Kompaktné vozidlá s takýmto druhom karosérie, ktoré sa kedysi označovali jednoducho sedan, sú stále ešte obľúbené v mnohých východoeurópskych i iných krajinách. Model Fluence možno považovať za ďalšieho člena rodiny Mégane. Nový model je postavený na podvozku s rázvorom 270 cm, čo je zárukou priestranného interiéru. Celková dĺžka vozidla je 462 cm. Pri bočnom pohľade vynikne oblúkovitá strecha, ktorá poskytuje vozidlu dynamický vzhľad. Prednej časti dominuje členitá kapota a veľký nárazník s otvorom na vstup chladiaceho vzduchu a integrovanými hmlovými svetlometmi. Vzadu sú horizontálne uložené dvojdielne svetlá, ktorých vnútorná časť je súčasťou veka batožinového priestoru. Ten má objem 530 litrov, pričom tento objem možno ešte zväčšiť sklopením delených zadných sedadiel. Sortiment pohonných jednotiek pre Fluence tvoria dva zážihové motory a niekoľko verzií 1,5-litrového vznetového motora. Základným benzínovým motorom je 1,6-litrový štvorvalec so štyrmi ventilmi na valec, ktorého maximálny výkon je 81 kW. Tento motor môže byť kombinovaný s manuálnou alebo automatickou prevodovkou. Ďalším benzínovým motorom je dvojlitrový štvorvalec s maximálnym výkonom 103 kW. Táto pohonná jednotka je kombinovaná buď so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo s automatickou prevodovkou s kontinuálnou zmenou prevodového pomeru. Vznetový 1,5-litrový motor sa dodáva vo verziách s výkonom 63 kW, 66 kW, 77 kW alebo 81 kW. Nie všetky motory sa budú dodávať do všetkých krajín. V roku 2011 by na trh mala prísť verzia Fluence s čisto elektrickým pohonom. Do sériového výstroja modelu Fluence bude patriť aj elektronický stabilizačný systém, asistenčný systém núdzového brzdenia, šesť nafukovacích vankúšov a tempomat s obmedzovačom rýchlosti. Fluence sa vyrába v tureckej Burse a Turecko bude aj prvou krajinou, kde sa tento model začne predávať.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.