KOŠICE. Dnes je nám už všetkým jasné, že súčasná pozícia tímu Brawn GP bola výsledkom poctivej skorej prípravy, ktorá dala tímu náskok v úvode sezóny. Postupne sa ostatné tímy na brawnovcov dotiahli a dnes tím iba paberkuje. Jeho získané body mu už prakticky zaistili Pohár konštruktérov (chýba mu iba pol bodu) a je iba málo pravdepodobné, aby sa Vettelovi podarilo to, čo Räikkonenovi pred dvoma rokmi (ten strácal až 17 bodov!!!).
Dráma hneď na úvod
Návrat na nádherný a provokujúci okruh do Suzuky síce všetkých potešil, no zároveň ukázal rozdiel medzi kvalitnými pilotmi a zvyškom poľa. Navyše trať bola trochu špinavá a nezvyk mnohých potrestal vážnymi chybami. Aj preto sme hneď v sobotňajšej kvalifikácii videli až tri vážne nehody! Najprv v úvode druhej časti havaroval najmladší a najneskúsenejší Alguersuari. Potom sa o prerušenie rovnakej časti postaral Nemec Glock, ktorý ešte deň predtým ležal s teplotami a špekulovalo sa, či vôbec usadne do kokpitu. Nakoniec ho nadopovali a pustili na trať. Výsledkom bola vážne vyzerajúca havária, pri ktorej si Timo Glock poranil nohu a kvôli zhoršenej pohyblivosti (a štrnástim stehom) nakoniec v pretekoch aj tak neštartoval. O posledné vzrušenie sa neskôr v Q3 postaral Kovalainen, ktorý nezvládol trať na rovnakom mieste ako mladý Španiel pred ním a červenú vešali znova. Napriek okolnostiam nesklamal najlepším časom vo všetkých častiach kvalifikácie Vettel, čím si vytvoril dobrý základ pre nedeľu. Favorizovaný Hamilton sa musel uspokojiť s tretím miestom.
Excelentne, no nudne
Samotné preteky už také napínavé neboli. Vettel dokázal zvíťaziť spôsobom štart-cieľ, ktorý je dnes dosť ojedinelý (k vysoko cenenému Grand Chelemu mu chýbalo iba NK, ktoré mu v závere ukradol kolega Webber). Jediný dôležitý súboj sa odohrával v boji o druhé miesto, ktoré vďaka lepšej druhej zastávke v depe ukradol Hamiltonovi Talian Trulli, ktorý stále nevie, či si ho Toyota nechá, alebo nie. Súboj okorenila havária Alguersuariho necelých 20 kôl do konca, kvôli ktorej vyšlo na trať SC. Monoposty sa tak zomkli dohromady a čakal sa útok od Hamiltona. Nakoniec však Angličan nemal dosť pary a znova zostal na bronze. Tesne za ním došiel Räikkonen, čím udržal pre Ferrari priebežné tretie miesto v PK. Mimochodom Räikkonen. Ten po tom, čo dostal kopačky vo Ferrari, sa ešte stále nedohodol na novej zmluve (chcela ho Toyota, ale najviac šancí sa dáva McLarenu). Do McLarenu by sa rád dostal aj mladší Nico Rosberg a bude to asi tvrdý boj. Rosberg by však mohol ísť aj k Brawnovi. Tam by mal vystriedať Barrichella, ktorý sa vraj už dohodol s Williamsom. Navyše pred oznámením je vraj aj dohoda Kubicu s Renaultom. Angličan Button sa zasa naťahuje kvôli peniazom s Brawnom na novej zmluve, čo sa tiež nemusí dobre skončiť. Už nasledujúca Grand prix by nám mala odpovedať na mnohé z týchto otázok. Viac sa dozvieme až 18. októbra v brazílskom Interlagos, kde určite uvidíme aj Massu, ktorý začal testovať starší model F2007 a nevylučuje návrat na trať v poslednom závode v Abu Dhabi.
ŠTATISTIKA
Výsledky 25. GP Japonska 2009 (53 kôl - 307,573 km): 1. Vettel (Nem.) redbull 1:28:20,443 (208,9), 2. Trulli (Tal.) toyota + 4,877, 3. Hamilton (Angl.) mclaren + 6,472, 4. Räikkonen (Fin.) ferrari + 7,940, 5. Rosberg (Nem.) williams + 8,793, 6. Heidfeld (Nem.) bmw + 9,509. 7. Barrichello (Bra.) brawn + 10,641, 8. Button (Angl.) brawn + 11,474.
(NK: Webber - redbull 1:32,569 (225,833) v 50. kole, PP: Vettel - redbull 1:32,160 (226,835), Viedli: 1. - 53. k. Vettel.) Priebežné poradie jazdcov (15/17): 1. Button 85 bodv, 2. Barrichello 71, 3. Vettel 69, 4. Webber 51,5, 5. Raikkonen 45, 6. Hamilton 43, 7. Rosberg 34,5, 8. Trulli 30,5, 9. Alonso 26, 10. Glock 24, 11. Massa a Kovalainen 22, 13. Heidfeld 15, 14. Kubica 9, 15. Fisichella 8, 16. Sutil 5, 17. Buemi 3, 18. Bourdais 2. Pohár konštruktérov: 1. Brawn 156 bodov, 2. Red Bull 120,5, 3. Ferrari 67, 4. McLaren 65, 5. Toyota 54,5, 6. Williams 34,5, 7. Renault 26, 8. BMW 24, 9. Force India 13, 10. Toro Rosso 5.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.