Sériová verzia tejto štúdie má byť najvýkonnejšou, najrýchlejšou a najelegantnejšou limuzínou na svete. Štúdia tejto exkluzívnej limuzíny pritom nebola zatiaľ predstavená verejnosti (firma Bugatti sa nezúčastnila frankfurtského autosalónu), ale len pozvaným hosťom.
Názov podľa priesmyku
Vozidlo je pomenované podľa horského priesmyku vo francúzskych Alpách, pričom toto označenie firma Bugatti už raz použila, a to v roku 1939 (Bugatti 57C Galibier Saloon). Štúdia Galibier sa vyznačuje najdynamickejšie pôsobiacou karosériou spomedzi všetkých luxusných limuzín. Vozidlo má dlhú prednú kapotu, veľmi šikmo postavené predné okno, dozadu posunutý priestor pre cestujúcich a šikmú zadnú časť karosérie.
Dvojfarebná karoséria
Typickým dizajnérskym prvkom je predná maska v tvare podkovy a centrálny hrebienok, ktorý sa tiahne pozdĺžne stredom vozidla, od prednej kapoty cez strechu až k zadnému nárazníku a ktorý je akousi spomienkou na klasické bugatky (modely 35 a 57). Veľmi zaujímavý je dvojfarebný optický vzhľad vozidla: predné blatníky a dvere sú z lešteného hliníka, zvyšná časť karosérie je z uhlíkových kompozitov, ktorých štruktúru dobre vidno cez priehľadný krycí lak. Štúdia je dlhá 536 cm a jej šírka je približne dva metre. O podvozku nezverejnila firma Bugatti zatiaľ žiadne informácie, ale podľa niektorých zdrojov by ísť o rovnaký podvozok, na akom jazdí nový Bentley Mulsanne.
Osemlitrový šestnásťvalcový motor
Známe je ale to, že na pohon štúdie slúži osemlitrový vidlicový šestnásťvalec (dva vedľa seba uložené vidlicové osemvalce), prepĺňaný dvomi mechanickými kompresormi. Výkon tohto motora by mal ležať niekde v rozsahu od 590 do 736 kW. Motor, ktorý poháňa aj športový model Veyron, je schopný spaľovať aj etanol. Maximálna rýchlosť tejto luxusnej limuzíny sa odhaduje na 350 km/h. Interiér vozidla je zariadený veľmi luxusne a pritom elegantne. V strede prístrojového panelu sú dva veľké okrúhle prístroje, dobre viditeľné aj zo zadných sedadiel.
Ukazuje výkon motora
Jeden prístroj ukazuje momentálny výkon motora, druhý rýchlosť. Vodič má pred sebou displej, ktorý si môže individuálne nakonfigurovať. Veľký displej na strednej konzole možno jednoducho premiestniť do zadnej časti vozidla. Nad displejom je precízny chronograf Parmigiani, ktorý sa po odstavení vozidla zasunie do palubnej dosky. O tom, čím všetkým by mala byť nová limuzína vystrojená, sa chce firma Bugatti radiť so svojimi potenciálnymi zákazníkmi, s najbohatšími ľuďmi v Číne, USA a na Blízkom východe.
1,5 milióna eur
Ide o ľudí, ktorí by nemali mať problém zaplatiť za toto exkluzívne vozidlo okolo 1,5 milióna eur. Aj títo boháči si však na vozidlo budú musieť počkať, pretože výroba sériovej verzie limuzíny Galibier sa nezačne pred rokom 2013. Možno ešte pripomenúť, že firma Bugatti je dnes súčasťou koncernu Volkswagen, ktorému patrí aj ďalšia luxusná značka, britský Bentley.
Limuzína má dvojfarebnú karosériu. Blatníky a dvere sú z lešteného hliníka, zvyšok z kompozitov.
Foto: archív
Luxusný a jednoduchý interiér. Limuzína Galibier sa na trh nedostane skôr než v roku 2013.
Foto: archív
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.