Korzár logo Korzár

Najvýkonnejšia, najrýchlejšia a najelegantnejšia limuzína

Firma Bugatti predstavila pri príležitosti stého výročia svojho založenia svoje najnovšie koncepčné vozidlo, označené 16C Galibier.

Limuzína Bugatti Galibier. Pomenovaná je podľa priesmyku vo francúzskych Alpách.Limuzína Bugatti Galibier. Pomenovaná je podľa priesmyku vo francúzskych Alpách. (Zdroj: archív)

Sériová verzia tejto štúdie má byť najvýkonnejšou, najrýchlejšou a najelegantnejšou limuzínou na svete. Štúdia tejto exkluzívnej limuzíny pritom nebola zatiaľ predstavená verejnosti (firma Bugatti sa nezúčastnila frankfurtského autosalónu), ale len pozvaným hosťom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Názov podľa priesmyku

Vozidlo je pomenované podľa horského priesmyku vo francúzskych Alpách, pričom toto označenie firma Bugatti už raz použila, a to v roku 1939 (Bugatti 57C Galibier Saloon). Štúdia Galibier sa vyznačuje najdynamickejšie pôsobiacou karosériou spomedzi všetkých luxusných limuzín. Vozidlo má dlhú prednú kapotu, veľmi šikmo postavené predné okno, dozadu posunutý priestor pre cestujúcich a šikmú zadnú časť karosérie.

SkryťVypnúť reklamu

Dvojfarebná karoséria

Typickým dizajnérskym prvkom je predná maska v tvare podkovy a centrálny hrebienok, ktorý sa tiahne pozdĺžne stredom vozidla, od prednej kapoty cez strechu až k zadnému nárazníku a ktorý je akousi spomienkou na klasické bugatky (modely 35 a 57). Veľmi zaujímavý je dvojfarebný optický vzhľad vozidla: predné blatníky a dvere sú z lešteného hliníka, zvyšná časť karosérie je z uhlíkových kompozitov, ktorých štruktúru dobre vidno cez priehľadný krycí lak. Štúdia je dlhá 536 cm a jej šírka je približne dva metre. O podvozku nezverejnila firma Bugatti zatiaľ žiadne informácie, ale podľa niektorých zdrojov by ísť o rovnaký podvozok, na akom jazdí nový Bentley Mulsanne.

Osemlitrový šestnásťvalcový motor

Známe je ale to, že na pohon štúdie slúži osemlitrový vidlicový šestnásťvalec (dva vedľa seba uložené vidlicové osemvalce), prepĺňaný dvomi mechanickými kompresormi. Výkon tohto motora by mal ležať niekde v rozsahu od 590 do 736 kW. Motor, ktorý poháňa aj športový model Veyron, je schopný spaľovať aj etanol. Maximálna rýchlosť tejto luxusnej limuzíny sa odhaduje na 350 km/h. Interiér vozidla je zariadený veľmi luxusne a pritom elegantne. V strede prístrojového panelu sú dva veľké okrúhle prístroje, dobre viditeľné aj zo zadných sedadiel.

SkryťVypnúť reklamu

Ukazuje výkon motora

Jeden prístroj ukazuje momentálny výkon motora, druhý rýchlosť. Vodič má pred sebou displej, ktorý si môže individuálne nakonfigurovať. Veľký displej na strednej konzole možno jednoducho premiestniť do zadnej časti vozidla. Nad displejom je precízny chronograf Parmigiani, ktorý sa po odstavení vozidla zasunie do palubnej dosky. O tom, čím všetkým by mala byť nová limuzína vystrojená, sa chce firma Bugatti radiť so svojimi potenciálnymi zákazníkmi, s najbohatšími ľuďmi v Číne, USA a na Blízkom východe.

1,5 milióna eur

Ide o ľudí, ktorí by nemali mať problém zaplatiť za toto exkluzívne vozidlo okolo 1,5 milióna eur. Aj títo boháči si však na vozidlo budú musieť počkať, pretože výroba sériovej verzie limuzíny Galibier sa nezačne pred rokom 2013. Možno ešte pripomenúť, že firma Bugatti je dnes súčasťou koncernu Volkswagen, ktorému patrí aj ďalšia luxusná značka, britský Bentley.

SkryťVypnúť reklamu


Limuzína má dvojfarebnú karosériu. Blatníky a dvere sú z lešteného hliníka, zvyšok z kompozitov.
Foto: archív


Luxusný a jednoduchý interiér. Limuzína Galibier sa na trh nedostane skôr než v roku 2013.
Foto: archív

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 149
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 121
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 921
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 994
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 694
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 5 059
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 052
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 538
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu