Korzár logo Korzár

Tokijské novinky firmy Mitsubishi

Japonská automobilka Mitsubishi predstaví na blížiacom sa tokijskom autosalóne, ktorý sa bude konať od 24. októbra do 4. novembra, aj dve nové koncepčné vozidlá.

Štúdia Mitsubishi PX-MiEV. Hnaciu sústavu vozidla tvoria dva elektromotory a jeden spaľovací motor.Štúdia Mitsubishi PX-MiEV. Hnaciu sústavu vozidla tvoria dva elektromotory a jeden spaľovací motor. (Zdroj: archív)

Prvé z nich, označené PX-MiEV, je štúdiou športovo-úžitkového vozidla, vystrojené novým hybridným hnacím systémom. Toto vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 630 mm a jeho celková dĺžka je 4 510 mm, šírka je 1 830 mm a výška je 1 655 mm. Exteriér vozidla je zbavený všetkých „drsných" prvkov, ktorými sa inak zvyknú vyznačovať vozidlá kategórie SUV.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dokopy tri motory

Predné i zadné svetlá vozidla sú tvorené sústavami svietiacich diód (LED), ktoré majú nízku spotrebu elektrickej energie. Zasklenie je zhotovené z tepelnoizolačných skiel, ktoré odrážajú infračervené (tepelné) žiarenie a znižujú tak prehrievanie kabíny, čím sa znižuje potrebný výkon klimatizačnej sústavy. Na pohon tejto štúdie slúžia dva elektromotory a jeden spaľovací motor. Jeden elektromotor poháňa kolesá prednej nápravy druhý zadné kolesá. Celkový výkon elektromotorov je 60 kW a ich krútiaci moment je 200 Nm.

SkryťVypnúť reklamu

Rôzne spôsoby pohonu

Benzínový 1,6-litrový motor má maximálny výkon 85 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 125 Nm. Tento motor môže poháňať predné kolesá, alebo prostredníctvom generátora dobíjať akumulátory. Elektronický riadiaci systém rozhoduje na základe trakčných podmienok a spôsobu jazdy o tom, či vozidlo bude poháňané len predným elektromotorom, obomi elektromotormi, prípadne aj spaľovacím motorom. Energia brzdenia sa využíva na dobíjanie akumulátora. Ten možno cez noc dobíjať aj z bežnej domácej elektrickej zásuvky.

Dva litre na stovku

Pri meraniach podľa japonského normovaného cyklu sa dosiahla spotreba pod dva litre na 100 km. Vozidlo je vystrojené elektronicky riadeným pneumatickým pružiacim systémom. Medzi bezpečnostné systémy, ktorými je štúdia PX-MiEV vystrojená, patrí aj systém, ktorý pomocou kamery sleduje stupeň únavy vodiča. V prípade zistenia vyššej únavy je vodič varovaný nie len akustickým a vizuálnym signálom, ale dokonca aj výraznou vôňou. Vozidlo má štyri sedadlá, vystrojené individuálnou klimatizáciou. Druhou štúdiou, ktorú Mitsubishi predstaví na autosalóne v Tokiu, je štúdia i-MiEV CARGO.

SkryťVypnúť reklamu

Dodávkový elektromobil

Z tohto označenia plynie, že vozidlo je odvodené od elektromobilu i-MiEV, pričom slovo CARGO (náklad) naznačuje účel tohto vozidla. Táto štúdia predstavuje úžitkový automobil s veľkým batožinovým či nákladným priestorom, ktorý je vhodný napríklad pre malých podnikateľov či pre rôzne špeditérske firmy. Priestor pre náklad má šírku 1 350 mm, dĺžku 1 180 mm a výšku 1 100 mm. Toto dvojmiestne vozidlo je poháňané synchrónnym elektromotorom, ktorého maximálny výkon je 47 kW. S plne nabitým akumulátorom prejde vozidlo až 160 kilometrov.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 58 492
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 091
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 664
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 441
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 892
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 150
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 911
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 146
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 94 138
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 999
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 495
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 817
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 224
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 856
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 191
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 94 138
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 999
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 495
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 817
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 224
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 856
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 191
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu