vozidlom. Strecha vozidla je zhotovená z hliníka, čím sa znížila nie len hmotnosť vozidla, ale aj jeho ťažisko. Na konci strechy je spojler, ktorý je súčasťou veľkých zadných dverí, otvárajúcich sa nahor. Batožinový priestor má objem 250 litrov, pričom v deliacej stene medzi týmto priestorom a interiérom vozidla je uzatvárateľný otvor. Zaujímavým prvkom na prístrojovej doske sú dvoje hodinky Chronoswiss, pričom jedny slúžia ako stopky, druhé sú klasické hodinky. Koncepčné kupé je dlhé 371 cm, široké 168 cm a vysoké len 136 cm, a na jeho pohon slúži 1,6-litrový prepĺňaný motor s maximálnym výkonom 155 kW. O tom, či sa z tejto štúdie stane piata sériová verzia typu MINI, rozhodne vedenie firmy BMW po dôkladnom vyhodnotení reakcií návštevníkov frankfurtského autosalónu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.