Možno si ešte pamätáte na originálny dvojkolesový dopravný prostriedok (nazvite si ho podľa ľubovôle skúter či motocykel), ktorý pod označením C1 vyrábala v rokoch 2000 až 2003 firma BMW Motorrad (motocyklová divízia koncernu BMW). Aj keď cé-jednotka nebola obchodným "trhákom", je tento skúter-motocykel považovaný za jedno z najbezpečnejších jednostopových vozidiel, aké sa kedy vyrábali. Nedávno predstavila firma BMW Motorrad štúdiu C1-E, ktorej základom je už nevyrábaný model C1. Doplnkové písmeno E v označení novej štúdie naznačuje jednoducho len to, že skúter má elektrický pohon. Hlavné komponenty elektrického pohonu, teda elektromotor a riadiaci systém, pochádzajú od firmy Vectrix, ktorá je výrobcom elektrických skútrov. Klasický akumulátor však bol nahradený lítiovo-iónovou batériou. Štúdia C1-E poskytuje – rovnako ako základný model C1 – vodičovi vysoký stupeň ochrany. Skúter má tuhé ochranné oblúky, medzi ktorými je vpredu vložené predné okno. Za úplnú novinku medzi jednostopovými vozidlami treba považovať to, že vodič je pripútaný bezpečnostným pásom, ktorý ho krížom obopína. Preto prakticky vo všetkých európskych krajinách nemusí mať vodič pri jazde na skútri C-1 na hlave prilbu. Štúdia C1-E ostane v jedinom exemplári a s jej vývojom do sériovej verzie sa nepočíta. Firma BMW Motorrad vyvinula túto štúdiu v rámci projektu eSUM, čo značí European Safer Urban Motorcycling. Tento projekt má, ako to plynie z jeho názvu, za cieľ prispieť k bezpečnejšiemu jazdeniu na motocykloch v európskych mestách. Na tomto projekte sa podieľajú mestá Paríž, Rím, Barcelona a Londýn, ako aj výrobcovia motocyklov BMW a Piaggio. Cieľom projektu je identifikácia, vývoj a praktická demonštrácia opatrení, ktoré v budúcnosti zaručia bezpečnú jazdu na motocykloch a skútroch v centrách miest. Podľa členov projektu poskytujú dvojkolesové dopravné prostriedky dobrú možnosť na vytvorenie plynulej, ekologickej a individuálnej mestskej dopravy.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.