Prvé z nich, označené PX-MiEV, je štúdiou športovo-úžitkového vozidla, vystrojené novým hybridným hnacím systémom. Toto vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 630 mm a jeho celková dĺžka je 4 510 mm, šírka je 1 830 mm a výška je 1 655 mm. Exteriér vozidla je zbavený všetkých „drsných" prvkov, ktorými sa inak zvyknú vyznačovať vozidlá kategórie SUV.
Dokopy tri motory
Predné i zadné svetlá vozidla sú tvorené sústavami svietiacich diód (LED), ktoré majú nízku spotrebu elektrickej energie. Zasklenie je zhotovené z tepelnoizolačných skiel, ktoré odrážajú infračervené (tepelné) žiarenie a znižujú tak prehrievanie kabíny, čím sa znižuje potrebný výkon klimatizačnej sústavy. Na pohon tejto štúdie slúžia dva elektromotory a jeden spaľovací motor. Jeden elektromotor poháňa kolesá prednej nápravy druhý zadné kolesá. Celkový výkon elektromotorov je 60 kW a ich krútiaci moment je 200 Nm.
Rôzne spôsoby pohonu
Benzínový 1,6-litrový motor má maximálny výkon 85 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 125 Nm. Tento motor môže poháňať predné kolesá, alebo prostredníctvom generátora dobíjať akumulátory. Elektronický riadiaci systém rozhoduje na základe trakčných podmienok a spôsobu jazdy o tom, či vozidlo bude poháňané len predným elektromotorom, obomi elektromotormi, prípadne aj spaľovacím motorom. Energia brzdenia sa využíva na dobíjanie akumulátora. Ten možno cez noc dobíjať aj z bežnej domácej elektrickej zásuvky.
Dva litre na stovku
Pri meraniach podľa japonského normovaného cyklu sa dosiahla spotreba pod dva litre na 100 km. Vozidlo je vystrojené elektronicky riadeným pneumatickým pružiacim systémom. Medzi bezpečnostné systémy, ktorými je štúdia PX-MiEV vystrojená, patrí aj systém, ktorý pomocou kamery sleduje stupeň únavy vodiča. V prípade zistenia vyššej únavy je vodič varovaný nie len akustickým a vizuálnym signálom, ale dokonca aj výraznou vôňou. Vozidlo má štyri sedadlá, vystrojené individuálnou klimatizáciou. Druhou štúdiou, ktorú Mitsubishi predstaví na autosalóne v Tokiu, je štúdia i-MiEV CARGO.
Dodávkový elektromobil
Z tohto označenia plynie, že vozidlo je odvodené od elektromobilu i-MiEV, pričom slovo CARGO (náklad) naznačuje účel tohto vozidla. Táto štúdia predstavuje úžitkový automobil s veľkým batožinovým či nákladným priestorom, ktorý je vhodný napríklad pre malých podnikateľov či pre rôzne špeditérske firmy. Priestor pre náklad má šírku 1 350 mm, dĺžku 1 180 mm a výšku 1 100 mm. Toto dvojmiestne vozidlo je poháňané synchrónnym elektromotorom, ktorého maximálny výkon je 47 kW. S plne nabitým akumulátorom prejde vozidlo až 160 kilometrov.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.