KOŠICE. Prvé tri tituly vyhral Sebastian Loeb oveľa skôr, ako odštartoval do poslednej súťaže v sezóne. Konkurencii sa to však prestalo páčiť a každým rokom je jeho obhajoba ťažšia. Seb preto ešte v piatok na štarte v Cardiffe strácal na Hirvonena jeden bod a vedel, že titul mu môže zabezpečiť iba víťazstvo.
Napätie až do konca
Keď sa pozrieme do výsledkových listín, tak sa nám bude zdať, že 60. víťazstvo značky Citroën, ktoré so svojím šiestym titulom a 54. víťazstvom dvojice Loeb-Elena v MS, prišlo s akousi ľahkou samozrejmosťou. Z kokpitu víťazného auta to však vyzeralo úplne inak. "Keď vyhráte titul tri súťaže pred záverom, tak sa už koncentrujete na niečo iné a už to nie je dramatické. Teraz to bol jeden z najťažších titulov, ktoré som získal," povedal v cieli Sebastien Loeb. Na Francúza, ktorý síce viedol od prvého kilometra až do cieľa, neustále tlačil Hirvonen, ktorý nemal čo stratiť. Navyše v úvode poslednej etapy diagnostikovali technici na Citroëne problém s prívodom vzduchu do turba a na kľukatej ereske, kde sa vyžaduje silná akcelerácia, to Francúza veľmi nepotešilo. Loeb však už nechcel nič riskovať a obetoval radšej polovicu svojho náskoku. Lenže problémy mal aj výborne jazdiaci Hirvonen. Tomu sa na predposlednej ereske otvorila kapota a Fíni museli zastaviť, aby ju zavreli a poriadne zabezpečili. A to bola rozhodujúca strata, ktorá sa už nedala dohnať a hoci Ford vyhral tri z posledných štyroch meraných úsekov, ani tak to už nestačilo na situáciu kontrolujúceho Loeba. Sympatický Francúz, ktorý chcel vyskúšať v Abu Dhabi chuť pretekov F1 na vlastnej koži, no nedostal od FIA licenciu, tak sníva ďalej svoj famózny sen. Jeho triumf sa dá porovnávať iba s najväčšími velikánmi motoristického športu, akými sú Schumacher (sedem titulov v F1) a Rossi (sedem titulov kráľovskej kubatúry - ten posledný v rovnaký deň ako Loeb). Dokáže vôbec niekto ešte týchto jazdcov niekedy prekonať?
Štatistika
Výsledky 77. anglicka 2009: 1. Loeb/Elena (Citroën C4) 3:16:25,4, 2. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus) + 1.06,1, 3. Sordo/Marti (Citroën C4) + 1:07,1, 4. P. Solberg/Mills (Citroën C4) + 1:28,1, 5. H. Solberg/Menkerud (Ford Focus) + 6:28,1, 6. Wilson/Martin (Ford Focus) + 7:46,0, 7. Latvala/Antilla (Ford Focus) + 12:11,9, 8. Rautenbach – Barritt (Citroën C4) + 14:27,8. Konečné poradie MS 2009 (12/12): 1. Loeb 93 bodov, 2. Hirvonen 92, 3. Sordo 64, 4. Latvala 41, 5. P. Solberg 35, 6. H. Solberg 33, 7. Wilson 28, 8. Ogier 24, 9. Villagra 16, 10. Rautenbach 9, 11. Ostberg 7, 12. Al Qassimi 6, 13. Rautanen, Novikov a Atkinson po 4, 16. Holowczyk 3, 17. Ketomaa 2, 18. Al Attiyah, Athanassoulas a Aava 1. Značky (12/12): 1. Citroën 167 bodov, 2. Ford 140, 3. Stobart Ford 80, 4. Citroën Junior Team 47, 5. Munchis Ford 23.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.