Korzár logo Korzár
Utorok, 28. jún, 2022 | Meniny má Beáta

Najvýkonnejšia, najrýchlejšia a najelegantnejšia limuzína

Firma Bugatti predstavila pri príležitosti stého výročia svojho založenia svoje najnovšie koncepčné vozidlo, označené 16C Galibier.

Limuzína Bugatti Galibier. Pomenovaná je podľa priesmyku vo francúzskych Alpách.Limuzína Bugatti Galibier. Pomenovaná je podľa priesmyku vo francúzskych Alpách. (Zdroj: archív)

Sériová verzia tejto štúdie má byť najvýkonnejšou, najrýchlejšou a najelegantnejšou limuzínou na svete. Štúdia tejto exkluzívnej limuzíny pritom nebola zatiaľ predstavená verejnosti (firma Bugatti sa nezúčastnila frankfurtského autosalónu), ale len pozvaným hosťom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Názov podľa priesmyku

Vozidlo je pomenované podľa horského priesmyku vo francúzskych Alpách, pričom toto označenie firma Bugatti už raz použila, a to v roku 1939 (Bugatti 57C Galibier Saloon). Štúdia Galibier sa vyznačuje najdynamickejšie pôsobiacou karosériou spomedzi všetkých luxusných limuzín. Vozidlo má dlhú prednú kapotu, veľmi šikmo postavené predné okno, dozadu posunutý priestor pre cestujúcich a šikmú zadnú časť karosérie.

SkryťVypnúť reklamu

Dvojfarebná karoséria

Typickým dizajnérskym prvkom je predná maska v tvare podkovy a centrálny hrebienok, ktorý sa tiahne pozdĺžne stredom vozidla, od prednej kapoty cez strechu až k zadnému nárazníku a ktorý je akousi spomienkou na klasické bugatky (modely 35 a 57). Veľmi zaujímavý je dvojfarebný optický vzhľad vozidla: predné blatníky a dvere sú z lešteného hliníka, zvyšná časť karosérie je z uhlíkových kompozitov, ktorých štruktúru dobre vidno cez priehľadný krycí lak. Štúdia je dlhá 536 cm a jej šírka je približne dva metre. O podvozku nezverejnila firma Bugatti zatiaľ žiadne informácie, ale podľa niektorých zdrojov by ísť o rovnaký podvozok, na akom jazdí nový Bentley Mulsanne.

Osemlitrový šestnásťvalcový motor

Známe je ale to, že na pohon štúdie slúži osemlitrový vidlicový šestnásťvalec (dva vedľa seba uložené vidlicové osemvalce), prepĺňaný dvomi mechanickými kompresormi. Výkon tohto motora by mal ležať niekde v rozsahu od 590 do 736 kW. Motor, ktorý poháňa aj športový model Veyron, je schopný spaľovať aj etanol. Maximálna rýchlosť tejto luxusnej limuzíny sa odhaduje na 350 km/h. Interiér vozidla je zariadený veľmi luxusne a pritom elegantne. V strede prístrojového panelu sú dva veľké okrúhle prístroje, dobre viditeľné aj zo zadných sedadiel.

SkryťVypnúť reklamu

Ukazuje výkon motora

Jeden prístroj ukazuje momentálny výkon motora, druhý rýchlosť. Vodič má pred sebou displej, ktorý si môže individuálne nakonfigurovať. Veľký displej na strednej konzole možno jednoducho premiestniť do zadnej časti vozidla. Nad displejom je precízny chronograf Parmigiani, ktorý sa po odstavení vozidla zasunie do palubnej dosky. O tom, čím všetkým by mala byť nová limuzína vystrojená, sa chce firma Bugatti radiť so svojimi potenciálnymi zákazníkmi, s najbohatšími ľuďmi v Číne, USA a na Blízkom východe.

1,5 milióna eur

Ide o ľudí, ktorí by nemali mať problém zaplatiť za toto exkluzívne vozidlo okolo 1,5 milióna eur. Aj títo boháči si však na vozidlo budú musieť počkať, pretože výroba sériovej verzie limuzíny Galibier sa nezačne pred rokom 2013. Možno ešte pripomenúť, že firma Bugatti je dnes súčasťou koncernu Volkswagen, ktorému patrí aj ďalšia luxusná značka, britský Bentley.

SkryťVypnúť reklamu


Limuzína má dvojfarebnú karosériu. Blatníky a dvere sú z lešteného hliníka, zvyšok z kompozitov.
Foto: archív


Luxusný a jednoduchý interiér. Limuzína Galibier sa na trh nedostane skôr než v roku 2013.
Foto: archív

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  2. Spacák na kozmetiku?
  3. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  4. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  6. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  1. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  2. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  3. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  4. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  5. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  6. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  7. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 051
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 332
  3. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 7 397
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 949
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 707
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 119
  7. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 2 181
  8. ČSOB hľadá zamestnancov: Skvelá kampaň, chystajte životopis! 1 192

Blogy SME

  1. Martina Paulenová: Narodeninový darček
  2. Marek Brenčič: Ukrajine prajem, aby bežala úspešný maratón
  3. Ján Škerko: Smutný obraz Putinovho hanebného Ruska
  4. Anna Miľanová: Cestovanie... 2021
  5. Vladimír Krátky: Kam sa hrabe Wiener šniceľ na naše bryndzáky !
  6. Martin Šuraba: Moje Košice
  7. Lenka Filinová: Spomienka
  8. Jozef Sitko: Bude Slovensko krajinou nikoho?(2)
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 431
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 419
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 889
  4. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 894
  5. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 3 641
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 471
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 187
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 108
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Paulenová: Narodeninový darček
  2. Marek Brenčič: Ukrajine prajem, aby bežala úspešný maratón
  3. Ján Škerko: Smutný obraz Putinovho hanebného Ruska
  4. Anna Miľanová: Cestovanie... 2021
  5. Vladimír Krátky: Kam sa hrabe Wiener šniceľ na naše bryndzáky !
  6. Martin Šuraba: Moje Košice
  7. Lenka Filinová: Spomienka
  8. Jozef Sitko: Bude Slovensko krajinou nikoho?(2)
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 431
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 419
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 889
  4. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 894
  5. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 3 641
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 471
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 187
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 108
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu